AnonymBruker Skrevet 8. mars 2022 #1 Skrevet 8. mars 2022 32 år gammel. Ca 100kg. Min normalvekt vil ligge på ca. 65-68kg. Jeg må altså ned over 30 kilo. Hvordan gjør jeg dette best mulig? Lurest mulig? Kjappest mulig? Men samtidig for å ikke få løs hud..? Er det mulig? Anonymkode: a657e...4bc
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2022 #2 Skrevet 8. mars 2022 Det er genetisk betinget, hvor du har mest osv. Det er ikke noe du kan gjøre fra eller til. Men, styrketrening og nok vann daglig kan hjelpe litt. Anonymkode: b539c...a54
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2022 #3 Skrevet 8. mars 2022 Høres trist ut men, kutt ut sukker, alkohol og blant annet fast food eller "dårlig mat" fra kostholdet ditt for ca 6 mnd. Prøv å ha en diet som er næringsrik og sunn, og prøv å gjøre mye cardio. Jeg pleide å veie rundt 95 kg, klarte å komme ned til 60 ved å bare kutte ut dritt fra kostholdet mitt, og å løpe/jogge en del ganger i uka. Gjerne også prøv å kontrollere hvor mye du spiser, bare fordi maten er sunn betyr det ikke at du skal spise enormt store mengder av det. Drikk mye vann også. Anonymkode: 52920...e66
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2022 #4 Skrevet 8. mars 2022 Tja, du vil vel uansett få delvis løs hud, men det behøver jo ikke å bli så «ille». Men det er nok lurt å ta det sakte, så huden får tid til å trekke seg tilbake i mest mulig takt med vektnedgangen. Også flere som anbefaler styrketrening. Anonymkode: 82bb0...909
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2022 #5 Skrevet 8. mars 2022 Jeg hadde fått så noia av å veie 100kg at jeg hadde hatt fult fokus på vektnedgang og ikke tenkt tanken på løshud engang. Anonymkode: 3e0ba...74e 1
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2022 #6 Skrevet 8. mars 2022 Ta deg god tid med vektnedgangen, så tilpasser huden seg etter hvert. Jeg har gått ned fra 90 til 55 kg over tre år, og huden har fulgt veldig godt med. Hadde jeg vært yngre, hadde nok huden blitt enda bedre Anonymkode: 4ac53...ece
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2022 #7 Skrevet 8. mars 2022 Du vil få løshud. Jeg mener det ser mye bedre ut å veie 100 kilo og være fast i fisken, enn 60-70 kilo med løshud. Synes løshud er en langt større deal breaker enn å ha noen kilo ekstra. Jeg ville valgt rund fremfor løshud i alle tilfeller. Anonymkode: f44f2...b0a 1
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2022 #8 Skrevet 8. mars 2022 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Jeg hadde fått så noia av å veie 100kg at jeg hadde hatt fult fokus på vektnedgang og ikke tenkt tanken på løshud engang. Anonymkode: 3e0ba...74e Nei uff, løshud ser 100 ganger verre ut enn å veie 100 kilo. Anonymkode: f44f2...b0a 3
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2022 #9 Skrevet 8. mars 2022 Huden følger vel med så lenge man går ned sakte nok. Anonymkode: b8f90...5cf
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2022 #10 Skrevet 8. mars 2022 Jeg veide 115 kg. Veier i dag 68 kg. Gikk ned 30 kg på 25 uker, for deretter ta det rolig. Har ikke overflødig eller løs hud en eneste plass på kroppen. Kanskje biiittelitt hengehud i armhulene. Du er ung. Like ung som meg når jeg valgte å gå ned i vekt. Tror det har mye å si. Venter du 10 år så kan det hende du får løshud "overalt". Anonymkode: 13d88...981 1
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2022 #11 Skrevet 8. mars 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Huden følger vel med så lenge man går ned sakte nok. Anonymkode: b8f90...5cf Ikke nødvendigvis. Det avhenger mye av alder og gener også. Anonymkode: c8e11...cc9
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2022 #12 Skrevet 8. mars 2022 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Jeg hadde fått så noia av å veie 100kg at jeg hadde hatt fult fokus på vektnedgang og ikke tenkt tanken på løshud engang. Anonymkode: 3e0ba...74e Så motiverende kommentar… Anonymkode: 221b7...897 1
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2022 #13 Skrevet 8. mars 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Du vil få løshud. Jeg mener det ser mye bedre ut å veie 100 kilo og være fast i fisken, enn 60-70 kilo med løshud. Synes løshud er en langt større deal breaker enn å ha noen kilo ekstra. Jeg ville valgt rund fremfor løshud i alle tilfeller. Anonymkode: f44f2...b0a Det er absolutt ingen selvfølge at TS vil få løshud. Langt derifra. Dessuten så er spørsmålet hvor mye løshud får TS om TS i det hele tatt får det. Sjansen er ekstremt små for at TS får så mye løshud at huden "henger og slenger" rundt omkring på kroppen. Så jeg er uenig. Tenker den lille løshuden TS potensielt kan få, er verd vektnedgangen. Anonymkode: 13d88...981 1
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2022 #14 Skrevet 8. mars 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Du vil få løshud. Jeg mener det ser mye bedre ut å veie 100 kilo og være fast i fisken, enn 60-70 kilo med løshud. Synes løshud er en langt større deal breaker enn å ha noen kilo ekstra. Jeg ville valgt rund fremfor løshud i alle tilfeller. Anonymkode: f44f2...b0a Så du mener en meget overvektig og potensielt fremtidig syk kropp ser bedre ut enn løs hud? Du synes diabetes, leddslitase og hjerteinfarkt ser bedre ut enn en sunn kropp? Du er jo virkelig ikke god. TS: husk at det ER faktisk det indre som teller, hvis du går ned disse 30 kiloene vil ditt indre være sunnere og du vil få bedre livskvalitet. Det er mye mulig du vil få noe løs hud, men hvis dette skulle plage deg såååå mye kan det også opereres. Jeg ville blåst lange faen i løs hud og utseende og fokusert på å få en aktiv og frisk og sunn kropp. Anonymkode: 178e3...2a0
Bokdamen Skrevet 8. mars 2022 #15 Skrevet 8. mars 2022 Jeg har gått fra 95 til 70 og har veldig begrenset med løs hud. Har litt mammaheng på magen og litt ekstra her og der som jeg egentlig kun merker om jeg aktivt drar i det. Jeg har begynt å fokusere på styrketrening og regner med det vil bedre seg noe med tiden, men jeg lever helt fint med det om det ikke gjør det. Startet i sommer og har da gått ned 25 kg over 8 mnd. Gikk ganske raskt i starten, nå har jeg bevisst roet det ned og fokuserer på trening og livsstil, så er det en bonus om jeg går det de siste par kg. til normalvektig BMI. Hos meg har nøkkelen vært kaloritelling og porsjonskontroll i kombinasjon med turer og etterhvert jogging. Har ikke kuttet noen matvarer, men har valgt bort noen svært kaloritette varer som sjokolade, chips og fløteis som jeg tidligere har overspist på, samt begrenset alkohol til spesielle sosiale lag. Jeg har ikke hatt "cheat days", men fulgte samme kaloriregime alle dager i uken i hele høst. Har ikke telt kalorier siden en gang i november, men har lært meg nok gode vaner til at jeg fortsatt går rolig nedover. Anbefaler å hekte deg på en "vi som skal ned i vekt" tråd for å ha noen du rapporterer fremgang til. Jeg har også hatt stor nytte av å ha en treningsdagbok for å rydde litt i egen prosess og lufte tanker, og har samtidig fått mye inspirasjon og støtte av de andre flottene damene i det underforumet. Lykke til!! Dette klarer du strålende 👏
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2022 #16 Skrevet 8. mars 2022 Legg deg i et kaloriunderskudd på 3-500 kalorier. Spis sunt og variert, fokuser på proteiner. Gjerne tren styrketrening. Går du ned i vekt raskt, vil du øke sjansene for løs hud. Anonymkode: 95ec0...e85
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå