Gå til innhold

Du som er slank eller har relativt flat mage. Når kunne du se antydning til gravidmage?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvilken uke?

Anonymkode: 62b14...e3f

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Med førstemann: jeg var vel nesten 6 mnd på vei.. Mye magemuskler, som presset inn magen. 

Med andremann: slet med å skjule magen til vi fortalte om graviditeten i uke 12.. mesteparten luft, selvsagt. Magen har vørt tøyet før, og blir da mye fortere synlig.. 

Anonymkode: 11063...24a

AnonymBruker
Skrevet

Uke 32. Sånn er det å være slank 

Anonymkode: edcea...da2

AnonymBruker
Skrevet

Begynte å ta bilder av magen i uke 12, og syns selv jeg så litt forskjell da. Men når jeg ser tilbake på det nå, så syns jeg ikke det😂 Siden jeg tok bilder hver uke fra uke 12 i samme speil på samme tidspunkt, så ser jeg at den største forskjellen skjedde fra rundt uke 24, 25, 26 for min del. Men ser på bilder fra rundt uke 20 at det er skjedd en del endring.

Anonymkode: 57655...cec

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Uke 32. Sånn er det å være slank 

Anonymkode: edcea...da2

Tull! 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

I sånne tråder, svarer alltid folk som fikk mage veldig sent. I min venninnegjeng så er det ca 12 stk som har fått barn de siste 2 årene. Felles for de alle er at de er slanke og liker å trene, men selvfølgelig forskjellige kropper for det.

Noen av de som var slankest og "best trent" kunne man se mage på i uke 16, mens andre først nærmere uke 30. Så store variasjoner uansett hvilket utgangspunkt du har :) 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Med første ca uke 14, og med andre uke 10. Jeg fikk helt enorm mage med første, fikk stor mage med andre og. Men har aldri sett noen med så stor mage. Men jeg er lav og slank, så ser kanskje litt større ut da, jeg bar alt på utsiden, og hadde stor baby, stor morkake og mye fostervann.

Anonymkode: 8284b...ce4

Skrevet

I uke 16 var det veldig, veldig synlig. Jeg fikk sånn klassisk oval form som gikk fra skambenet til rett under ribbeina veldig tidlig, men jeg var gravid med tvillinger. Jordmor bemerket at magen var av "den veldig synlige typen", men man kunne ikke se bakfra at jeg var gravid før uke 24ish.

AnonymBruker
Skrevet

Rundt 7 mnd., men kunne nok skjult magen helt til termin med litt baggy klær :fnise: folk var sjokkert hver gang jeg fortalte hvor langt jeg var på vei :fnise:

Anonymkode: 31611...316

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Blir alltid så overrasket i tråder som dette over hvor sent folk får mage! Jeg begynte selv å se forskjell i uke 12. I uke 14 gratulerte min bror meg med graviditeten uten at jeg hadde fortalt han den store nyheten fordi han så magen - rundt samme uke begynte folk på jobb å kommentere magen. Nå i uke 16 er magen uten tvil gravidmage med fin oval form 😊 Jeg er førstegangs og normalvektig.

Anonymkode: 85efc...223

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg begynte å se det gradvis mellom uke 12 og 14. Det var ikke synlig for andre enda da, i hvert fall ikke gjennom klær som ikke var helt tettsittende. På ordinær ultralyd i uke 18 vet jeg at jeg så tydelig gravid ut. 

Anonymkode: 417e6...089

AnonymBruker
Skrevet

Med nr en ca 22 uker, med nr to et par uker tidligere. Men da bare litt ja. Kunne skjult det en stund lenger om jeg ville. Trent mage nesten uten fett.

Anonymkode: 21590...232

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er slank, men også høy og fikk derfor mage seint hvert svangerskap fordi babyen hadde så god plass i høyderetningen.

Anonymkode: b75d1...e66

AnonymBruker
Skrevet

Er trent å lite magefett men magen står rett ut spes på kvelden å alt strammer så jæskla mye over magen. Har vært sånn siden uke 6. er i uke 11 nå å d er likt . Men håper den oppblåstheten går over. Kanke både ha baby og oppblåst samtidig når den blir større.. da sprekker jeg😂😅har liten /kort overkropp ..med første fikk jeg en liten kul bare i uke 14.  da kunne man ikke se at jeg var gravid forfra naken i speilet da jeg var 8 mnd på vei. Hadde liten mage så spørs nå da om jeg skal bli svææær. Er bare en inni har sjekka😅😂😂 er sikkert løs i strikken inni der så alt bare buler ut mye fortere😅

Anonymkode: 8a793...527

AnonymBruker
Skrevet

Med første ca uke 22, andre ca 18-19.

Anonymkode: 75a92...ad5

AnonymBruker
Skrevet

Med nr 1 hadde jeg ingen mage frem til uke 25. Og selv i uke 34 var magen ikke synlig med litt løse gensere. Og så brått ble magen svær. Det skjedde så brått at jeg ikke lærte meg å beregne egen størrelse. Så jeg har arr på magen etter både stekepanna og dørhåndtak som jeg krasja i. 😂 og stakkars elevene mine ble stadig slått i hodet av magen min. 

Jeg var normalvektig før graviditeten, og gikk ikke opp et kilo hele svangerskapet, var 15kg lettere da jeg dro fra barsel enn da jeg ble gravid... (svangerskapskvalme er noe skit!).

Med nr 2 ble jeg oppblåst i uke 6. Og oppblåstheten vedvarte til magen tok over i uke 15. 😂 

Med nr 3 kom magen rundt uke 20. 

Anonymkode: 80106...374

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Med førstemann: jeg var vel nesten 6 mnd på vei.. Mye magemuskler, som presset inn magen. 

Anonymkode: 11063...24a

Akkurat samme her. Jeg fikk beskjed av jordmor om at magemusklene mine holdt veldig igjen. Jeg trener ikke, men er vel litt friluftsmenneske, så jeg må ha fått musklene på den måten. 

Anonymkode: dbbff...1e6

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Hvilken uke?

Anonymkode: 62b14...e3f

Det varier jo iht hvordan morkake ligger. Feks ei undervektig, så jeg ikke magen på i 8 mnd og fikk sjokk når jeg en mnd senere så hun hadde fått baby. Selv husker jeg iallfall en liten mage 3mnd

Anonymkode: e47d5...003

AnonymBruker
Skrevet

1 graviditet- ca uke 18 

2 graviditet- ca uke 16 

3 graviditet- ca uke 13-14 

😊

Anonymkode: 430d8...1ad

AnonymBruker
Skrevet

Er 18 uker på vei. Følte meg oppblåst å svær i 1 trimester, mens nå er jeg ikke så stor. Ser mer ut som jeg har lagt på meg litt men tror svært få kunne gjettet at jeg var gravid uten å vite det fra før av. Bruker samme str i klær foreløpig. Spent på når magen popper.

Anonymkode: 091a0...b9d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...