AnonymBukser Skrevet 8. mars 2022 #1 Skrevet 8. mars 2022 Etter Tajiks avgang er det ingen med innvandrerbakgrunn i regjeringen. Er det å leve med? 1
Gjest DislayName Skrevet 8. mars 2022 #4 Skrevet 8. mars 2022 Plager meg ikke, sånn direkte, selvom jeg er såkalt melaninrik selv. Men, syns det er rart. Det må da være mange minoritetspolitikere i tillegc til Hadja Tajik i AP?
Pippi Lotta Skrevet 8. mars 2022 #5 Skrevet 8. mars 2022 Det er jo best om det er mangfold i regjeringen, den bør reflektere befolkningen. Men samtidig bør ikke folk kvoteres inn akkurat. 11
Sh999 Skrevet 8. mars 2022 #6 Skrevet 8. mars 2022 Er vel viktigere og ha flinke, reale folk i regjering enn og vise mangfold? 24 3
Klossmajor Skrevet 8. mars 2022 #7 Skrevet 8. mars 2022 Å bli omtalt som blendahvit er kulturelt stigmatiserende. Det er jo ikke noe hyggelig. Men....tålmodighet er en dyd, sies det. Om få måneder, når sola begynner å steike igjen, så får vi endelig litt farge på regjeringen. 27 1
Maleficenta Skrevet 8. mars 2022 #8 Skrevet 8. mars 2022 AnonymBukser skrev (27 minutter siden): Etter Tajiks avgang er det ingen med innvandrerbakgrunn i regjeringen. Er det å leve med? hvorfor skal ikke det være å leve med? 12
CrazyCatLady2500 Skrevet 8. mars 2022 #9 Skrevet 8. mars 2022 Plager meg overhodet ikke. Jeg er også blendahvit som du så pent kaller det. 13
AnonymBukser Skrevet 8. mars 2022 Forfatter #11 Skrevet 8. mars 2022 Rucula skrev (1 minutt siden): det har jeg ikke engang tenkt på Avisene har jo skrevet masse om dette.
Rucula Skrevet 8. mars 2022 #12 Skrevet 8. mars 2022 (endret) AnonymBukser skrev (2 minutter siden): Avisene har jo skrevet masse om dette. det er så utrolig interessant at jeg ikke har fått det med meg det er en fuckings krig der ute! barn blir drept! Putin har atomvåpen! jeg gir da en lang F i fargen på menneskene som sitter i vår regjering Endret 8. mars 2022 av Rucula 16 7
norw Skrevet 8. mars 2022 #14 Skrevet 8. mars 2022 Helt uproblematisk med bare hvite i et land som Norge. Ville vært verre om ingen var hvite, eller hvis det bare var hvite i regjeringen i Kenya. Kvotering er en skikkelig uting. Virker for eksempel som at Ap får en ny kvinnelig nestleder. 12 3
parmanoia Skrevet 8. mars 2022 #15 Skrevet 8. mars 2022 Pippi Lotta skrev (33 minutter siden): Det er jo best om det er mangfold i regjeringen, den bør reflektere befolkningen. Men samtidig bør ikke folk kvoteres inn akkurat. Nettopp. Fint med mangfold, men ikke for enhver pris. 4
17.11 Skrevet 8. mars 2022 #16 Skrevet 8. mars 2022 Helt heldig er det ikke, men jeg skal nok klare å leve med det. Jeg må tross alt leve med Ap i regjering uansett hvilken hudfarge de har, og det plager meg mye mer. 2
Majer Skrevet 8. mars 2022 #17 Skrevet 8. mars 2022 De får få inn et par av de redelige folkene fra SV. Det er som om de og den forrige regjeringen tar inn de kriminelle når det er så mange ikke-kriminelle innvandrere å velge mellom.
altius Skrevet 8. mars 2022 #18 Skrevet 8. mars 2022 Derfor var det så skuffende at en såpass lovende minoritetspolitiker som Hajik kunne falle for fristelsen å tjene de ekstra kronene. Det til tross for en allerede god lønn som politisk rådgiver og stortingsrepresentant. Men er mange som hevder grådighet etter penger er sterkere enn kjønnsdriften. 6
Ti T Usen Skrevet 8. mars 2022 #20 Skrevet 8. mars 2022 Det er helt ufattelig at melaninrike mennesker går ut i media og klager på at det er for få "som ser ut som oss" i regjeringa. Og at de dermed ikke føler at noen representerer dem Samtidig er det et enormt fokus på at hudfarge ikke skal ha noen betydning (i andre sammenhenger) At man ikke forstår at dette er å møte seg selv i døra! Hudfarge har ingen betydning. Punktum 20 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå