AnonymBruker Skrevet 8. mars 2022 #1 Skrevet 8. mars 2022 Har blitt kjent med noen flotte foreldre gjennom barnehagen. De har to barn på 4 og 1 år. De har begge barna forovervendt i bilen, og det river i øynene mine å se. Er dette noe jeg kan ta opp på en okei måte? Har virkelig ikke lyst å tråkke noen på tærne, men kanskje de ikke har satt seg godt nok inn i sikring av barn i bil? Hvordan ville dere gått fram? Anonymkode: 7bf10...e57 1
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2022 #2 Skrevet 8. mars 2022 Det vil nok være klin umulig å ta det opp uten at det blir dårlig stemning.. Anonymkode: 42bc4...188 17
Heln Skrevet 8. mars 2022 #3 Skrevet 8. mars 2022 Du kan jo spørre hva de begrunner det med? Et fåtall foreldre i dag som ikke har fått med seg rådene for bilsikkring, så de må jo på et tidspunkt ha tatt et reflektert valg om å snu dem. 2
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2022 #4 Skrevet 8. mars 2022 Heln skrev (10 minutter siden): Du kan jo spørre hva de begrunner det med? Et fåtall foreldre i dag som ikke har fått med seg rådene for bilsikkring, så de må jo på et tidspunkt ha tatt et reflektert valg om å snu dem. Det er dessverre altfor mange som ikke får det med seg. Får prøve å spørre de neste gang vi treffes. Synd det skal være en så vanskelig ting å ta opp. Anonymkode: 7bf10...e57
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2022 #5 Skrevet 8. mars 2022 Heln skrev (17 minutter siden): Du kan jo spørre hva de begrunner det med? Et fåtall foreldre i dag som ikke har fått med seg rådene for bilsikkring, så de må jo på et tidspunkt ha tatt et reflektert valg om å snu dem. Ja, hvis du ønsker å kutte kontakten er dette en god ide! Ingen liker bilstol-politiet, hjelm-politiet eller amme-politiet. Det er bare ufyselig innblanding å pushe dine synspunkt på dem. AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Har blitt kjent med noen flotte foreldre gjennom barnehagen. De har to barn på 4 og 1 år. De har begge barna forovervendt i bilen, og det river i øynene mine å se. Er dette noe jeg kan ta opp på en okei måte? Har virkelig ikke lyst å tråkke noen på tærne, men kanskje de ikke har satt seg godt nok inn i sikring av barn i bil? Hvordan ville dere gått fram? Anonymkode: 7bf10...e57 Jeg ville holdt kjeft. Du kan si noe hvis din unge skal sitte på, ellers ikke. Anonymkode: 141dd...60c 27 1
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2022 #6 Skrevet 8. mars 2022 Deres valg, deres ansvar og risiko. Anonymkode: a3f83...47b 4
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2022 #7 Skrevet 8. mars 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Ja, hvis du ønsker å kutte kontakten er dette en god ide! Ingen liker bilstol-politiet, hjelm-politiet eller amme-politiet. Det er bare ufyselig innblanding å pushe dine synspunkt på dem. Jeg ville holdt kjeft. Du kan si noe hvis din unge skal sitte på, ellers ikke. Anonymkode: 141dd...60c Hvorfor så aggressiv? Føler du deg truffet på et vis? Anonymkode: 7bf10...e57 3
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2022 #8 Skrevet 8. mars 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Deres valg, deres ansvar og risiko. Anonymkode: a3f83...47b Og ungene må bare leve med risikoen, fordi foreldrene ikke evner å lese seg opp? Anonymkode: 7bf10...e57 5
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2022 #9 Skrevet 8. mars 2022 Vil tro de kjenner farene, og at en kommentar fra deg ikke vil gjøre at de plutselig snur ettåringen. Du oppnår ikke noe med dette. Anonymkode: 114b1...8a3 7
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2022 #10 Skrevet 8. mars 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Og ungene må bare leve med risikoen, fordi foreldrene ikke evner å lese seg opp? Anonymkode: 7bf10...e57 Dessverre ja. Jeg forsvarer på ingen måte ikke valget deres, man har alle forutsetninger i dag for å gjøre riktig valg for barna sine, men noen evner ikke å forstå risiko og konsekvens. Anonymkode: a3f83...47b
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2022 #11 Skrevet 8. mars 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Ja, hvis du ønsker å kutte kontakten er dette en god ide! Ingen liker bilstol-politiet, hjelm-politiet eller amme-politiet. Det er bare ufyselig innblanding å pushe dine synspunkt på dem. Jeg ville holdt kjeft. Du kan si noe hvis din unge skal sitte på, ellers ikke. Anonymkode: 141dd...60c Ja, det er bedre at barna kan bli drept eller alvorlig skadet...... Krenkelsesykdommen sprer seg fort! Anonymkode: 53a60...7ac 4
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2022 #12 Skrevet 8. mars 2022 3 minutter siden, AnonymBruker said: Og ungene må bare leve med risikoen, fordi foreldrene ikke evner å lese seg opp? Anonymkode: 7bf10...e57 Er de innenfor loven? og hvor stor er risikoen, med tanke på sannsynlighet? Anonymkode: ef90c...2e4 4
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2022 #14 Skrevet 8. mars 2022 shab skrev (8 minutter siden): si fra til barnehagen så tar de det Denne moren er pedagogisk leder i en barnehage selv 😅 Anonymkode: 7bf10...e57 2
shab Skrevet 8. mars 2022 #15 Skrevet 8. mars 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Denne moren er pedagogisk leder i en barnehage selv 😅 Anonymkode: 7bf10...e57 Selvsagt - si fra til styrer diskret De vet ikke hvem som har sagt fra 1
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2022 #16 Skrevet 8. mars 2022 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Deres valg, deres ansvar og risiko. Anonymkode: a3f83...47b Og barnet som må leve med, eller dø av konsekvensene Anonymkode: 63e6a...d6a 1
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2022 #17 Skrevet 8. mars 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Denne moren er pedagogisk leder i en barnehage selv 😅 Anonymkode: 7bf10...e57 Da er hun nok veldig klar over regler og anbefalinger, og du bør ikke ta det opp. Da har de nok gjort seg sine egne vurderinger. Anonymkode: 42bc4...188 2
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2022 #18 Skrevet 8. mars 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Og barnet som må leve med, eller dø av konsekvensene Anonymkode: 63e6a...d6a Dessverre ja. Jeg forsvarer på ingen måte ikke valget deres, man har alle forutsetninger i dag for å gjøre riktig valg for barna sine, men noen evner ikke å forstå risiko og konsekvens. Anonymkode: a3f83...47b
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2022 #19 Skrevet 8. mars 2022 Du vet ikke hvilke grunner denne familien har for å ha tatt dette valget, så dropp å si noe. Det er virkelig ikke din sak. Anonymkode: ce877...3e2 6
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2022 #20 Skrevet 8. mars 2022 AnonymBruker skrev (44 minutter siden): Er de innenfor loven? og hvor stor er risikoen, med tanke på sannsynlighet? Anonymkode: ef90c...2e4 Er vel lovlig når barnet er over en viss alder samt over 9 kg om jeg husker riktig. Anonymkode: 28a1f...8da 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå