Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Som overskriften sier, har du gjort det i løpet av de siste årene? 

Hvordan var din opplevelse? 

Ble partner sent hjem eller fikk han/hun være der med dere hele tiden? 

Del gjerne erfaringer med meg 😄

Anonymkode: 88cde...f28

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

3 ganger, men siste er 9 år siden. Fikk ha med far alle gangene, bortsett fra første gangen, kun da dagsbesøk. Men det er jo nesten 18 år siden. 
God opplevelse alt i alt. 

Anonymkode: 022d3...8be

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Nei, men søstra mi har. Hun var veldig fornøyd. 

Anonymkode: 28c6f...b37

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ja, men det var før koronaen. 

Stort sett fornøyd, flinke folk og man føler seg trygg og ivaretatt. Jeg var der ei uke før fødselen med første, da var det mange forskjellige innom og da er det klart at det ikke er alle man snakker like greit med. 

Min partner lå noe på hotell, siden jeg har vært ble noen dager før fødsel, og jeg lå på to-mannsrom (rugekassa). Han var der også sammen med meg noen netter, når de hadde plass til det. 

Etter min første fødsel hadde vi et ettmannsrom, han lå på madrass på gulvet. Da fikk han være der fra barnet var født til vi kunne reise hjem. Tydelig at de hadde det travelt der, for jeg fikk beskjed om å bare ligge stille i sengen under riene, fødselen dro ut, og etter vaktskifte kom ei ny jordmor som ga meg lov til å stå, babyen ble født bare 1 ½ time etterpå. 

Etter min andre fødsel hadde vi et firemannsrom alene i en natt,  han lå på madrass på gulvet. Så merket vi litt presset på at han skulle dra hjem (vi trengte ikke et firemannsrom alene akkurat), så det endte med at han dro hjem morgenen etter barnet ble født (han ble født like før midtnatt). De som jobber der gjør så godt de kan, men helt ærlig henger ikke sykehusene med på at man må medregne at far vil og bør få muligheten til å være der etter fødsel og. 

Dette går mest på barsel: Men da mitt første barn ble født hadde de det så travelt at jeg fikk ikke skikkelig hjelp med amming. Babyen sugde skeivt, og jeg ble veldig sår. Etter dette kom et ammepress uten like, med mange forskjellige råd (Pumping, ikke pumping, skjold, ikke skjold, mme ikke mme osv.). Gråt av glede da vi fikk reise hjem, og få oppfølgning fra helsesykepleieren her hjemme. 

Alt i alt fornøyd da :) 

Anonymkode: 6f7bb...6d3

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Talk for svar dette høres jo fint ut  håper vi får en god opplevelse der også! 

Anonymkode: 88cde...f28

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...