Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg var hos legen i går da jeg syns jeg har hatt då mye hjertebank i det siste. På forrige sv.kontroll var blodtrykket litt høyt, så jeg ble redd det var blitt altfor høyt. Tok derfor kontakt med fastlege og fikk beskjed om å komme samme dag.

På timen fikk jeg vite at blodtrykket var ok, men legen oppfattet meg som stresset og skrev derfor en sykemelding på 20%. Vi snakket i tillegg litt om vanlige svangerskapssymptomer i den uken jeg er i nå.

I dag fikk jeg regning med ekstra gebyr på denne timen? Skal ikke svangerskapsrelaterte timer være gratis?

Jeg hadde jo ikke vært hverken på time i går eller sykemeldt nå om det ikke hadde vært for graviditeten?

Anonymkode: 0b8ef...bd5

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det har sikkert skjedd en feil. Ring legekontoret og få kreditnota.

Anonymkode: 5d40e...519

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke for utstyr da?

Anonymkode: e7c4f...1ab

AnonymBruker
Skrevet

Ring legekontoret.

Anonymkode: 43954...a56

AnonymBruker
Skrevet

Hvis han sykmeldte deg på grunn av stress, så er jo ikke det svangerskapsrelatert. 

Anonymkode: 614d7...353

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Hvis han sykmeldte deg på grunn av stress, så er jo ikke det svangerskapsrelatert. 

Det kan det vel være. Mange diagnoser kan knyttes opp mot et pågående svangerskap, og forverre symptomer. Altså svangerskapsrelatert sykdom. Trudde du det bare var bekkenløsning og svangerskapsforgiftning som var aktuelle diagnoser kanskje?

Anonymkode: 16b48...a39

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det er ikke for utstyr da?

Anonymkode: e7c4f...1ab

Det ble ikke brukt noe annet enn stetoskop og blodtrykksmåler? Det bør jo ikke koste 300 kr? :klo:

AnonymBruker skrev (57 minutter siden):

Jeg hadde ikke blitt sykemeldt for dette stresset om det ikke var for at legen mente det ikke er bra fir baby at jeg stresser sånn, jeg sa tilogmed at jeg egentlig trenger å være på jobb fordi jeg har så mye å gjøre.

Jeg hadde jo forøvrig ikke vært hos legen i utgangspunktet om det ikke var for at jeg har babyen i magen å tenke på?

Dette betyr jo at jeg litt prinsipielt kommer til å være litt tilbakeholden med å kontakte lege videre i svangerskapet.

ts

AnonymBruker
Skrevet

Jeg fikk regning med purregebyr på sms sist jeg var hos legen på svangerskapskontroll. Jeg ringte legekontoret dagen etter, og det viste seg å være en feil i systemet bare, så de slettet regningen.

Ring legekontoret i morgen og sjekk! 

Anonymkode: 4e705...5eb

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har fått beskjed av min lege at alle timer fremover uansett grunn er svangerskapsrelatert og gratis. de får det refundert. sikkert bare glemt å legge det inn siden det var hastetime. 

Anonymkode: 8a40f...70d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Det er jo svangerskapsrelatert! 

Hun kom inn pga mye hjertebank og det som ble funnet sist svangerskapskontroll. Og selvfølgelig påvirker graviditet stressnivå. 

Anonymkode: 8a40f...70d

• Liker 1
Skrevet

Jeg betalte ikke for oppfølgingstimer under svangerskapet. Jeg hadde lave blodverdier fra før og var hos legen 2 ganger i uken for å kontrollere det (fikk sprøyter med B vitamin og tok flere blodprøver). Disse timene betalte jeg for. Jeg har anemi fra før og det var årsaken til disse timene. Ja, blodverdier er relevante for svangerskapet, men det var ikke babyen i magen i fokus der. Dermed betalte jeg for legetimer.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Det ble ikke brukt noe annet enn stetoskop og blodtrykksmåler? Det bør jo ikke koste 300 kr? :klo:

Jeg hadde ikke blitt sykemeldt for dette stresset om det ikke var for at legen mente det ikke er bra fir baby at jeg stresser sånn, jeg sa tilogmed at jeg egentlig trenger å være på jobb fordi jeg har så mye å gjøre.

Jeg hadde jo forøvrig ikke vært hos legen i utgangspunktet om det ikke var for at jeg har babyen i magen å tenke på?

Dette betyr jo at jeg litt prinsipielt kommer til å være litt tilbakeholden med å kontakte lege videre i svangerskapet.

ts

Bare fordi du evt må betale? Dæven. Er ikke så nøye med babyen skjønner jeg. Babyer tåler fint litt stress. Kvinner i krig føder barn. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

ts

Hvorfor i all verden skal du være tilbakeholden på å kontakte lege på grunn av en faktura? 

Fastlege kan velge å fakturere for det du beskriver ja, han kunne også valgt å ikke gjøre det. Dette er ikke direkte svangerskapsrelateet og heller ikke en svangerskapskontroll. Noen leger fakturerer også for sykemeldinger, men ikke selve timen. Dette varierer litt fra legekontor til legekontor. 

Anonymkode: cc459...7c7

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Så klart det er viktig med babyen, babyen er jo den eneste grunnen til at jeg dro til legen i utgangspunktet, jeg har da aldri sagt noe annet! Men om legen skal ta betalt for timer de uansett får refundert, går jeg heller på helsestasjonen til jordmor, babyen er like godt ivaretatt der. 

Nå viste det seg som mange sa, at det var en feil i systemet på legekontoret, så det ordnet seg.

ts

Anonymkode: 876c6...c5b

AnonymBruker
Skrevet

Det skjedde med meg også en gang og jeg bare sa ifra i luka og jeg fikk det refundert. Det var en misforståelse mellom lege og helsesekretær. Ikke verre enn det. Bare å si fra :)

Anonymkode: f76c9...772

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...