Gå til innhold

Bruker dere kun kondom som prevensjon mot uønsket graviditet eller noe mer?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

?

Anonymkode: 9a5ca...831

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Bruker kun hoppe av i svingen metoden. Skal steriliseres til sommeren, det blir digg.

Anonymkode: 46c12...240

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er i et forholdsvis nytt forhold nå og vi bruker kondom for uønsket graviditet først og fremst. I starten tenkte jeg litt på eventuelle kjønnssykdommer også, men etter å ha blitt bedre kjent med hverandre, er ikke det en bekymring lenger. Ingen av oss har hatt mange ulike partnere og begge var single i lang tid før vi to ble sammen.

Jeg skal snart få satt inn spiral, så da dropper vi etterhvert kondom helt.

Anonymkode: 6a819...366

AnonymBruker
Skrevet

Spørsmålet ditt kan tolkes på flere måter: 

Hvorfor bruker du kondom (kun for å beskytte mot uønsket graviditet)? 

eller 

Bruker dere bare kondom eller noe annet i tillegg/i stedet for mot uønsket graviditet?

Jeg har brukt kondom fordi det beskytter mot kjønnssykdommer (i tillegg til at det er prevensjon). Jeg har alltid brukt p-piller i tillegg (siden det hjelper mot mens-smertene mine også).

Nå er jeg samboer, og bruker ikke kondom, men derimot p-piller. 

Anonymkode: 131d9...d9d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Bruker kun p-stav, da jeg er i fast forhold og føler meg trygg ift kjønnssykdommer. Brukte begge deler før da jeg ikke var i fast forhold, for jeg var redd kjønnssykdommer, men stolte ikke på kondomet ift graviditet. 

Jeg tåler egentlig hormoner svært dårlig, men klarer ikke stole på bare kondom. Tåler heller ikke kobberspiral. Så jeg får bare holde ut et år til - da begynner vi prøving på nr 2 og etter det steriliserer jeg meg :) 

Anonymkode: 55346...468

AnonymBruker
Skrevet

Brukte kondom for jeg blir plutselig "loco" av p-piller. Hadde det vært lenge til jeg skulle ha barn, eller jeg var ferdig med barn hadde jeg nok gått for spiral. 

Anonymkode: cf4ea...399

AnonymBruker
Skrevet

Er gravid nå. Brukte p-piller før. Er litt i stuss hva jeg skal gjøre etter fødsel. Hørt at en del får litt blødninger her og der av minipiller, og det ønsker jeg ikke. Og man skal jo unngå vanlige p-piller når man ammer. Verken jeg eller mannen er glad i å bruke kondom. Vi har også tenkt å ha to tette (ca 2år mellom), så da vil jeg ikke sette inn spiral. Det er jo også de som får blødninger her og der av det også. 

Anonymkode: a1bfb...8fb

AnonymBruker
Skrevet

Hopper av i svingen. Kroppen min er føkka av PCOS så det er liten sjanse for graviditet.

Anonymkode: 1eef4...ba5

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kondom, har ikke funnet noe annet som fungerer for meg. Venter på at mannen skal få time til sterilisering, gleder meg.

Anonymkode: 2aaa8...ec6

AnonymBruker
Skrevet

Får jo vorter og herpes uansett kondombruk. Hiv og preggis ja

Anonymkode: 1e828...293

AnonymBruker
Skrevet

Kobberspiral. Tåler ikke hormoner så godt. Har samboer så kjønnssykdommer er ikke en bekymring.

Anonymkode: b45db...34e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...