Gå til innhold

Svigerfamilie når kjæresten har hatt ett langt forhold og med barn

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er det noen som har erfaring med det å komme inn i familien, når mannen har barn med eksen sin gjennom mange år, som igjen har ett godt forhold til både han og moren (altså sin gamle svigermor)? Jeg og kjæresten har ikke barn sammen, så vi har ikke det som binder meg til familien og svigermor, på en måte.

Anonymkode: f079a...fd4

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvor lenge var han og eksen sammen?

Har eksen hans et godt og nært forhold til din svigermor?

Hvor lenge har dere vært sammen?

Har du egne barn?

Anonymkode: 38128...85b

AnonymBruker
Skrevet

Er du en sjalu person? Da blir det tøft. 

Gikk helt fint her, når jeg skjønte at mannen min og eksen kun er foreldre sammen, og er ferdige med hverandre. I begynnelsen var jeg usikker, og da føltes det ikke særlig bra når svigermor nevnte eksen hver gang jeg var på besøk. Svigermor er loco, så hun likte å teste meg i starten av forholdet. Inviterte oss på middag, og så når jeg kom satt eksen til bords. Verken jeg eller hun visste at den andre var invitert, men fordi barnet var med måtte vi jo være hyggelige og ha det fint for barnets skyld. 

Jeg har vært i familien 12 år nå, mye lengre enn eksen var. Jeg og eksen har bondet både over barnet og over loco svigermor, og det har gått helt fint. Måtte venne meg til det, bare. Eksen er ingen trussel, og når man velger en mann med barn må man nesten ta eksen på kjøpet. 

Anonymkode: caed7...7d3

• Liker 2
  • Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet

Svigerfamilien min nå har veldig tette bånd til eksen til samboeren min. Det plager meg ikke i det hele tatt, for jeg vet at de er ferdige med hverandre. Tenker at det er helt naturlig at de er glad i hverandre etter 16 års bekjentskap. Jeg har også et godt forhold til damen til min eks også for eks. 

Anonymkode: f9df6...4cb

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar dere to.:) Har dere fått barn med mannen deres?

AnonymBruker
Skrevet

Nei, jeg har ikke fått barn med han . Vi har 3 barn hver , så vi føler oss ferdig med barn. Vi er i midten av 40 årene. Så barna våre er ikke små lengre. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Nei, jeg har ikke fått barn med han . Vi har 3 barn hver , så vi føler oss ferdig med barn. Vi er i midten av 40 årene. Så barna våre er ikke små lengre. 

Jeg har ikke barn, sikkert derfor jeg kjenner litt ekstra på dette med at han har flere barn med eksen. Vi er ca 40, og han er ferdig med barn uansett.

AnonymBruker
Skrevet

Altså, svigermor er bestemoren til barna. Klart de må ha et forhold til hverandre. Jeg ville vært mer skeptisk til folk som er over 40 og ikke har barn (hvis de kan få barn).

Anonymkode: 81660...05e

AnonymBruker
Skrevet
21 hours ago, AnonymBruker said:

Er det noen som har erfaring med det å komme inn i familien, når mannen har barn med eksen sin gjennom mange år, som igjen har ett godt forhold til både han og moren (altså sin gamle svigermor)? Jeg og kjæresten har ikke barn sammen, så vi har ikke det som binder meg til familien og svigermor, på en måte.

Tja. 

Her liker ikke svigermor hans eks, men de har uansett dette båndet barna skaper. 

Jeg tenker uansett at svigers ikke blir et problem. Du bør tenke mer over hverdagen. Hva kommer du til å føle rundt alle telefoner fra eksen? Møter de må gå på sammen? Avgjørelser de to må ta? 

Anonymkode: 0fb25...9e7

AnonymBruker
Skrevet

Min mann var sammen med eksen i 18år, og de tre barna var i overgangen tenårene/tidlig 20årene da jeg kom inn i bildet. Svigermor har fortsatt kontakt med sin tidligere svigerdatter, og det er ikke noe som plager meg. De var en stor del av livene til hverandre i mange år, og snakker  sammen i tlf og besøker hverandre fortsatt. Svigermor er tydelig på at hun ser at mannen min har det mye bedre sammen med meg, og hun er derfor glad for at vi er sammen. Hun og jeg er veldig forskjellige (hun veldig religiøs, jeg ateist), så vi omgås bare overfladisk men hyggelig. Jeg og mannen har ikke og kommer ikke til å få barn sammen.

Selv har jeg ingen kontakt med min tidligere svigermor. Var sammen med eksen min i 13 år og har to barn som nå er tenåringer. Ingen i familien hans har snakket med meg på de 7 årene siden bruddet (jeg var den som gikk), selv ikke når vi har hatt konfirmasjoner og derfor møttes. 

Anonymkode: b3bae...93c

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Altså, svigermor er bestemoren til barna. Klart de må ha et forhold til hverandre. Jeg ville vært mer skeptisk til folk som er over 40 og ikke har barn (hvis de kan få barn).

Anonymkode: 81660...05e

Selvfølgelig må det komme noen med spydige kommentarer. Hold de for deg selv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...