AnonymBruker Skrevet 8. mars 2022 #1 Skrevet 8. mars 2022 mannen skulle levert barna til meg i går,men sa på melding at han skal ha dem alene, han er svært bitter på meg at jeg har gått videre med en ny mann og venter et barn med han, var min eksmann som ville gå. Barna våre er 12 og 9 år gamle, vi har dem 50/50 siden vi gikk fra hverandre når de var 6 og 3 år, min stesønn som bor fast med oss sa at han snakket med barna mine på skolen, han går i klassen under største. Så hva kan jeg gjøre? har kun privat avtale med far. Jeg skal føde om ca 3 uker hvis barnet kommer når det skal, men begge søskene gikk jeg over tiden med. Føler dette blir veldig stress for meg og er også redd at han tar de med seg til sitt hjemland der jeg i alle fall ikke får de igjen. Kan jeg anmelde selvom det er barnefaren og vi har en privat avtale? er så lei meg og fortvilet nå og også redd dette skal gå utover den lille i magen, men er sikkelig redd for storesøsken hennes nå . Pappan er en veldig god far og veldig omsorgsfull over for dem , så er ikke redd de ikke får det de trenger,men det føles likevel veldig vondt at han gjør dette fordi jeg han er bitter fordi jeg har ny mann og venter et nytt barn Anonymkode: 47e28...1e4
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2022 #2 Skrevet 8. mars 2022 En av dere er tydeligvis ikke en god forelder, holder han tilbake barna skal han ha en grunn til det. Og satt i gang en prosess rundt det. Om du virkelig mener det er på feil grunnlag, ta kontakt med diverse instanser og få råd om hva du skal gjøre. En fyfy ting å gjøre som kan funke er å hente de på skolen, men kan fort bli feil.. Privat avtale er selvfølgelig like bindene, men ikke noen sanksjonsmuligheter. Start med å kontakte familievernkontoret Anonymkode: e8a0e...6dd 4
AprilLudgate Skrevet 8. mars 2022 #3 Skrevet 8. mars 2022 (endret) Jeg tenker du bør ringe politiet og høre hva de tenker/hvilke muligheter du har. Du kan orientere ham om at du må ta kontakt med dem om han ikke leverer dem som avtalt - og du gir ham X tid (tiden det tar for å levere) før du ringer politiet. Så ville jeg bestilt time på FVK til etter fødsel, hvor en ordentlig og punktlig avtale blir satt. Om han har skrevet dette til deg har du skriftlig bevis på trusler. Endret 8. mars 2022 av Fløff 17
Aristoteles Skrevet 8. mars 2022 #4 Skrevet 8. mars 2022 Han kan la være å sende de til deg uten konsekvenser om dere ikke har en tinglyst avtale. Det var i hvert fall det BV og politiet sa til en venn som opplevde det samme.
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2022 #5 Skrevet 8. mars 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Privat avtale er selvfølgelig like bindene, men ikke noen sanksjonsmuligheter. Start med å kontakte familievernkontoret Anonymkode: e8a0e...6dd Familievernkontoret? Hva mener du de kan gjøre i denne saken? De har ingen som helst myndighet til noe, og kan bare sitte og gi råd. Det er opp til foreldrene om de vil ta rådene til etterretning og følge dem! Lite sannsynlig at denne barnefaren kommer til å møte opp til noe familievernkontor og sitte og høre på megling. Jeg hadde ringt politiet og anmeldt barnefaren, og sagt at han holder dem ulovlig. Anonymkode: 24674...f87 7
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2022 #6 Skrevet 8. mars 2022 Tusen takk for tips jeg skal ringe politi imorgen og forhøre meg hva jeg skal gjøre videre, åpentid er jo bare mellom 08-16 når det gjelder slike saker. Nei henter ikke de på skolen , jeg vil ikke lage en scene Anonymkode: 47e28...1e4 2
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2022 #7 Skrevet 8. mars 2022 Jeg hadde kontaktet politiet asap for råd og veiledning. Anonymkode: e5fde...a05 7
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2022 #8 Skrevet 8. mars 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): En fyfy ting å gjøre som kan funke er å hente de på skolen, men kan fort bli feil.. Anonymkode: e8a0e...6dd Fyfy å hente barna i hennes egen avtalte samværsperiode? Det er hennes uke, ikke fars uke. Anonymkode: 4146e...510 11 1
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2022 #9 Skrevet 8. mars 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg hadde kontaktet politiet asap for råd og veiledning. Anonymkode: e5fde...a05 bør vel ikke ringe 112, når det gjelder dette? er jo ikke akutt på den måte som jeg blir drept eller slått og slik, Anonymkode: 47e28...1e4
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2022 #10 Skrevet 8. mars 2022 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): bør vel ikke ringe 112, når det gjelder dette? er jo ikke akutt på den måte som jeg blir drept eller slått og slik, Anonymkode: 47e28...1e4 Det lokale politikontoret ditt har et vanlig kontornummer. Anonymkode: 4146e...510 3
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2022 #11 Skrevet 8. mars 2022 AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Familievernkontoret? Hva mener du de kan gjøre i denne saken? De har ingen som helst myndighet til noe, og kan bare sitte og gi råd. Det er opp til foreldrene om de vil ta rådene til etterretning og følge dem! Lite sannsynlig at denne barnefaren kommer til å møte opp til noe familievernkontor og sitte og høre på megling. Jeg hadde ringt politiet og anmeldt barnefaren, og sagt at han holder dem ulovlig. Anonymkode: 24674...f87 Hun trenger det for å gå til sak mot barnas far , en meglingsatest som er nyere en 6 mnd. Om far møter spiller ingen rolle. Skaff den timen og gå der fra. Anonymkode: 776fa...d93 7
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2022 #12 Skrevet 8. mars 2022 AnonymBruker skrev (25 minutter siden): bør vel ikke ringe 112, når det gjelder dette? er jo ikke akutt på den måte som jeg blir drept eller slått og slik, Anonymkode: 47e28...1e4 02800 er det «vanlige» nummeret til politiet. Anonymkode: bf50a...d2a 1
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2022 #13 Skrevet 8. mars 2022 Dra å hent barna på skolen i morgen. Anonymkode: ec107...c66 11 1
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2022 #14 Skrevet 8. mars 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Tusen takk for tips jeg skal ringe politi imorgen og forhøre meg hva jeg skal gjøre videre, åpentid er jo bare mellom 08-16 når det gjelder slike saker. Nei henter ikke de på skolen , jeg vil ikke lage en scene Anonymkode: 47e28...1e4 Det hadde jeg gjort. Scene eller ikke. Anonymkode: 2d16d...3c8 11 1
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2022 #15 Skrevet 8. mars 2022 Jeg skal først gå til politi i morgen, vil ikke si dette over tlf, lettere og snakke med en. vet de har det bra i alle fall,de har ringt meg i kveld Anonymkode: 47e28...1e4
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2022 #16 Skrevet 8. mars 2022 Barna er 9 og 12 år gamle, og i den alderen legger det stor vekt på hva de vil selv. Har du spurt de om de nå vil kun bo hos far uten samvær med deg ? Sier far at det er det, de vil? Politiet kan ikke gjøre noe hvis barna selv ønsker å være hos far. Her ville jeg begynt på familievern kontoret, i verste fall til retten om barna ønsker å være hos begge foreldrene. Men frykter du at far flytter med barna ut av landet uten din tillatelse, og uten at barna vil det selv så ville jeg hørt med politiet Anonymkode: ba00a...64f
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2022 #17 Skrevet 8. mars 2022 Du bør hente barna på skolen, og ta dem med et sted der dere ikke er alene. Før du ringer politiet. Gjem unna barnas pass. Anonymkode: 196e8...eb8 5
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2022 #18 Skrevet 8. mars 2022 Hvem har passene til barna? Jeg hadde i alle fall meldt i fra til politiet, så de kanskje kan følge med! Anonymkode: d4c9d...1d5 7
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2022 #19 Skrevet 8. mars 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hvem har passene til barna? Jeg hadde i alle fall meldt i fra til politiet, så de kanskje kan følge med! Anonymkode: d4c9d...1d5 de er her,men de gikk ut 2020 Anonymkode: 47e28...1e4
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2022 #20 Skrevet 8. mars 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Du bør hente barna på skolen, og ta dem med et sted der dere ikke er alene. Før du ringer politiet. Gjem unna barnas pass. Anonymkode: 196e8...eb8 Bland ikke skolen inn i denne konflikten! Siden det kun er privat avtale kan det bli ord mot ord og da er det ikke smart å la skolen få problemet ved at " feil" forelder henter ungene. Hvis ungene ikke lider der de er så hadde jeg villet snakket med noen og fått snakket og blitt enig med faren. Hva om begge foreldre kommer til skolen og skal hente samtidig? Det kan bli stygt og gå veldig utover ungene. Anonymkode: 43623...d88 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå