AnonymBruker Skrevet 8. mars 2022 #61 Skrevet 8. mars 2022 Puddingen93 skrev (1 minutt siden): Kjeresten min fikk 3000 i støtte i januar i tillegg på lønn. Men jeg som ikke når grensen fikk ikke støtte. Så vi endte opp på samme lønn Etter skatt totalt alt i alt. det synes jeg ikke er greit. det er også folk der ute som eier leligheten sine bosteder som får strømstøtte. Synes ikke heller det er greit. Dem kan faktiskt selge boliger sin før dem får støtte fra nav eller husbanken i tillegg på intekten sin. Hvorfor er det ikke greit at kjæresten din som jeg antar har lavere lønn enn deg i utgangspunktet får støtte? Resten av det du skriver gir ikke mening. Strømstøtten kommer verken fra nav eller husbanken, og er en kompensasjonordning alle med høye strømpriser får. Anonymkode: 8698a...097 1
Gjest Puddingen93 Skrevet 8. mars 2022 #62 Skrevet 8. mars 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hvorfor er det ikke greit at kjæresten din som jeg antar har lavere lønn enn deg i utgangspunktet får støtte? Resten av det du skriver gir ikke mening. Strømstøtten kommer verken fra nav eller husbanken, og er en kompensasjonordning alle med høye strømpriser får. Anonymkode: 8698a...097 Fordi han måtte ikke ta av sparepengene sine - mens jeg måtte det for å betale strømregningen min.
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2022 #63 Skrevet 8. mars 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Det sykeste er hvor mange likes du har fått på dette hjernedøde innlegget som ønsker å sende kloden til helvete. Anonymkode: 52598...a0e Det du ikke syntes å forstå er at det hjelper lite at lille Norge struper sitt forbruk av strøm, gass og bensin, og samtidig raserer velferden vår for all fremtid ved å la være å lete etter nye oljefelt, samtidig som store land som Kina gir blanke i miljøet og pøser på med enda mer miljøfiendtlige energiløsninger. Anonymkode: dc4c2...27b 1 2
Gjest Puddingen93 Skrevet 8. mars 2022 #64 Skrevet 8. mars 2022 (endret) AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Hvorfor er det ikke greit at kjæresten din som jeg antar har lavere lønn enn deg i utgangspunktet får støtte? Resten av det du skriver gir ikke mening. Strømstøtten kommer verken fra nav eller husbanken, og er en kompensasjonordning alle med høye strømpriser får. Anonymkode: 8698a...097 Joda gir mening. Du kan få extra strømstøtte og støtte fra nav Hvis du er under grensetaket på 26 k, er forsjellige fra kommune til kommune . Jeg og kjeresten bor ikke sammen , er andre grenser når en bor sammen. Endret 8. mars 2022 av Puddingen93
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2022 #65 Skrevet 8. mars 2022 Puddingen93 skrev (Akkurat nå): Fordi han måtte ikke ta av sparepengene sine - mens jeg måtte det for å betale strømregningen min. Hadde han noe sparepenger og ta av da? Hvilken støtte er det du tenker på her? Anonymkode: 8698a...097
Gjest Puddingen93 Skrevet 8. mars 2022 #66 Skrevet 8. mars 2022 (endret) AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Hadde han noe sparepenger og ta av da? Hvilken støtte er det du tenker på her? Anonymkode: 8698a...097 Ja han har bsu. Det er også en grense på Hvor mye kapital en kan ha. Tror taket er på 17 k eller noe husbanken - bostøtte og strømstøtte (kjeresten min fikk 3200 i bostøtte og ca 2000 i strømstøtte) nav - en kan snakke med nav og få støtte i tillegg, Hvis en ikke klarer å betale strømregningen. Men er ikke alle som får hjelp der, er individuellt. Endret 8. mars 2022 av Puddingen93
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2022 #67 Skrevet 8. mars 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Det du ikke syntes å forstå er at det hjelper lite at lille Norge struper sitt forbruk av strøm, gass og bensin, og samtidig raserer velferden vår for all fremtid ved å la være å lete etter nye oljefelt, samtidig som store land som Kina gir blanke i miljøet og pøser på med enda mer miljøfiendtlige energiløsninger. Anonymkode: dc4c2...27b Men… noen må jo starte et sted? Om vi ikke foretar oss drastiske endringer som innebærer at vi alle må leve mer nøkternt, har vi ikke lenger noen planet å bruke strøm, gass og bensin på. Hvorfor ikke bare starte omstillingen? «Jeg vil være med på oljefesten, fordi alle andre skal dit» Anonymkode: f7f18...267 1
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2022 #68 Skrevet 8. mars 2022 Puddingen93 skrev (1 minutt siden): Joda gir mening. Du kan få extra strømstøtte og støtte fra nav Hvis du er under grensetaket. Men du får jo også denne stømkompensasjonen fra staten, så fremst du bor i en landsdel der strømmen har vært/er høyt priset? Uansett hvis det er så forferdelig at du må ta fra bufferkonto ved uforutsette høye utgifter, som nå med strøm. Skaff deg en god spot pris til sommeren og bind den så lenge det går, at strøm er dyrt på vinteren er vell så dan forutsett utgift. Anonymkode: 8698a...097
Gjest Puddingen93 Skrevet 8. mars 2022 #69 Skrevet 8. mars 2022 (endret) AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Men du får jo også denne stømkompensasjonen fra staten, så fremst du bor i en landsdel der strømmen har vært/er høyt priset? Uansett hvis det er så forferdelig at du må ta fra bufferkonto ved uforutsette høye utgifter, som nå med strøm. Skaff deg en god spot pris til sommeren og bind den så lenge det går, at strøm er dyrt på vinteren er vell så dan forutsett utgift. Anonymkode: 8698a...097 Ja det føles veldigt rart når kjeresten min ikke måtte det før han fikk støtte. Han har også sparekonto. Men jeg måtte det. Min strøm har vart 3 dobblet hele vinteren. Det har aldri skjedd på mange år. Og nå riskerer den å bli 4 dobblet i mars. Jeg har prøvd å få till fastpris men finnes ingen gode, i tillegg till bruddavtaler. synes det er Litt teit og enda mer rare ner når jeg måtte åpne bsukonton min for å betale/ bruke som buffertpenger nå fremover. Endret 8. mars 2022 av Puddingen93
Gjest Lilliii Skrevet 8. mars 2022 #70 Skrevet 8. mars 2022 Puddingen93 skrev (5 minutter siden): Ja han har bsu. Det er også en grense på Hvor mye kapital en kan ha. Tror taket er på 17 k eller noe husbanken - bostøtte og strømstøtte (kjeresten min fikk 3200 i bostøtte og ca 2000 i strømstøtte) nav - en kan snakke med nav og få støtte i tillegg, Hvis en ikke klarer å betale strømregningen. Men er ikke alle som får hjelp der, er individuellt. Ser du skriver i andre tråder at du sparer 9k hver mnd med lønn på 25k samt har pådratt deg noe gjeld. Du trenger ikke hjelp fra det offentlige, du skal kunne klare deg helt fint med det du har. Ferdig snakka
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2022 #71 Skrevet 8. mars 2022 Puddingen93 skrev (3 minutter siden): Ja det føles veldigt rart når kjeresten min ikke måtte det før han fikk støtte. Han har også sparekonto. Men jeg måtte det. synes det er Litt teit og enda mer rare ner når jeg måtte åpne bsukonton min for å betale. Så den får jeg jo aldri åpnet igjen. Strømstøtte/kompensasjon vi alle får har ikke noe med privat økonomien sådan å gjøre. Det går på strømprisene i området du bor. Hvorfor måtte du ta fra bsu-konto? Har du ikke ordinær buffer konto i tillegg? Anonymkode: 8698a...097
Gjest Puddingen93 Skrevet 8. mars 2022 #72 Skrevet 8. mars 2022 (endret) Lilliii skrev (14 minutter siden): Ser du skriver i andre tråder at du sparer 9k hver mnd med lønn på 25k samt har pådratt deg noe gjeld. Du trenger ikke hjelp fra det offentlige, du skal kunne klare deg helt fint med det du har. Ferdig snakka Nei har ikke gjeld. Og ja jeg får ut 24500 precis det kjeresten min fikk ut Etter støtte. Men jeg har fått mye mye dyrere strømregninger en Hva han har. Og Nei 9 k sparer jeg ikke i det heletatt. Det varierar men aldri spart så mye. Må ha skrevet feil på det inlegget. Det er umuligt i Oslo, speciellt med tanke på husleien’ Så det der vet du ikke noe om Endret 8. mars 2022 av Puddingen93
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2022 #73 Skrevet 8. mars 2022 Puddingen93 skrev (11 minutter siden): Ja det føles veldigt rart når kjeresten min ikke måtte det før han fikk støtte. Han har også sparekonto. Men jeg måtte det. Min strøm har vart 3 dobblet hele vinteren. Det har aldri skjedd på mange år. Og nå riskerer den å bli 4 dobblet i mars. Jeg har prøvd å få till fastpris men finnes ingen gode, i tillegg till bruddavtaler. synes det er Litt teit og enda mer rare ner når jeg måtte åpne bsukonton min for å betale/ bruke som buffertpenger nå fremover. Ser du skrev tidligere her at du var svær økonomisk osv.. Sorry. Men poenget er ikke å putte alle pengene på bsu, som er en låst konto type. Man er nødt å legge av noe på vanlig sparekonto også slik at man kan ha en lett tilgjengelig buffer. Buffer er det man tar av til plutselig dyr tannlege eller høy strømregning. Du har spart feil og over evne, surt men her er det deg selv som har vært teit. Anonymkode: 8698a...097 1
Gjest Puddingen93 Skrevet 8. mars 2022 #74 Skrevet 8. mars 2022 (endret) AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Ser du skrev tidligere her at du var svær økonomisk osv.. Sorry. Men poenget er ikke å putte alle pengene på bsu, som er en låst konto type. Man er nødt å legge av noe på vanlig sparekonto også slik at man kan ha en lett tilgjengelig buffer. Buffer er det man tar av til plutselig dyr tannlege eller høy strømregning. Du har spart feil og over evne, surt men her er det deg selv som har vært teit. Anonymkode: 8698a...097 Ja bufferten min tokk slut pga tannlegeregning i 2021. Og den ble ganske dyr 🤷♀️ Iblandt får man så høy kostnad at det tar slut Endret 8. mars 2022 av Puddingen93
Gjest Puddingen93 Skrevet 8. mars 2022 #75 Skrevet 8. mars 2022 (endret) AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Ser du skrev tidligere her at du var svær økonomisk osv.. Sorry. Men poenget er ikke å putte alle pengene på bsu, som er en låst konto type. Man er nødt å legge av noe på vanlig sparekonto også slik at man kan ha en lett tilgjengelig buffer. Buffer er det man tar av til plutselig dyr tannlege eller høy strømregning. Du har spart feil og over evne, surt men her er det deg selv som har vært teit. Anonymkode: 8698a...097 Og ja synes det er Kjempe teit at det settes en slik grense. Speciellt for folk som er runt grensen. Ikke meg men andre som jeg kan empatistisere med. Men er ikke Noen vits å fortsette å diskutere med dere her inne fordi dere mangler empati. Og forståelse. Ikke ovenfor meg men ovenfor andre som faktiskt ikke får Noen hjelp av offentlige pga den teite grensen. virker jo som svært få vanligt folk som jobber er her inne. Uten mer folk som lavlønnet og som ska prøve å lære opp ”vanligt folk” Hvordan en ska leve. jeg Skjønner Fex Ts og kan sympatisere med han. Jeg Skjønner att folk sliter, og ikke bare fattige i Norge uten også vanligt folk- folk flest. Men virker ikke som mange av dere henger her ikke på kg. Endret 8. mars 2022 av Puddingen93
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2022 #76 Skrevet 8. mars 2022 Ja dieselen er høy akkurat nå. Men hvor ofte må du fylle da? Den kan være lav igjen allerede om 1,5uke. Så hvis du nedprioriterer noe mat/klær budsjett så faller det vel på lik sum som vanlig? Kan vel ikke være dieselen som ødelegger mnds utgiftene. Anonymkode: d398b...b9b 1
Gjest Lilliii Skrevet 8. mars 2022 #77 Skrevet 8. mars 2022 Puddingen93 skrev (6 minutter siden): Ja bufferten min tokk slut pga tannlegeregning i 2021. Og den ble ganske dyr 🤷♀️ Iblandt får man så høy kostnad at det tar slut Ja og da må man prioritere å spare seg tilbake før man fyller bsu. Dette er ABC.
Gjest Puddingen93 Skrevet 8. mars 2022 #78 Skrevet 8. mars 2022 Lilliii skrev (1 minutt siden): Ja og da må man prioritere å spare seg tilbake før man fyller bsu. Dette er ABC. Som vanligt, bedrevitere som ska lære opp Takk for infon!
Gjest Puddingen93 Skrevet 8. mars 2022 #79 Skrevet 8. mars 2022 (endret) 29_j skrev (2 minutter siden): Jeg sliter mer med tannreguleringsregningene til kidden fremover😫 Kan vi jo si som fleste andre her ikke på kg da ”Tannregulering er ikke en menneskerettighet” vill du ha forståelse eller empati ring en venn isteden. folk på kg har ikke forståelse Endret 8. mars 2022 av Puddingen93
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2022 #80 Skrevet 8. mars 2022 Ypperlig anledning for dere å følge debatten på NRK 1. i stedet for henge her og kverulere. Anonymkode: 5fb54...b26
Anbefalte innlegg