Gå til innhold

Medier som skremmer

lady90

Anbefalte innlegg

Virker som enkelte medier bare er ute etter å skremme? Synes NRK og VG (til dels) sine overskrifter ikke er så ille, men går man inn på feks nettavisen eller Dagbladet lyser det overskrifter som "putin advarer vesten" eller "kan havne ut av kontroll" osv osv. Blir jo livredd hver gang jeg går inn på disse. Er det slik at enkelte medier bare er ute etter å skremme eller? Synes jeg ser masse eksempler på det. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, tabloidaviser bruker tabloidoverskrifter. Holder meg langt unna disse avisene.

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er helt enig. Ekkelt med de korte beskjedene under på NRK også. Her om dagen stod det noe sånn som. Putin sier sanksjoner er en krigserklæring: Les mer på NRK.no. Jeg fikk helt panikk. Viste seg, når jeg gikk inn på artikkelen at han hadde sagt det kunne minne om en krigserklæring. Nettavisen skrev: Putin med nye uttalelser - det samme som en krigserklæring. Det er jo helt håpløst. Det var jo ikke det han sa, hvorfor skremme ekstra?

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, de bør skamme seg! Helt enig. Når jeg går inn på Dagbladet detter jeg nesten av stolen. Holder meg til nrk (for det meste)  og VG. Temaet er skremmende nok i seg selv, er ikke vits å hause det mer opp liksom. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De skriver for å skremme ja, skal bare tjene penger på folks frykt. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Finnes det noen nøytrale medier man kan lese? Jeg leser ikke vestlige medier lenger for jeg stoler ikke på dem, stoler heller ikke på russiske. Noen som vet om hvem som rapporterer på en så nøytral måte som mulig?

Endret av clyde
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hellian skrev (17 timer siden):

Er helt enig. Ekkelt med de korte beskjedene under på NRK også. Her om dagen stod det noe sånn som. Putin sier sanksjoner er en krigserklæring: Les mer på NRK.no. Jeg fikk helt panikk. Viste seg, når jeg gikk inn på artikkelen at han hadde sagt det kunne minne om en krigserklæring. Nettavisen skrev: Putin med nye uttalelser - det samme som en krigserklæring. Det er jo helt håpløst. Det var jo ikke det han sa, hvorfor skremme ekstra?

Jaa ble også skremt, av det der og av den overskriften som sto noe som at vesten har erklært krig osv. Så leste jeg en annen plass at han hadde sagt  "men takk gud for at det ikke er kommet så langt" i samme setning.. Eller noe sånt.

Greit de sier Russland kanskje driver med propaganda internt i landet, men vi blir nok ganske manipulerte av vår media vi også... Ting blir vridd og snudd med hensikt i at vi skal bli mest mulig skremt. Avisene tjener rått på det her. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lenge siden Dagbladet ble en tabloid søppelkasse som kun ønsker sjokkoverskrifter. Sluttet å lese de for nesten et tiår siden og har holdt meg unna etter det. Nettavisen har jeg aldri lest så de vet jeg ikke noe om. Holder meg til Aftenposten, NRK, VG og BBC. Det holder i massevis. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Holder meg til sol.no og NRK. Orker ikke Dagbladet og VG lenger...leste disse 2 første uken..holdt på grave meg ned i et mørkt hull...

Nettavisen hadde jeg på Facebook men de tok jeg vekk da det ble for mye om Putin. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sofakona skrev (1 time siden):

Holder meg til sol.no og NRK. Orker ikke Dagbladet og VG lenger...leste disse 2 første uken..holdt på grave meg ned i et mørkt hull...

Nettavisen hadde jeg på Facebook men de tok jeg vekk da det ble for mye om Putin. 

Sol.no lyver jo så det renner. Ikke en troverdig kilde i det hele tatt.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

clyde skrev (1 time siden):

Sol.no lyver jo så det renner. Ikke en troverdig kilde i det hele tatt.

De har jo artikler fra VG, Dagbladet og andre nettaviser. Så de er troverdig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tar alle medier med en klype salt. Mye clickbaits og gir oss det de ønsker vi skal lese.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...