Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Av ren nysgjerrighet etter å ha vært på TUL der jeg ble målt til 0,92mm uke 7+4. hva var deres mål rundt denne tiden? 

Anonymkode: 0843b...8de

AnonymBruker
Skrevet
2 hours ago, AnonymBruker said:

Av ren nysgjerrighet etter å ha vært på TUL der jeg ble målt til 0,92mm uke 7+4. hva var deres mål rundt denne tiden? 

Mener du 9 mm?

Embryo var 6 mm ved 6+3 her

Anonymkode: 92473...9e2

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Mener du 9 mm?

Embryo var 6 mm ved 6+3 her

Anonymkode: 92473...9e2

Ja, 9 mm, var bare 0.92mm som sto på skjermen så derfor jeg skrev det sånn. Syntes målene var litt smått selv, men innsfor normale ifølge hun som utførte ultralyd. Derfor jeg lurer hva andre hadde i mål rundt samme tid :) 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (54 minutter siden):

Ja, 9 mm, var bare 0.92mm som sto på skjermen så derfor jeg skrev det sånn. Syntes målene var litt smått selv, men innsfor normale ifølge hun som utførte ultralyd. Derfor jeg lurer hva andre hadde i mål rundt samme tid :) 

0.92 cm kanskje..

Anonymkode: 875bf...096

AnonymBruker
Skrevet

De målte det til 1 cm da jeg var 7+1.

Anonymkode: b45e9...3fd

AnonymBruker
Skrevet

9 mm tilsvarer 6+5. Så enten er du kortere på vei eller så er det noe feil med embryoet. Eventuelt har den som utførte målt feil.

Anonymkode: 4bffa...7c8

AnonymBruker
Skrevet

Screenshot_20220308_192322_com.android.gallery3d.jpg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

9 mm tilsvarer 6+5. Så enten er du kortere på vei eller så er det noe feil med embryoet. Eventuelt har den som utførte målt feil.

Jeg også tenker jo at målene er for lite iforhold til hva som står på nettet. Men hvorfor kom det frem 7+4 på skjermen da, og hun sa også at målene tilsvarte hvor langt jeg var på vei😳  er ikke kortere, er helt sikker på dagen jeg hadde eggløsning og testet positiv 9 dager etter.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg var 9 mm da jeg var 6 + 6, så neeesten 7.

Anonymkode: 4d331...805

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Jeg var 9 mm da jeg var 6 + 6, så neeesten 7.

Anonymkode: 4d331...805

Okei, jeg ligger flere dager bak har jeg skjønt. Jeg mistet i MA uke 9 sist, så kjenner jeg er veldig redd det på nytt nå…

AnonymBruker
Skrevet

7+3  CRL: 1,04

Anonymkode: 67c87...ce6

AnonymBruker
Skrevet

1 hour ago, AnonymBruker said:

Jeg også tenker jo at målene er for lite iforhold til hva som står på nettet. Men hvorfor kom det frem 7+4 på skjermen da, og hun sa også at målene tilsvarte hvor langt jeg var på vei😳  er ikke kortere, er helt sikker på dagen jeg hadde eggløsning og testet positiv 9 dager etter.

Men er du sikker på at det du så på skjermen var målet på embryoet da? (Om det sto 0.92mm på skjermen var det sannsynligvis noe med innstillingene / hvor mye den var zoomet inn, og har ikke noe å gjøre med lengden på embryoet. Spesielt siden det i så fall burde stått 9.2mm eller 0.92cm.) Om det kom opp 7+4 når hun målte størrelsen, vil jeg tro at hun målte embryoet til å være større enn 9mm - det tilsvarer jo nesten en uke kortere på vei. Her tror jeg rett og slett du har misforstått tallene, og ville stolt på det du ble fortalt om at målene tilsvarer uke 7+4 og at alt ser bra ut. 

Anonymkode: 3e932...e55

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Målt i cm.. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Men er du sikker på at det du så på skjermen var målet på embryoet da? (Om det sto 0.92mm på skjermen var det sannsynligvis noe med innstillingene / hvor mye den var zoomet inn, og har ikke noe å gjøre med lengden på embryoet. Spesielt siden det i så fall burde stått 9.2mm eller 0.92cm.) Om det kom opp 7+4 når hun målte størrelsen, vil jeg tro at hun målte embryoet til å være større enn 9mm - det tilsvarer jo nesten en uke kortere på vei. Her tror jeg rett og slett du har misforstått tallene, og ville stolt på det du ble fortalt om at målene tilsvarer uke 7+4 og at alt ser bra ut. 

Anonymkode: 3e932...e55

Er sikker på at det var 9mm ja, hun sa det tilome og sa også at det tilsvarte 7+4 og det kom 7+4 opp på skjermen. 

AnonymBruker
Skrevet

Min lille var 11 mm da jeg var 7+1 på vei 🙂

Anonymkode: 22bd9...b31

Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Og det gikk bra? 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ble målt til 13-14 mm og 8+2 på TUL, men det viste seg at jeg egentlig var 7+4 (i følge OUL termin, og mine beregninger etter EL)

Tror de målene bare er et gjennomsnitt, og blir kanskje ikke helt nøyaktige heller da embryo vokser i rykk og napp disse ukene. Mine mål stemte jo ikke overens med tallene i tabellen noen har postet lengre oppe, men sitter her gravid i sjette måned og alt virker bra så langt☺️

Anonymkode: 2fc0d...79a

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Jeg ble målt til 13-14 mm og 8+2 på TUL, men det viste seg at jeg egentlig var 7+4 (i følge OUL termin, og mine beregninger etter EL)

Tror de målene bare er et gjennomsnitt, og blir kanskje ikke helt nøyaktige heller da embryo vokser i rykk og napp disse ukene. Mine mål stemte jo ikke overens med tallene i tabellen noen har postet lengre oppe, men sitter her gravid i sjette måned og alt virker bra så langt☺️

Anonymkode: 2fc0d...79a

Målene dine stemmer jo med tabellen på en prikk. 7+4 tilsvarer 14 mm.

De vokser så og si identisk i første trimester.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Målene dine stemmer jo med tabellen på en prikk. 7+4 tilsvarer 14 mm.

De vokser så og si identisk i første trimester.

Var ikke så betryggende å høre. Vet jo allerede at jeg ligger litt bak i målene, men etter å ha snakket med flere her inne så er det faktisk flere som har blitt målt mindre enn de egentlig var. Så jeg velger å klamre meg fast til at det går an. Selv om jeg også vil vite fakta. 

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Min var bare 13 mm ved 8+1. Så liten i forhold til tabellen du la ut da :) 

Anonymkode: 4dc0a...9b6

• Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...