AnonymBruker Skrevet 8. mars 2022 #1 Skrevet 8. mars 2022 Hei! Jeg bor sammen med typen. Vi er begge i midten av 20-årene og har bodd sammen i ett år. (Kjent hverandre hele livet). Problemet er at jeg føler at han er unormalt mye sint. jeg tar en bachelor og jobber (50%), han jobber fulltid og jeg deler ALLE penger jeg har med han. Mens hans penger går rett til faste utgifter. greia er at han kommer ofte hjem å klikker fordi han mener jeg ikke gjør noe som helst. Han påstår at han gleder seg til å komme hjem, men med en gang han kommer hjem å ser meg ligge på sofaen eller være i dusjen så starter kjefting: «HVORFOR har du ikke gjort dét og dét? Du er hjemme 24/7 uansett!!!» noe som ikke stemmer, men i hans øyne er jeg hjemme hele tiden. Selvom jeg jobber mest kveld og han er ferdig 16, så han får flere kvelder hvor jeg ikke er hjemme før 21 pga jobb. Han klarer plutselig ikke å forstå at jeg ikke klarer å jobbe 100% ved siden av studiene fordi det klarer «mange han kjenner». Så han ser basically ned på meg. Det jeg ikke forstår er at det ikke er noe mer å gjøre hjemme og fortsatt klikker han helt totalt? Sier jeg imot kommer han helt oppi trynet mitt, går jeg vekk fra situasjonen så følger han legit etter meg. Han kommer hjem i sinne og mener jeg ikke har gjort noe selvom hele leiligheten er strøken etter at jeg har vaska og rydda, vaska alle klær og bretta dem. I de verste tilfellene klikker han fordi håndkleet henger feil (ikke på knaggen, men over dusjen fordi jeg syns det tørker bedre der enn sammen med 3/4 håndklær på knaggen). jeg føler at jeg må gå på tå-hev 24/7 fordi han alltid har noe å klage på. Jeg begynner å bli stressa bare han kommer inn i rommet eller jeg vet at han kommer hjem snart, så da begynner jeg å småfikse på ting mens kroppen får en helt syk reaksjon (hjertebank, svetting, skjelving etc) så jeg skal være sikker på at han ikke klikker på meg. MEN, det slår faenmeg ALDRI feil - han finner alltid noe å skjelle meg ut for. jeg vil flytte, men når jeg først pakker så klikker det enda mer fullstendig for han og da skal han henge meg ut offentlig, anmelde meg for ditt og datt, fortelle at jeg er en hore og at jeg har horete venner. Noe som ikke stemmer. Jeg er veldig sjenert - men kan som alle bli freaky med den rette, og dette som han alltid har likt sier han at nå er horete?? Jeg hadde egentlig begynt å se lyset i tunellen, få følelsene og han på avstand og gjøre meg klar til å dra. Men så begynner det påan igjen. Og spesielt dette med å kalle meg hore og fortelle alle hvor horete og jævlig jeg er. Dette påvirker meg noe hinsides. Jeg vet at han er en jævel til å snakke dritt (hsr jo erfart det nå i dette forholdet) så jeg vet med 100% sikkerhet at han kommer til å gå rundt å prate piss om meg til alle. han slår og kveler når han blir sint. Har besvimt 2 ganger. Jeg er så sliten!!!! (Krisesenter er for langt unna, jeg har ikke familie etc så det er ikke et alternativ). kan noen fortelle meg sin historie om hvordan du/dere kom seg ut av det? Døler meg så ekstremt svak akkurat nå. Anonymkode: b212c...9f0
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2022 #2 Skrevet 8. mars 2022 Du SKAL bort fra han der. Han sliter med et eller annet og det skal ikke gå utover deg på denne måten. Alle kan bli sint og frustrert. Jeg har hatt slike små krangler med samboer men det har aaaldri aldri blitt voldelig eller høylytt. Vi snakker ut om det og ordner opp. Ingen av oss føler oss stressa når en av oss er i rommet. Du må bare komme deg bort. Jeg sier samma faen til ryktene han kommer til å spre. De fleste vet at menn som setter ut slike rykter ofte er de som er jævelig selv. Uansett vil det bli enklere å psykisk håndtere noen rykter i en periode (de blir glemt etterhvert) enn å leve et helt liv med en vondelig partner Du vil bare bli mer nedbrutt med tiden og jo lengre du venter jo vanskeligere vil det føles å dra, uansett om du ikke elsker han. Det du opplever er ikke normal og du kan ikke fikse han. Anonymkode: cdbd9...bf2 9 3
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2022 #3 Skrevet 8. mars 2022 Om han tar kvelertak på deg så du besvimer er det gått så langt at du kan dø nærmest når som helst - man har ikke kontroll med kvelertak, og det er bare snakk om sekunder fra hjerneskade som følge av kuttet blodtilførsel til hjernen. Du må ut med en eneste gang, og du bør ikke si til han at du skal dra - pakk det aller viktigste (egne dokumenter, et skift klær, eventuelle sentimentale ting) mens han er på jobb, og stikk før han kommer hjem. Bo hos venner e.l. til du finner ny plass å bo, og ikke hent tingene dine alene senere - ha med venner (som er fysisk robuste eller mange nok til at han ikke kan lage problemer), eventuelt så kan du be om følge fra politiet. Anonymkode: d0ba7...4f4 4 5
Gjest Dævendøtte Skrevet 8. mars 2022 #4 Skrevet 8. mars 2022 Du pakker og drar en dag han er borte, helst så fort som mulig. Planlegg så godt du kan, sånn at det går fortest mulig. Flytt og sørg for at du har en person som er "mellommann" når dere må ha kontakt med tanke på det praktiske. Enten det er en slektning eller venn. Og bryt all kontakt øyeblikkelig så fort du er ute av døra og trygg et annet sted.
KristineS Skrevet 8. mars 2022 #5 Skrevet 8. mars 2022 Et annet tips kan være å ta en titt i tråden her: Der er det mange gode tips og råd til hvordan komme seg ut av et slikt forhold! 1
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2022 #6 Skrevet 8. mars 2022 Slike tråder er umulig å ta stilling til uten å ha hørt den andre siden av saken. Det er jo ikke noe nytt under solen at den ene parten (kvinnen) kan ha et noe ensidig og virkelighetsfjernt bilde av hva det egentlig er som er realiteten. Anonymkode: feb69...dc7
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2022 #7 Skrevet 8. mars 2022 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Slike tråder er umulig å ta stilling til uten å ha hørt den andre siden av saken. Det er jo ikke noe nytt under solen at den ene parten (kvinnen) kan ha et noe ensidig og virkelighetsfjernt bilde av hva det egentlig er som er realiteten. Anonymkode: feb69...dc7 Man trenger ikke begge sider av saken om mannen slår og kveler partner når han blir sint. Da er det nok med den ene. Anonymkode: 5b386...aa8 10
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2022 #8 Skrevet 8. mars 2022 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Du SKAL bort fra han der. Han sliter med et eller annet og det skal ikke gå utover deg på denne måten. Alle kan bli sint og frustrert. Jeg har hatt slike små krangler med samboer men det har aaaldri aldri blitt voldelig eller høylytt. Vi snakker ut om det og ordner opp. Ingen av oss føler oss stressa når en av oss er i rommet. Du må bare komme deg bort. Jeg sier samma faen til ryktene han kommer til å spre. De fleste vet at menn som setter ut slike rykter ofte er de som er jævelig selv. Uansett vil det bli enklere å psykisk håndtere noen rykter i en periode (de blir glemt etterhvert) enn å leve et helt liv med en vondelig partner Du vil bare bli mer nedbrutt med tiden og jo lengre du venter jo vanskeligere vil det føles å dra, uansett om du ikke elsker han. Det du opplever er ikke normal og du kan ikke fikse han. Anonymkode: cdbd9...bf2 Jeg elsker han ikke lenger. Jeg gjorde det, men jeg vet selv at den «elsker» følelsen kun er et traumebånd. det er det jeg sliter med å bryte siden han truer meg så mye Anonymkode: b212c...9f0
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2022 #9 Skrevet 8. mars 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Man trenger ikke begge sider av saken om mannen slår og kveler partner når han blir sint. Da er det nok med den ene. Anonymkode: 5b386...aa8 Nei. Jeg er 3. kvinnen dette har skjedd med. Jeg trodde først ikke på exen hans når hun kom til meg og sa jeg burde løpe før det er for seint. Jeg skulle hørt på henne, men det er lett å være etterpåklok Anonymkode: b212c...9f0
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2022 #10 Skrevet 8. mars 2022 KristineS skrev (4 timer siden): Et annet tips kan være å ta en titt i tråden her: Der er det mange gode tips og råd til hvordan komme seg ut av et slikt forhold! Takk Anonymkode: b212c...9f0
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2022 #11 Skrevet 8. mars 2022 Har du noe sted du kan dra da? En venninne eller noe? Du må bare dra så fort som mulig, og blokke ham overalt. Ingen bryr seg om dritet han skal slenge, og det burde ikke du heller. Anonymkode: 7b847...4f0 2
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2022 #12 Skrevet 8. mars 2022 Kan du snakke med noen du studerer eller jobber sammen med? Fortelle hva som skjer, og be dem om hjelp til å flytte/få bo hos dem noen dager? Kan du snakke med noen i studentsamskipnaden, feks psykolog eller helsesykepleier? Og få hjelp til å søke om studentbolig/hybel? Jeg syns også du skal snakke med politiet om det han har gjort mot deg. Han hører hjemme i fengsel. Du sier han har gjort dette mot flere, før han ble sammen med deg. Dette må du også fortelle politiet. Da blir det lettere å få et besøksforbud (det viser et mønster med mishandling). Anonymkode: 93021...cf5 3 1
Frauken Skrevet 8. mars 2022 #13 Skrevet 8. mars 2022 Kom deg vekk før det blir værre. Og anmeld han til politiet. Dette skjedde med en venninne av meg, og hun kom seg heldigvis bort til slutt, men det tok lang tid, og det eskalerte mer og mer. Det er et telefonnummer neders her du kan ringe for å få hjelp: https://www.politiet.no/rad/vold-i-nare-relasjoner/er-du-utsatt-for-vold/ 2
Chantielle Skrevet 9. mars 2022 #14 Skrevet 9. mars 2022 Ryddet for avsporing,samt svar. Chantielle mod.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå