Gå til innhold

Leppefilleren forsvant

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg fylte leppene i slutten av oktober i fjor, 2 ml noe behandler syntes var veldig mye og ikke hadde satt på noen om gangen før. Dette skulle være Russian lips som ikke ser ut som vanlig filler men endrer leppeformen noe og som kostet 8000 men betalte 6000 pga tilbud. 1 uke etter når hevelsen var vekke så lepptykkelsen så å si normal ut foruten at overleppen var litt som et nebb, slett ikke lik russian lips. Så aldri noe likhet med det resultatet jeg hadde forventet.

Hun ba meg vente 2-3 mnd og mente vi kunne ta en hardere filler som var ment for ansikt og at den ville sitte bedre og siden leppene mine hadde absorbert mesteparten av de 2 ml, noe hun var svært overrasket over.

Etter 3 mnd fikk jeg vite at jeg må betale for den nye behandlingen, er det helt rimelig?

Er det jeg selv som må ta den støyten når jeg ikke fikk beskjed om at det kunne være en mulighet for at behandlingen ikke ville ha noen effekt før jeg betalte 6000? 

Anonymkode: 1f680...f6f

Skrevet (endret)

Selvsagt står du ansvarlig.

Hvem mener du skulle betalt? Mener du Helfo burde dekket kosmetisk inngrep med fillers? Fillers er ikke noe du må ha, eller trenger. Det er noe du selv velger å bruke pengene på, helt frivillig, og da må du også ta de økonomiske konsekvensene, som med alt annet.

Finnes langt viktigere ting skattepengene skal gå til.

Plastisk kirurgi og fillers er noe man betaler fra egen lomme, og om man blir misfornøyd med resultatet, så er det en risk du burde tenkt på før du svei av 6K for fillers. 

Dyr lærepenge. Men sånn er det. Privat, og når helfo ikke dekker noe (som de selvfølgelig ikke skal her), så er alt kjøpers ansvar. Samme grunnen til at man ikke anbefaler folk å ta kosmetisk operasjon i utlandet.

Endret av Blueberrymuffin
  • Liker 1
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Duckface er ingen menneskerettighet!!!!

Anonymkode: 09c7a...b08

• Liker 3
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Hei.

Jeg måtte bygge opp toleransen for filler i ca 1 år før den holdt seg og ikke ble absorbert. Det er en svindyr prosess. Nå har jeg holdt på i 3 år og trenger bare 0,5 ml hvert halvår for vedlikehold. 

Anonymkode: 67f42...5e1

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Oj er det virkelig fillers så dyrt? 😮 10 behandlinger koster jaggu meg jo mer enn et førerkort. 

Anonymkode: 79cd8...dc6

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Hei.

Jeg måtte bygge opp toleransen for filler i ca 1 år før den holdt seg og ikke ble absorbert. Det er en svindyr prosess. Nå har jeg holdt på i 3 år og trenger bare 0,5 ml hvert halvår for vedlikehold. 

20220308_164937.thumb.jpg.c9449a0de040ad83375a55815463f58c.jpg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Du er SÅ mye finere uten filler, det ser helt uproporsjonalt ut med. Trist at du ikke ser det selv. 

Anonymkode: e762a...318

• Liker 11
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Når man betaler for å se styggere ut.

Æsj, hadde aldri orket å kysse de harde fillers lippene der. Det var bare jævla stygt.

Anonymkode: 6fbf5...03c

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Du trenger ikke bavianrumpe lepper.

Anonymkode: 09c7a...b08

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (56 minutter siden):

Hei.

AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

Altså, det blir jo ikke absorbert, borte.

Det bare flytter seg rundt i ansiktet. Flyter ut i omkringliggende områder.

Som en tydelig ser på øverste leppebilde her.

Det er tydelig kul langt overfor der leppen egentlig skal slutte.

Og dette vil jo heller ikke slutte å bevege på seg. Det vil fortsette å vandre i kroppen, til det evt blir innkapslet et sted.

Anonymkode: 0777a...199

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Sorry to say, men sånne tjukke lepper ser naturlig ut kun på afrikanere!

Anonymkode: 6ec5c...751

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Altså, det blir jo ikke absorbert, borte.

Det bare flytter seg rundt i ansiktet. Flyter ut i omkringliggende områder.

Som en tydelig ser på øverste leppebilde her.

Det er tydelig kul langt overfor der leppen egentlig skal slutte.

Og dette vil jo heller ikke slutte å bevege på seg. Det vil fortsette å vandre i kroppen, til det evt blir innkapslet et sted.

Kilde?

Anonymkode: 991ea...1c0

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Kilde?

Jeg så også noe om det på YouTube, en lege som snakka om den puffy dobbelthaka en del kjendiser har, at det er filler som har vandret nedover langs lymfeårene og landet rundt i haka og nå blir det der. Både madonna og lindsay lohan ble dratt frem som eksempel.

Anonymkode: 21420...408

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Jeg så også noe om det på YouTube, en lege som snakka om den puffy dobbelthaka en del kjendiser har, at det er filler som har vandret nedover langs lymfeårene og landet rundt i haka og nå blir det der. Både madonna og lindsay lohan ble dratt frem som eksempel.

Anonymkode: 21420...408

Finnes leger som ikke tror på covid og. Tror du på alt leger sier kun fordi de er leger?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Kilde?

Eh, det er sånn kropper fungerer?

Får en noe inn i kroppen sin som ikke er festet fast så vil det vandre. Flisa du fikk i foten kan komme ut i kneet.

Hvordan tror du ellers det fungerer ‘å bygge opp toleranse for filler’?

De nærliggende områdene rundt injeksjonsstedet er blitt så fylt, at det klarer ikke absorbere mer. Så da holder det seg litt bedre i leppa. Helt til det begynner å gli ut fra området rundt leppen igjen.

Og hvor havner det hen? Flytter seg rundt i vevet i ansiktet.

Er jo en grunn til at en får denne typiske ‘veranda-leppen’ av fillers. Og folk som har holdt på med det lenge etterhvert får et nokså spesielt utseende.

https://www.thevictoriancosmeticinstitute.com.au/2019/09/how-long-do-dermal-fillers-really-last-mri-scans-provide-evidence/

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...