AnonymBruker Skrevet 8. mars 2022 #1 Del Skrevet 8. mars 2022 Har prøvd å bli gravid i 2 år uten hell. IVF er neste steg, men ønsker erfaringer. Nevn gjerne fordeler/ulemper med begge deler (privat/offentlig) og hva du har erfaring med. Setter pris på alle innspill. Anonymkode: af539...c02 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2022 #2 Del Skrevet 8. mars 2022 Vi gikk privat fra første stund. Var flere grunner til det, stort sett praktiske og personlige. Ivf-avdelingen her jeg bor er rett på siden av et sted hvor mange bekjente jobber, så jeg orket ikke tanken på å møte kjente hver gang jeg måtte innom. De har også bare telefonsvarer med tilbakeringingsfunksjon, noe som funker veldig dårlig med jobben min. Jeg og mannen min ønsket å møte en person i telefonen, betale for å være kunder med hvertfall en illusjon av et kundeforhold, behagelig venterom, få behandlere, personlig service og egne venterom før/etter uttak med behagelige stoler, kaffe og dempet belysning. Og fleksibilitet. Men seriøst, bare det med telefonsystemet gjorde det private verdt det. Anonymkode: 1740b...7c6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2022 #3 Del Skrevet 8. mars 2022 Lurer også på om det foregår på samme måte eller om det er større sannsynlighet for at det går bra privat enn offentlig Anonymkode: af539...c02 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2022 #4 Del Skrevet 10. mars 2022 Jeg måtte gå for privat fordi jeg hadde passert 40 . Hadde valgt offentlig hvis ikke. Det koster ganske mye.. har du dårlig tid så ville jeg gått privat. jeg brukte Klinikk Hausken, superhyggelig personale, trivelige lyse nyoppussede lokaler. Følte meg veldig godt ivaretatt, både av sykepleierne, legene og embryologene Anonymkode: faf5b...222 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2022 #5 Del Skrevet 10. mars 2022 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Jeg måtte gå for privat fordi jeg hadde passert 40 . Hadde valgt offentlig hvis ikke. Det koster ganske mye.. har du dårlig tid så ville jeg gått privat. jeg brukte Klinikk Hausken, superhyggelig personale, trivelige lyse nyoppussede lokaler. Følte meg veldig godt ivaretatt, både av sykepleierne, legene og embryologene Anonymkode: faf5b...222 Lykkes du?😊 Anonymkode: 0f74b...110 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2022 #6 Del Skrevet 10. mars 2022 Jeg har gått både offentlig og privat i Norge, og privat i utland. Og lest en del om alle alternativer. Syntes det offentlige var supert, og resultatene er akkurat like gode som i det private om man ser på statistikken. Også greit å spare mange titusener på de første tre forsøkene. Det er jo litt mer samlebånd, men alle er jo hyggelige. Så var aldri noe problem for meg. Jeg var ung da vi begynte, så alderen var heller ikke en bekymring. Om man trenger mer omsorg og tid til prat og forklaringer, og/eller har dårlig tid på grunn av alder, er nok det private bedre. Anonymkode: 4b613...419 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AprilLudgate Skrevet 10. mars 2022 #7 Del Skrevet 10. mars 2022 (endret) AnonymBruker skrev (På 8.3.2022 den 18.01): Lurer også på om det foregår på samme måte eller om det er større sannsynlighet for at det går bra privat enn offentlig Anonymkode: af539...c02 Nei er det korte svaret. Men om du har høy alder er offentlig IVF mer sjansespill pga tid. Jeg gikk rett på privat fordi det var stengt for søskenforsøk i det offentlige akkurat da. Det var ikke skravling og spafølelse - men følte meg ivaretatt altså. Men timene varte jo kort, ikke sånn at vi satt der lenge og snakket i dybden om noe. Endret 10. mars 2022 av Fløff Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå