AnonymBruker Skrevet 8. mars 2022 #1 Del Skrevet 8. mars 2022 Jeg er helt ny på å bruke bønner, og leser over alt at man bør la bønner og linser ligge i vann over natta for å unngå å bli dårlig i magen. På denne bønnemix forpakningen fra coop står det «klar til bruk», noe jeg tolker som at den kan brukes med en gang uten å bløtlegges. Jeg skal på jobb om tre timer og har dermed ikke lyst å risikere mageknip nå. Så dere som kan dette med bønner, bør jeg bløtlegge disse bønnene før jeg spiser de? Anonymkode: 1a3fc...6ce Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2022 #2 Del Skrevet 8. mars 2022 De skal ikke bløtlegges, nei. Men du må skylle dem godt, laken de ligger i kan gi magevondt. Bløtlegging er sånt man gjør før de kokes. De bønnene der er ferdig kokt. Anonymkode: 2d495...b06 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2022 #3 Del Skrevet 8. mars 2022 Bønner bløtlegges for at de skal bli myke. Bønner du får i slik pakke eller på hermetisk boks er allerede spiseklare (og myke) og kan puttes i både kalde salater eller i gryter. I de tilfeller bønner ligger i lake (ikke tomatsaus) så kan det muligens være lurt å skylle de kjapt i vann før de spises. Anonymkode: a4975...269 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2022 #4 Del Skrevet 8. mars 2022 Sjokoladefabrikken skrev (6 minutter siden): Jeg lurer på om de skal varmebehandles, men det står på pakken. Husk å skyll de i vann DE trenger ikke varmebehandles, nei, kan spises som de er Anonymkode: 2d495...b06 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2022 #5 Del Skrevet 8. mars 2022 Det er de harde og tørre bønnene som må ligge i vann over natta og deretter kokes. Disse bønnene i lake er allerede tilberedt og kan brukes. Du trenger bare å helle av laken og skylle bønnene litt, så er de klar til bruk. Du kan spise de kalde, eller varme de. Anonymkode: 72efb...1ef Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå