AnonymBruker Skrevet 8. mars 2022 #1 Skrevet 8. mars 2022 Folk vil ikke gjøre noe, svarer ikke på mail. Anonymkode: 189cb...6d0
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2022 #2 Skrevet 8. mars 2022 Ta kontakt med lærer og forklar problemet. Anonymkode: 8dae0...cdf 8 2
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2022 #3 Skrevet 8. mars 2022 Hater livet sitt og unngår fag som har sånt så langt det går... Og bruker et program med tilsvarende funksjon som word sin "track changes", slik man har sitt på det rene og tørre dersom det trengs. Anonymkode: 53a2f...8d3 1
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2022 #4 Skrevet 8. mars 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ta kontakt med lærer og forklar problemet. Anonymkode: 8dae0...cdf Jeg vil ikke oppleves som «vanskelig» eller «klagefant» Anonymkode: 189cb...6d0
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2022 #5 Skrevet 8. mars 2022 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Jeg vil ikke oppleves som «vanskelig» eller «klagefant» Anonymkode: 189cb...6d0 Du oppfører deg som du ville gjort i arbeidslivet. Du kontakter dem på telefon/epost, og gir det litt tid. Du forsøker igjen. Fungerer det ikke kontakter du din sjef (læreren i dette tilfellet). Anonymkode: f8b74...a8b 5 1
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2022 #6 Skrevet 8. mars 2022 Noen som har opplevd dette? Anonymkode: 189cb...6d0
Marvelous Skrevet 8. mars 2022 #7 Skrevet 8. mars 2022 Du får høre om du kan jobbe alene fordi gruppa samarbeider ikke nok til at den kan fungere. Jeg tror at dette må taes opp med fagansvarlig eller foreleseren deres. 2
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2022 #8 Skrevet 8. mars 2022 Jeg ser at de andre gruppemedlemmene har laget en ny chat, uten meg, og chatter der, uten å si noe til meg, mens mine mailer og forslag blir ignorert. Anonymkode: 189cb...6d0
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2022 #9 Skrevet 8. mars 2022 AnonymBruker skrev (55 minutter siden): Jeg ser at de andre gruppemedlemmene har laget en ny chat, uten meg, og chatter der, uten å si noe til meg, mens mine mailer og forslag blir ignorert. Anonymkode: 189cb...6d0 hvordan kan du se at noen chatter uten deg? Kan du ikke konfrontere dem når du treffer dem på skolen? Spør hva som skjer? Anonymkode: f8b74...a8b
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2022 #10 Skrevet 8. mars 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): hvordan kan du se at noen chatter uten deg? Kan du ikke konfrontere dem når du treffer dem på skolen? Spør hva som skjer? Anonymkode: f8b74...a8b Jeg ser denne gruppen. Hvorfor skal jeg konfrontere dem? Det er ikke mine venner, ikke mine kollegaer. Vi er voksne mennesker, men å fryse noen ut er barnslig. Anonymkode: 189cb...6d0 4
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2022 #11 Skrevet 8. mars 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg ser denne gruppen. Hvorfor skal jeg konfrontere dem? Det er ikke mine venner, ikke mine kollegaer. Vi er voksne mennesker, men å fryse noen ut er barnslig. Anonymkode: 189cb...6d0 Men kjære deg, du sender jo mail og klager over at du ikke får svar? Er dte ikke bare å gripe fatt i dem å spørre hva som skjer? Anonymkode: f8b74...a8b 3
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2022 #12 Skrevet 8. mars 2022 AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Men kjære deg, du sender jo mail og klager over at du ikke får svar? Er dte ikke bare å gripe fatt i dem å spørre hva som skjer? Anonymkode: f8b74...a8b Vi kommuniserer bare på mail. Møtes ikke fysisk. Anonymkode: 189cb...6d0
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2022 #13 Skrevet 8. mars 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Vi kommuniserer bare på mail. Møtes ikke fysisk. Anonymkode: 189cb...6d0 Det skjønner jeg, men når du ser du ser gruppen snakke sammen, så kan du vel bare spørre dem hva som har skjedd? Anonymkode: f8b74...a8b
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2022 #14 Skrevet 9. mars 2022 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Det skjønner jeg, men når du ser du ser gruppen snakke sammen, så kan du vel bare spørre dem hva som har skjedd? Anonymkode: f8b74...a8b De kan da bare ignorere det på samme måte som de ignorerer mine mailer Anonymkode: 189cb...6d0
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2022 #15 Skrevet 9. mars 2022 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Noen som har opplevd dette? Anonymkode: 189cb...6d0 Jeg ville tatt det opp med læreren, og sagt samarbeidet ikke fungerer. Jeg har ikke opplevd akkurat det samme, men hadde problemer med at mye av gruppeoppgavene ble bestemt på fester som jeg ikke kunne delta på. Så fikk en gjerne mail om hva en skulle skrive om, men egentlig ikke noe samarbeid utover det. Det ble løst med logg, og krav om fysiske møter. Anonymkode: 30a1c...4ca 1
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2022 #16 Skrevet 9. mars 2022 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): De kan da bare ignorere det på samme måte som de ignorerer mine mailer Anonymkode: 189cb...6d0 Hvis de gjør det, må du kontakte foreleser og gi beskjed. Du spør om råd her, og hvis du ikke ønsker å følge rådene som gis deg, så er det naturligvis ditt valg, men jeg skjønner da ikke poenget med å opprette noen tråd. Jeg ville ha spurt dem om hvorfor de ignorerer henvendelser, hvorfor de har stengt deg ute, og gitt beskjed om at du vil gå til foreleser for å melde fra hvis de ikke skjerper seg. Synes også at du skal gå i deg selv her, for det er jo litt underlig at det er flere voksne mennesker som er med på dette. Er det noe ved din egen oppførsel som gjør at de ignorerer deg. Anonymkode: bf7fd...cb0 4
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2022 #17 Skrevet 9. mars 2022 Jeg synes det høres veldig merkelig ut at de har laget en chat uten deg. Min første tanke er at du er problemet som gjør at gruppearbeidet ikke fungerer. Anonymkode: 3ff2c...d5e 5
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2022 #18 Skrevet 9. mars 2022 AnonymBruker skrev (42 minutter siden): Hvis de gjør det, må du kontakte foreleser og gi beskjed. Du spør om råd her, og hvis du ikke ønsker å følge rådene som gis deg, så er det naturligvis ditt valg, men jeg skjønner da ikke poenget med å opprette noen tråd. Jeg ville ha spurt dem om hvorfor de ignorerer henvendelser, hvorfor de har stengt deg ute, og gitt beskjed om at du vil gå til foreleser for å melde fra hvis de ikke skjerper seg. Synes også at du skal gå i deg selv her, for det er jo litt underlig at det er flere voksne mennesker som er med på dette. Er det noe ved din egen oppførsel som gjør at de ignorerer deg. Anonymkode: bf7fd...cb0 Ja, typisk victim blaming. Anonymkode: 189cb...6d0 2
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2022 #19 Skrevet 9. mars 2022 AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Jeg synes det høres veldig merkelig ut at de har laget en chat uten deg. Min første tanke er at du er problemet som gjør at gruppearbeidet ikke fungerer. Anonymkode: 3ff2c...d5e Vel, siden vi kommuniserer kun på mail, kan læreren gjerne få skjermdump av absolutt alle mailer slik at hun ser hvem som er problemet her. Anonymkode: 189cb...6d0 1
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2022 #20 Skrevet 9. mars 2022 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Ja, typisk victim blaming. Anonymkode: 189cb...6d0 Nope. Det er et forslag til deg som du burde vurdere. Jeg hater mobbing og ekskludering, og derav rådet mitt om å ta opp problemet med foreleser. Det stilte du deg skeptisk til. Jeg vet at foreleser kommer til å snakke med alle, og han/hun vil da få de andres versjoner. Her har vi kun din forklaring, og jeg tenker at det kan være noe som ikke blir fortalt. Det er en grunn til at akkurat du blir ekskludert, og den grunnen kan selvsagt være helt usaklig, men alle må komme til orde, slik at dere får en løsning på situasjonen. Anonymkode: bf7fd...cb0 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå