Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg var på fest her om dagen med kjæresten min, og jeg hadde totalt blackout. Dagen etterpå våkner jeg opp og husker absolutt ingenting. Da forteller kjæresten min meg at jeg har hylt og skreket til han og beskyldt han for masse ting. Jeg har unnskyldt og unnskyldt så mye jeg kan og han sier det går fint. Sliter så utrolig mye med å ikke tro at jeg er en grusom person, men føler meg som verdens værste person. Dette er første gang dette har hendt, har aldri blitt sur i fylla før. Ihvertfall ikke såpass. Har bestemt meg for å ikke drikke igjen på en god stund, og når jeg dkal drikke igjen så skal jeg bare drikke rusbrus og øl.

Det jeg tror dette kom av var fordi min mor (som jeg aldri har hatt et godt forhold til) krangla med meg under festen, som førte til der det sinne kom fra. Men er en komplett drittkjerring siden jeg tok det utover min samboer. 

har noen opplevd lignende, eller har vært den personen som har gjort dette pg kan gi meg råd om hvordan jeg kan håndtere dette med tanke på min mentale helse og samboer? Sliter nå veldig i ettertid, er bipolar og har falt inn i en dyp depresjonsperiode etter dette og har flere tanker om å ende mitt liv.

Anonymkode: ac749...449

AnonymBruker
Skrevet

Høres ut som en god idé å ikke drikke på ei stund. 

Og å få hjelp for alt du sliter med.

Anonymkode: c4b3e...ae5

• Liker 4
Skrevet

Første bud, kutt all rusbruk.

Andre bud, få tilstrekkelig med søvn og reduser andre utløsende faktorer som stress etc.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Så bra at du tar lærdom av dette! Det er nok av dem som gjør dumme ting pga rus, og så fortsetter de likevel å drikke 😊

Anonymkode: edc26...82a

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Du er ingen grusom person. Du hadde kanskje ruspsykose. Siden dette er første gangen dette har hendt kunne du ikke vite at det ville hende deg. Du var uheldig. Jeg setter det i samme bås som de som blir psykotiske. Dette høres ut som en forferdelig opplevelse for dere begge.

Lurt at du kutter ned på alkoholen. Om dette skjer én gang så er dette ikke din skyld, men nå som du vet at du har anlegg for denne typen oppførsel når du drikker ville jeg vært veldig, veldig forsiktig med rus framover.

Anonymkode: 5a723...7e9

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Jeg var på fest her om dagen med kjæresten min, og jeg hadde totalt blackout. Dagen etterpå våkner jeg opp og husker absolutt ingenting. Da forteller kjæresten min meg at jeg har hylt og skreket til han og beskyldt han for masse ting. Jeg har unnskyldt og unnskyldt så mye jeg kan og han sier det går fint. Sliter så utrolig mye med å ikke tro at jeg er en grusom person, men føler meg som verdens værste person. Dette er første gang dette har hendt, har aldri blitt sur i fylla før. Ihvertfall ikke såpass. Har bestemt meg for å ikke drikke igjen på en god stund, og når jeg dkal drikke igjen så skal jeg bare drikke rusbrus og øl.

Det jeg tror dette kom av var fordi min mor (som jeg aldri har hatt et godt forhold til) krangla med meg under festen, som førte til der det sinne kom fra. Men er en komplett drittkjerring siden jeg tok det utover min samboer. 

har noen opplevd lignende, eller har vært den personen som har gjort dette pg kan gi meg råd om hvordan jeg kan håndtere dette med tanke på min mentale helse og samboer? Sliter nå veldig i ettertid, er bipolar og har falt inn i en dyp depresjonsperiode etter dette og har flere tanker om å ende mitt liv.

Du har fylle angst, og noen typer fylle angst varer litt lenger enn andre. Har opplevd det litt for mange ganger og er blant annet enn av grunnene til at jeg aldri mer skal røre sprit igjen. ALDRI. Jeg blir fæl. Dramaqueen, bitch, drittsekk, troll. Så sprit holder jeg meg milevis unna. 

Du har beklaget deg til din samboer, han har tilgitt deg , legg det bak deg. Ikke vits å grave mer i det. De fleste har vært gjennom rare ting i fylla. Enten utroskap, krangling, skriking, våkner opp på de merkeligste steder osv osv osv. 

Skjedd har skjedd og du kan ikke gjøre om på det som har skjedd. Dere har snakket om det, alt er greit nå. Nå kan du se fremover og neste gang ikke drikk for mye og unngå sterke drikker så du holder deg på matta. 

Anonymkode: 79375...bae

• Liker 2
Skrevet

Ja, jeg har også opplevd å bli helt idiot på alkohol. Det var dritflaut og jeg brukte lang tid på å skamme meg og føle meg ille. Legg det bak deg og kutt ut alkoholen.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Du har fylle angst, og noen typer fylle angst varer litt lenger enn andre. Har opplevd det litt for mange ganger og er blant annet enn av grunnene til at jeg aldri mer skal røre sprit igjen. ALDRI. Jeg blir fæl. Dramaqueen, bitch, drittsekk, troll. Så sprit holder jeg meg milevis unna. 

Du har beklaget deg til din samboer, han har tilgitt deg , legg det bak deg. Ikke vits å grave mer i det. De fleste har vært gjennom rare ting i fylla. Enten utroskap, krangling, skriking, våkner opp på de merkeligste steder osv osv osv. 

Skjedd har skjedd og du kan ikke gjøre om på det som har skjedd. Dere har snakket om det, alt er greit nå. Nå kan du se fremover og neste gang ikke drikk for mye og unngå sterke drikker så du holder deg på matta. 

Anonymkode: 79375...bae

Ja er vel sant, er veldig redd for at vennene hans tenker stygt om meg nå..

AnonymBruker
Skrevet
17 hours ago, AnonymBruker said:

Dersom du ruser deg mye er dette et tegn på at det har gått for langt. Du må slutte å drikke så mye og ofte.

Hvis du ikke drikker mye og ofte er kanskje dette bare et hendelig "uhell" og bør kunne glemmes og tilgies.

Anonymkode: 3a288...f0d

AnonymBruker
Skrevet

Nr 1: Ikke fest med moren din dersom du har et dårlig forhold til henne. 

Nr 2: Hold deg unna alkoholen til du har tatt tak i de underliggende problemene. Og når du skal drikke alkohol igjen, så drikker du kun det du tåler, ikke noe annet. 

Nr 3: kjæresten din har sagt at det går fint, og du har sagt unnskyld. Da må du prøve å tilgi deg selv, samt legge det bak deg. Det gagner hverken han eller deg at du går å gnager på det. ❤️

Anonymkode: a977f...007

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Nr 1: Ikke fest med moren din dersom du har et dårlig forhold til henne. 

Nr 2: Hold deg unna alkoholen til du har tatt tak i de underliggende problemene. Og når du skal drikke alkohol igjen, så drikker du kun det du tåler, ikke noe annet. 

Nr 3: kjæresten din har sagt at det går fint, og du har sagt unnskyld. Da må du prøve å tilgi deg selv, samt legge det bak deg. Det gagner hverken han eller deg at du går å gnager på det. ❤️

Anonymkode: a977f...007

Helt enig ! 
Det at moren var involvert i denne festen er er kjempestort varsko her! 
Foreldre har ingenting å gjøre på en fest der voksne barn er gjester. 
Det er lavmål 

Anonymkode: ebd86...491

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Helt enig ! 
Det at moren var involvert i denne festen er er kjempestort varsko her! 
Foreldre har ingenting å gjøre på en fest der voksne barn er gjester. 
Det er lavmål 

Anonymkode: ebd86...491

Min mor var ikke tilstede på festem, men sendte meg stygge meldinger under festem

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Min mor var ikke tilstede på festem, men sendte meg stygge meldinger under festem

Hvorfor har du kontakt med henne? 

Anonymkode: c4b3e...ae5

AnonymBruker
Skrevet

Sånn kan skje. De fleste opplever minst én gang at de drikker alt for mye, får blackout og gjør/sier noe dumt.

Det som er viktig her er at du tar lærdom av det, og tar gode valg for deg selv og din mentale helse fremover. 

Hold deg edru en stund. Gå tur/tren, spis sunt og gjør ting som er bra for din mentale helse. Om du har et dårlig forhold med din mor, så bør du vurdere om du kanskje bør kutte ned på kontakten eller kutte henne vekk fra livet ditt helt.

Du kommer sikkert til å ha fylleangst en liten stund, men det vil gå over. Folk har gjort langt verre ting i fylla enn det du har gjort. Vis kjæresten din at du tar dette seriøst ved å ta tak i deg selv og din mentale helse. Ta gode valg, gjør ting du liker og ta med kjæresten din på noe han liker. Og, gå til fastlegen og be om henvisning til psykolog så du har noen å snakke med om ditt forhold til din mor, bipolar etc. 

Anonymkode: c3d94...2ec

• Liker 1
  • 3 uker senere...
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 8.3.2022 den 17.42):

At du angrer viser det motsatte at du ikke er en grumsom person. Vi alle gjør feil å at du kjenne på anger er bare en god ting, viser at du har et hjerte.

Anonymkode: 42d1b...e89

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...