AnonymBruker Skrevet 8. mars 2022 #1 Del Skrevet 8. mars 2022 Hei! Jeg er en kvinne på rundt 55kg, som ikke trener noe. I følge kostholdsdagbok ligger jeg rom regel rundt 100 - 120g proteiner hver dag. Kan dette være helseskadelig på noen måter? Har lest at for mye proteiner ikke er bra, men vet ikke hvor mye som er for mye. Anonymkode: 40284...0ba Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2022 #2 Del Skrevet 8. mars 2022 Jeg veier det samme som deg. Hvordan kommer du opp i såå mye proteiner? Anonymkode: 25ec5...b7c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2022 #3 Del Skrevet 8. mars 2022 Hvordan regner du ut det? Anonymkode: b331a...417 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2022 #4 Del Skrevet 8. mars 2022 Med mindre du tar proteinpulver får du ikke i deg så mye proteiner "naturlig" Proteinpulver vel og merke trenger du IKKE med mindre du er toppidrettutøver, og da har du ernæringsfysiolog med på laget. Da tviler jeg du henger på KG Anonymkode: 7f7f7...fd5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2022 #5 Del Skrevet 8. mars 2022 2 gram protein pr kilo kroppsvekt skal være helt ok. Tror jeg leste noe om at 3 gram pr kilo er skadelig mengde, altså 165 g for deg. Anonymkode: 5bf13...bad 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2022 #6 Del Skrevet 8. mars 2022 2 minutter siden, AnonymBruker said: Med mindre du tar proteinpulver får du ikke i deg så mye proteiner "naturlig" Proteinpulver vel og merke trenger du IKKE med mindre du er toppidrettutøver, og da har du ernæringsfysiolog med på laget. Da tviler jeg du henger på KG Anonymkode: 7f7f7...fd5 Det skal faktisk ikke så mye til å få i seg 100 gram protein ved hjelp av vanlig mat. Eggehvite og rent kjøtt inneholder jo masse protein. Så har man i tillegg meieriprodukter som cottage cheese, skyr, melk osv. Krever litt planlegging, men det går fint an. Anonymkode: 5bf13...bad 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2022 #7 Del Skrevet 9. mars 2022 Helt greit med den mengden du har der. Et veldig høyt proteininntak (over 2,5g per kg kroppsvekt) har vist seg å kunne være helseskadelig for de som allerede har kroniske nyreproblemer. Anonymkode: 0e073...44f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2022 #8 Del Skrevet 9. mars 2022 Det er ikke helseskadelige mengder du får i deg nå, så jeg ville ha slappet helt av Skulle ønske jeg klarte å få i meg like mye, klapper meg på skulderen hvis jeg klarer 50 gram liksom 😂 Anonymkode: c69fc...fc0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2022 #9 Del Skrevet 9. mars 2022 AnonymBruker skrev (23 timer siden): Det skal faktisk ikke så mye til å få i seg 100 gram protein ved hjelp av vanlig mat. Eggehvite og rent kjøtt inneholder jo masse protein. Så har man i tillegg meieriprodukter som cottage cheese, skyr, melk osv. Krever litt planlegging, men det går fint an. Anonymkode: 5bf13...bad Men det er også viktig å ha et variert kosthold og få inn mat med fett og karbohydrater, få i seg alle vitaminer osv. Anonymkode: 25ec5...b7c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå