Gå til innhold

1-åring i barnehage

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en 13 md gammel gutt som skal begynne i barnehage neste uke. Er det noen som har tips om hvilke klær og sko jeg trenger å kjøpe til han?

Han har parkdress fra Leketøy. og nye vintersko.

Men han trenger vel regnsett også.Todelt eller helt?

Hva med regnvotter?Noenm gode å anbefale?

Og hva med sherrox?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gutten min på litt over 1 år bruker Goretex-støvler i barnehagen, de er kjempefine og varme, holder vannet ute og er bedre å gå i enn sherrox tror jeg.

Ellers har han både parkdress og todelt regntøy (selebukse og jakke) og så kjøpte jeg noen Troll vanntette votter og lue/hals til ham.

Skrevet

Cherrox egner seg ikke på vinteren. Blir veldig kald i de. Gore-tex (evt. annen tex) er best.

Regnbukse anbefales, for den tas på utenpå dressen.

Reima eller Abeco regnvotter, synes jeg er best.

Skrevet
Har en 13 md gammel gutt som skal begynne i barnehage neste uke. Er det noen som har tips om hvilke klær og sko jeg trenger å kjøpe til han?

Han har parkdress fra Leketøy. og nye vintersko.

Men han trenger vel  regnsett også.Todelt eller helt?

Hva med regnvotter?Noenm gode å anbefale?

Og hva med sherrox?

Regntøy må til ja. Reflex har gode regntøy, men når man er så liten er det begrensa hvor mye de sliter på regntøyet, så et billigere sett kan være et like godt alternativ så framt han har ull/fleeceklær under fordi han sannsynligvis vil vokse ut av regntøyet lenge før han har slitt det i stykker. Regnvotter er kjekt om du har det, men ikke noen absolutt nødvendighet. Han trenger imidlertid andre votter og minst 2 par slik at han har skifte i barnehagen dersom noe blir vått eller skittent.

Cherox er fint for små føtter ja, men ville også ha hatt vintersko når snøen setter seg for fullt.

Skrevet

Jeg jobber i barnehage og vil gjerne få anbefalle slike gummivotter til å ha på utsiden av andre votter og så bør det nesten være dobbelt av alt som ligger i barnehagen. I allefall om de har to utetider.

Vil ellers anbefalle å ta en titt på denne artikkelen;

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=108766

Når det gjelder regntøy så er ikke alltid det dyreste best, men barna med Reimatec regndress er ofte tørre. Velg hel dress til så lite barn.

For mer om regntøy;

http://pub.tv2.no/nettavisen/hjelperdeg/article448382.ece

Skrevet

anbefaler faktisk HM sitt regntøy til så små vi. Det er lett og mykt å gå med. Og kjøp ikke store votter, men bruk heller små strikka om du kan, de blir frustrerte om de ikke får tak i ting...Innesko, sandaler eller tøfler. Ha et lager med ekstratøy der, men det sier de vel til deg..

Skrevet

Stakkars barn! Kun 1 år og i barnehagen allerede?!!!!!

Her bør politikerne innføre borgerlønn for å være hjemme med barna de første årene!

Skrevet

Gutten min på 13 mnd begynner å ha ganske mye klær i barnehagen:

- 2 bodyer

- 2 strømpebukser

- 1 bukse

- 1 genser

- 2 par sokker

- lue

- regntøy fra Ellos (foret med fleece)

- hel fleecedress

- høstdress fra Exit/vinterdress fra Mikkline

- Støvler

- Sympatex sko

- hals

- ullsokker

Votter leaser vi fra barnehagen.

Skrevet

Innesko

Skrevet

Takk for mange gode tips!

Kjekt å få vite hvilke erfaringer andre har; hvilke merker som er bra.

Men lurer litt på om han ikke trenger et ekstra par sko/ støvler? Er det ikke lurt å ha støvler hvis det er mye søle og vann; eller blir de for klumpete å gå i for en ettåring. Han har nye, lave vintersko. (Høye goretex-sko ble for vanskelig for en ettåring å gå med sa de på skobutikken).

Skrevet

Vi har et par støvler hjemme og et par i barnehagen. Men sko har han med hjemmefra hver dag.

Gjest Violetta
Skrevet

Jeg vil si at det har veldig mye å si hvor i landet du bor i forhold til hva du trenger i barnehagen. Her på vestlandet er regntøy det viktigste, gjerne med fleecedress under. På østlandet hvor det blir veldig kaldt er kanskje vinterdress som er varm det viktigste. Hva med å spørre i barnehagen?

Ellers er det viktig å ha liggende ting som solkrem (om vinteren også, om det kommer snø og sol kan man fort bli brent) og kuldekrem om det blir kaldt.

Har forresten brukt regntøy fra H&M hele tiden jeg, min datter er nå ni år. Det er mykt og behagelig å ha på, noe som er spesielt viktig når man er liten og ikke beveger seg så mye. Stivt regntøy gjør at barn sitter stille. Og dessuten er regntøyet fra H&M såpass rimelig i innkjøp at man kan kjøpe nytt om det blir ødelagt. ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...