Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest theTitanic
Skrevet
Blueberrymuffin skrev (1 minutt siden):

Siterer Rasmus Hasson fra MDG «Å ha strøm er ikke en menneskerett», han mener dagens strømpriser og dieselpriser er altfor lave, og må minst dobels, firedobles, slik at folk bruker mindre strøm. For å bevare klima såklart 🙄

Flott at dette fjollepartiet som vil ha oss til å fryse hjel og heller bruke hest og kjerre til jobb har fått 2 mandater i stortinget. Det er en syk, syk, syk verden vi lever i.

Ingenting er en menneskerett i følge den mannen. Han syntes nok mange mennesker kan fryse ihjel og dø så de få som er igjen kan leve som Amishfolket. 

Alt blir mye dyrere, inkludert alle avgifter til staten. Å gjøre det akkurat nå  det kaller jeg å sparke sine egne som ligger nede.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Du får kun hjelp om du tjener til en viss grense. Så en som får utbetalt 19 k får 2-3 000 i støtte, mens en som får ut 22 k ikke får Noen støtte. Bare exempel. Har du også sparpenger så får du ikke en dritt. Du får kun hjelp når det er helt nødvendigt, og da tjekker dem kontoutskrifter og allt. 

Anonymkode: f0cb7...ece

22k inn eksempel på enslig person 

7500 husleie 

5000 Strøm/Internett/tlf 

3500 mat

2000 transport 

2500 ek/annen langsiktig sparing

200 Personlig pleie

300 julegaver/bursdag

500 buffer

500 ferie

Helt levelig, i tillegg kommer månder der man får ut ekstra i form av skatt/ferie osv.

Anonymkode: 8698a...097

AnonymBruker
Skrevet
theTitanic skrev (6 minutter siden):

Ingenting er en menneskerett i følge den mannen. Han syntes nok mange mennesker kan fryse ihjel og dø så de få som er igjen kan leve som Amishfolket. 

Alt blir mye dyrere, inkludert alle avgifter til staten. Å gjøre det akkurat nå  det kaller jeg å sparke sine egne som ligger nede.

En ska helst jobbe och betale 1/3 del av lønna sin om ikke mer, og betale skatt på precis alt. Men strøm eller Tannlege ska en helst betale enda mer på. Det er lissom for meg helt urimeligt. Eller Hva skjer mår maten blir for dyr? Det er ikke så mange i Norge som sitter på masse penger. Som jeg har skjønnt det

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

7500 husleie 

5000 Strøm/Internett/tlf 

3500 mat

2000 transport 

200 Personlig pleie

300 julegaver/bursdag

500 buffer

500 ferie

Helt levelig, i tillegg kommer månder der man får ut ekstra i form av skatt/ferie osv.

Sparer du 2500 i mnd till egenkapital så vil det ta deg ca 12 år å komme dit.  

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (48 minutter siden):

I juni får vi feriepenger. Da er det lurt å fordele disse utover året dersom man har så dårlig råd. Og så er det halv skatt i desember.

Rart det der at noen alltid har dårlig råd, mens andre alltid greier seg greit nok. Det handler om planlegging.

Selv da jeg var student uten deltidsjobb hadde jeg ikke dårlig råd. Jobbet i alle ferier og brukte feriepenger utover hele året. Pengene kan ikke brenne i lomme med en gang lønna kommer…..

Anonymkode: 11f4b...251

Fordele de utover? Feriepenger kommer ikke i tillegg til lønn altså. De fleste bruker penger når de har ferie.

Anonymkode: 43a6c...597

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Sparer du 2500 i mnd till egenkapital så vil det ta deg ca 12 år å komme dit.  

Det kommer vell helt ann på egenkapitalen du ønsker å spare, når man startet osvosv 

Hvis problemet ditt er tempoet det tar å spare så er det jo en enkel løsning og øke egen inntekt slik at den samsvarer med dine ønsker ifh til sparing. 

Dåg har man ikke pr definisjon dårlig råd om man kan legge av flere tusen kroner i mnd til sparing.

En 18 åring som sparer 30-40 k i året til bolig vil kunne kjøpe bolig innen fylte 30, og det er meget bra.

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Dette ble stemt over ifjor. Vanlige folks tur til å betale

Anonymkode: 4d1c2...bc5

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Det kommer vell helt ann på egenkapitalen du ønsker å spare, når man startet osvosv 

Hvis problemet ditt er tempoet det tar å spare så er det jo en enkel løsning og øke egen inntekt slik at den samsvarer med dine ønsker ifh til sparing. 

Dåg har man ikke pr definisjon dårlig råd om man kan legge av flere tusen kroner i mnd til sparing.

En 18 åring som sparer 30-40 k i året til bolig vil kunne kjøpe bolig innen fylte 30, og det er meget bra.

Iof har du lønn på 300-400 k i året så kommer du uansett ikke Langt på boligmerkedet. Så samma faen. Kan bare slutte å spare å hellre starte å leve. Og hellre bruke nav som hjelp. Jeg gir også opp. Jeg kan ikke kutte ut mer i livet for da har jeg inget å glede meg over i det hele tatt. Og jeg er en ekonomisk person - alltid vart. Har spart og jobba så mye seneste åren at jeg måtte slutte å jobbe overtid. Og Nei 30 k i året holder ikke- da vil det ta 10-12 år. Og har du studiegjeld på det. Lykke till sier jeg 👍🏼 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Øke intekten Hvordan da? Jeg har en godt betalt jobb allrede og elsker jobben min. Du mener at jeg ska bli lege eller politiker eller bli noe som kanskje jeg ikke vil klare av å jobbe som? Takk for tips. Men mennesker er forsjellige. Og min lønn er en normallønn-

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Precis helt riktigt! 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Det stemmer veldig bra, nå er det ikke lenger bare de fattige som skal slite økonomisk men også vanlige folk.

Situasjonen kommer bare til å bli enda verre for alle nordmenn, vi skal legge ned oljen samtidig med at vi pøser ut milliarder i bistand og importerer mennesker som kommer til å bli en stor byrde for velferdsstaten. Velferdsgoder som vi tar forgitt kommer til å forsvinne og mange vil leve på et eksistensminimum, bortsett fra politikerne i dette landet som ikke jobber for det norske folk men myndighetene i EU.

Anonymkode: d9e24...45a

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

For da visste en at det ville bli krig? 

Anonymkode: 5fb54...b26

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Iof har du lønn på 300-400 k i året så kommer du uansett ikke Langt på boligmerkedet. Så samma faen. Kan bare slutte å spare å hellre starte å leve. Og hellre bruke nav som hjelp. Jeg gir også opp. Jeg kan ikke kutte ut mer i livet for da har jeg inget å glede meg over i det hele tatt. Og jeg er en ekonomisk person - alltid vart. Har spart og jobba så mye seneste åren at jeg måtte slutte å jobbe overtid. Og Nei 30 k i året holder ikke- da vil det ta 10-12 år. Og har du studiegjeld på det. Lykke till sier jeg 👍🏼 

Regner vel også med at fleste folk velger å skaffe barn Etter dem har kjøpt bosted for å få nokk plass og trygghet. Det lønner seg også ekonomiskt. Så er vel færre og færre som velger å få barn ? 
Og sen må en inse at folk er forsjellige - alle kan ikke jobbe som ledere eller på kontor. Eller som leger. Vi må ha forsjeller fordi det er så mange arbeid som trengs i samfundet. Og mennesker er viktige helse og. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

For da visste en at det ville bli krig? 

Strømmen gikk jo opp i september. Har vart tre dobblet i mange mnd nå.

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

300-400 bør du ha i egenkapital om du ens ska komme deg in på boligmerkedet. Men ja med en lønn på 300-400 I året så kommer du jo ikke særligt langt uansett. Om du er alene. Fleste boliger i hele Norge ligger over 1,6 milj -5 milj. Og det lønner seg ikke lengre å kjøpe vrak å pusse opp. Bedre å kjøpe nytt. Siden det vill koste flesk å pusse opp

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (46 minutter siden):

AnonymBruker skrev (54 minutter siden):

7500 husleie 

5000 Strøm/Internett/tlf 

3500 mat

2000 transport 

200 Personlig pleie

300 julegaver/bursdag

500 buffer

500 ferie

Tenk såher: Hvis du faktiskt hade betalt det strømmen hade kostet så hade du betalt halvparten så mye. Du hade kunna spart 2500 nok mer per mnd. Greia er jo at vanligt folk som har spart som i mange år må nå begynne å åpne sine bsu kontoer eller å ta pengene sine. unge mennesker som allrede er i jobb. Mens folk som ligger på grensa får socialhjelp og hjelp fra husbanken. 
det lønner seg ikke lengre å ha en vanlig jobb. Du må vare noe mer en det

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (50 minutter siden):

Er vell også sånn att alt går opp hvart år. Og da burde også sparekontoen gå opp. Du kan ikke sette av 2500 hvart år, du må også øke den. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

Strømmen gikk jo opp i september. Har vart tre dobblet i mange mnd nå.

Og det var varslet på våren 2021.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Blueberrymuffin skrev (1 time siden):

Dette er det grønne skifte.

Hurra for lille Norge som skal tilbake til steinalderen for å redde klima, samtidig som Kina og andre stormakter bare øker produksjonen sin, og sine klimautslipp ytterligere.

Siterer Rasmus Hasson fra MDG «Å ha strøm er ikke en menneskerett», han mener dagens strømpriser og dieselpriser er altfor lave, og må minst dobels, firedobles, slik at folk bruker mindre strøm. For å bevare klima såklart 🙄

Flott at dette fjollepartiet som vil ha oss til å fryse ihjel om vinteren og heller bruke hest og kjerre til jobb har fått 2 mandater i stortinget. Det er en syk, syk, syk verden vi lever i.

Det sykeste er hvor mange likes du har fått på dette hjernedøde innlegget som ønsker å sende kloden til helvete. 

Anonymkode: 52598...a0e

• Liker 3
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Det sykeste er hvor mange likes du har fått på dette hjernedøde innlegget som ønsker å sende kloden til helvete. 

Anonymkode: 52598...a0e

Trist du ikke tørr å kommentere med bruker, men ser deg nødt til å gjemme deg bak ab.

Mye mer hjernedødt å tro at lille Norge gjør en forskjell med å rasere velferdstaten slik MDG ønsker.

Innlegget mitt er forsåvidt ikke hjernedødt, jeg har kun kommentert uttale fra MDG, som bare viser hvor hjernedødt partiet MDG er. 

MDG er ikke annet enn et usselt parti med altfor stor menneskeforakt.

Endret av Blueberrymuffin
  • Liker 2
  • Nyttig 3
Gjest
Dette emnet er låst og det er derfor ikke mulig å gi flere svar.
  • Opprett ny...