Gå til innhold

Normalt ved pollenallergi?

Mamma31

Anbefalte innlegg

Nå er våren i anmarsj og det er på tide p finne fram allergitablettene.

Jeg er så utrolig trøtt, slapp, fryser, orker ingenting og har så utrolig vondt i halsen (spesielt om morgen). Kan ikke huske å ha vært så «utafor» ved pollen allergi før…

Korona har jeg ikke, testet, men føles som er jeg er syk uten feber. 

Noen gode tips/erfaring her? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Kan jo være du har korona men at det ikke ga utslag på testen. En venninne testet først på morgenen så et par timer etterpå og da ble det utslag. Men ja, er mange som reagerer slik på pollen kanskje du skulle ha begynt på tablettene før? 

Selv reagerer jeg på støv så jeg går hele året så merker ikke så mye til pollen før det blir "ekstremt".

Anonymkode: c43c6...71f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 uker senere...
AnonymBruker

Lest om et filter en kan ha i nesen,vet ikke om noe av det stikker ut.Det skal ifølge reklamen filtrere bort det meste av pollen ,bakterier og virus.Det er vel lurt å undersøke om det kan hjelpe.

Anonymkode: 2c1f3...334

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har det på samme måten, hvert år. Så det er fullt mulig at det er pga pollen.

Det er smart å begynne på allergimedisin før pollensesongen, ikke vente til man begynner å få symptomer. Dette hjelper ikke for min del da. Går på medisiner hele året, men jeg blir like dårlig uansett. 

Anonymkode: 891d2...7e5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt mulig det er pollenallergi men like sannsynlig at det er korona i disse dager så jeg hadde tatt en test.

Selv hadde jeg ikke feber når jeg hadde korona, føltes slik men hadde det ikke.

Og som de andre sier så er det lurt å begynne tidlig på allergimedisinen helst før sesongen er i gang. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel slik at det finnes noen som blir trøtte / slitne av visse allergipiller. Husker legen min sa noe om det. Da finnes det andre tabletter man kan prøve.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Kan også bare være en forkjølelse. Det er fortsatt mulig selv om korona også finnes. Men det er heller ikke uvanlig å reagere litt ekstra i starten av pollensesongen.

Anonymkode: 825ce...1b8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...