Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Strømmen er svindyr, så jeg tar på meg ekstravakter for å kunne betale regningene. I dag var dieselprisen 24.12 kr pr.liter. Og jeg kjører dieselbil… har ikke anledning pr nå å kjøpe el bil. Ikke har jeg rett på strømstøtte, for jeg tjener visst for mye. 
Dagens selfpitty 🤢 

Anonymkode: af5a4...cc8

• Liker 4
  • Hjerte 7
AnonymBruker
Skrevet

Kjipe greier. Skulle selv ønske å bo "off the grid", men må jo kjøpe en tomt da og alt det der.

Anonymkode: eb39e...7b6

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hvis du jobber 100% stilling + overtid, synes jeg det er rart at du sliter økonomisk. Da bruker du ihvertfall ikke pengene dine på en smart måte. I så fall bør du be om økonomisk veiledning. 

Anonymkode: 11f4b...251

• Liker 5
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg  føler med deg virkelie♥️ 
Får selv ut 24k og har Leie på 7500 og strømmen var nå på 4 k …. Og er redd for att den kan komme på 5-6 k i april.. jeg bruker lite strøm men får ikke gjort noe siden gulvvarmen må stå på året rundt- jeg leier….. :(  når jeg flyttet in i augusti så var det snakk med utleier som sa at strømmen Pleier å vare på ca 600-1000 nok Max hele året….. har betalt langt over 2-3 k i desember og januar, Etter støtten. 

Anonymkode: f0cb7...ece

• Liker 1
Skrevet (endret)

Dette er det grønne skifte.

Hurra for lille Norge som skal tilbake til steinalderen for å redde klima, samtidig som Kina og andre stormakter bare øker produksjonen sin, og sine klimautslipp ytterligere.

Siterer Rasmus Hasson fra MDG «Å ha strøm er ikke en menneskerett», han mener dagens strømpriser og dieselpriser er altfor lave, og må minst dobels, firedobles, slik at folk bruker mindre strøm. For å bevare klima såklart 🙄

Flott at dette fjollepartiet som vil ha oss til å fryse ihjel om vinteren og heller bruke hest og kjerre til jobb har fått 2 mandater i stortinget. Det er en syk, syk, syk verden vi lever i.

Endret av Blueberrymuffin
  • Liker 19
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hvis du jobber 100% stilling + overtid, synes jeg det er rart at du sliter økonomisk. Da bruker du ihvertfall ikke pengene dine på en smart måte. I så fall bør du be om økonomisk veiledning. 

Anonymkode: 

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

You must be kidding me ? 0 forståelse 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg  føler med deg virkelie♥️ 
Får selv ut 24k og har Leie på 7500 og strømmen var nå på 4 k …. Og er redd for att den kan komme på 5-6 k i april.. jeg bruker lite strøm men får ikke gjort noe siden gulvvarmen må stå på året rundt- jeg leier….. :(  når jeg flyttet in i augusti så var det snakk med utleier som sa at strømmen Pleier å vare på ca 600-1000 nok Max hele året….. har betalt langt over 2-3 k i desember og januar, Etter støtten. 

Blir jo ikke så mye sparande som jeg hade håpa. Egenkapitalsparing og lage tenner kan jeg bare drite i. Bensinen må jeg også ha siden det ikke går kollektiv hos meg.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

I juni får vi feriepenger. Da er det lurt å fordele disse utover året dersom man har så dårlig råd. Og så er det halv skatt i desember.

Rart det der at noen alltid har dårlig råd, mens andre alltid greier seg greit nok. Det handler om planlegging.

Selv da jeg var student uten deltidsjobb hadde jeg ikke dårlig råd. Jobbet i alle ferier og brukte feriepenger utover hele året. Pengene kan ikke brenne i lomme med en gang lønna kommer…..

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

I juni får vi feriepenger. Da er det lurt å fordele disse utover året dersom man har så dårlig råd. Og så er det halv skatt i desember.

Rart det der at noen alltid har dårlig råd, mens andre alltid greier seg greit nok. Det handler om planlegging.

Selv da jeg var student uten deltidsjobb hadde jeg ikke dårlig råd. Jobbet i alle ferier og brukte feriepenger utover hele året. Pengene kan ikke brenne i lomme med en gang lønna kommer…..

Du er så Flink du! 
og du synes det er greit at folk får servert penger på fat ? Mens andre må jobbe ræva av seg og sitter igjen med like mye? Om ikke mindre pga att strømmen og allt har gått opp? Jeg får ikke spart lengre till egenkapital og ikke heller till å fixe tennene mine? 
får feriepenger ja på 30 k , men Etter utgifter så ska det gå till sparing.

Og jeg har begynnt å kutte ner på allt - precis allt. Har ikke noe liv lengre . 

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Var og handlet på Rema i dag, og shit prisene hadde økt!!! Bare fra noen dager siden. 49 kr for en pk kyllingkjøttdeig liksom! 😮

Anonymkode: f8905...d35

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Det er det samme for oss. Bekynra for fremtiden. Hvordan skal dette gå? Har to barn vi skal ta oss av og. Vet ikke hvor vi skal klare å spare. 

Dette har vi vurdert; 

Dusje 1 gang i uka? 😖

Bytte til billigste brød/bake selv.

En av oss må sykle til jobb. 

Selge bensinbilen.

Bare vann som drikke.

Sønn må slutte i SFO, heller gå hjem å være alene. (Fra 2 klasse) 

Havregrøt som middag 1 dag i uka. 

Tomatsuppe/ annen billig suppe som middag. 

Ikke kjøpe klær til meg/mann. Kun til barna som vokser. 

Ta oppdrag ved siden av jobb. (Jobbe mer enn 100%) 

Ingen kino/lekeland/ferier el.lign. som koster penger. 

Anonymkode: 06737...0b6

• Liker 6
  • Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet

Misunner deg! Jeg skulle gjerne hatt råd til å drifte bil. Du er heldig!

Anonymkode: 280fa...830

• Liker 4
  • Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det er det samme for oss. Bekynra for fremtiden. Hvordan skal dette gå? Har to barn vi skal ta oss av og. Vet ikke hvor vi skal klare å spare. 

Dette har vi vurdert; 

Dusje 1 gang i uka? 😖

Selge bensinbilen.

Bare vann som drikke.

Er jo helt sykt å leve sånn i Norge. 

Anonymkode: eb39e...7b6

• Liker 9
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Ja, sånn er det.

Vi har fast pris på strøm og tesla, jeg bruker alle aap pengene på meg selv. Ikke greit å være fattig.

Anonymkode: 6a48d...b84

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Dette har vi vurdert; 

Dusje 1 gang i uka? 😖

Selge bensinbilen.

Bare vann som drikke.

Dette er bare tull.

Hvis det er så ille fatt får dere hjelp av NAV Sosial.

Men mistenker at det er noen ting dere prioriterer som gjør at budsjettet ser dårlig ut. 😊

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Tilltak: 

eier en bil som jeg kjøpte for 5000 og har fixet på selv. Har flytta og bytt jobb så bor nærmere Sverige grensa. Er veldigt alene her. Handler kun i Sverige og drar dit en gang i mnd. 

kutte med på mat , spise mindre 

kutte ned på strøm 

spare så mye som mulligt av pengene 

handle i Sverige 

kutte ut alt av inkjøp

slutte å trene og gå turer isteden ute , trene ute. Må jeg kjøpe nye sko så har jeg spart og kan kjøpe ett par gode sko. 

tenner må jeg drite i 

egenkapital sparende er mye lavere og går treigt 

hva mer? Jobbe overtid ja, men jeg har ikke energi til det Desverre…. Jobber fysiskt

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Dette har vi vurdert; 

Dusje 1 gang i uka? 😖

Selge bensinbilen.

Bare vann som drikke.

Har dere to biler? 

Selv lever jeg veldig nøkternt. Har ikke bil, går overalt. Kjøper brød på tilbud, 25 kr for hele uken. Drikker kun vann, av og til fun light saft. Spiser tomatsuppe flere dager i uken, 8 kroner per måltid. Kjøper meg «aldri» klær, og dusjer ofte bare en gang i uka. Spiser aldri ute, aldri kino ol, men skjønner at med barn må man gjøre slike ting innimellom. 

Har aldri tenkt på at min livsstil er noe ille. 

Anonymkode: d4b55...809

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Dette er bare tull.

Men mistenker at det er noen ting dere prioriterer som gjør at budsjettet ser dårlig ut. 😊

Nei du får ikke hjelp fra nav eller husbanken. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Dette har vi vurdert; 

Dusje 1 gang i uka? 😖

Selge bensinbilen.

Bare vann som drikke.

Hvis man jobber 100% bør man ha så grei økonomi at man klarer forhøyede utgifter en periode. 

Enkelte av tingene du ramser opp er jo rimelig simple sparetiltak og hvis man har råd til flere biler, forbruke mye på tøy til voksne, kjøpe dyrt dagligvare osv vitner det jo om at man har god råd. 

Anonymkode: 8698a...097

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Dette er bare tull.

Du får kun hjelp om du tjener til en viss grense. Så en som får utbetalt 19 k får 2-3 000 i støtte, mens en som får ut 22 k ikke får Noen støtte. Bare exempel. Har du også sparpenger så får du ikke en dritt. Du får kun hjelp når det er helt nødvendigt, og da tjekker dem kontoutskrifter og allt. 

• Liker 1
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...