Gå til innhold

Kaninnavn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det ble kanin på oss, ikke katt ;)

Vi har nå fått ei lita kaninjente i hus, men såklart lurer vi litt på navn. Har dere noen gode forslag? Det er en hermelin, altså vil hun være lita hele livet, og så er hun nesten helt hvit - bare ørene er grå. Kjempesøt!

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest_kinini_*
Skrevet

Jeg hadde en liten dvergvedder da jeg var mindre, og den var så tjukk og god ...

Den ble bare kalt trultemor den...!

Åh, den var så søt :icon_smile:

Skrevet

Gratulerer!

Selv har jeg to små kaninjenter også. En løvehode som heter TRAMPELINE :) Og en blanding av dvergvedder og løvehode som heter TRAMPENELLE :)

Hermelinkaniner kan ha litt temperament bare så du vet det ;)

Bare spør om det er noe du skulle lure på!

:klem:

Skrevet

Takk for forslag :)

Vi har ikke helt funnet navn ennå. Driver og diskuterer litt....men et par av de dere har forslått var søte,da. :)

Bethina: Jeg har hatt hermelin i mange år, så jeg er klar over at de kan være litt temperamentsfulle. Men det kan kaniner være uansett rase. Hadde en dvergweddermix da jeg var yngre, hun skifta personlighet over natta. Beit da vi skulle gi henne mat, angrep oss da vi gikk forbi - helt gal til slutt. Hun her er bare en måned gammel, og har allerede bevist at hun kan være en bestemt liten frøken.. Tramper i buret og prøver å overbevise oss om at hun er skummel og tøff. :ler: Lille nurket... kjempeskummel ja! Men takk uansett :klem:

Skrevet

Nina kanin? (som i Bamsebladet,- hun er i alle fall skjønn :sminkedokke::hjerter_rundt: , og så er hun jo en liten hvit kaninjente ;) )

Og ellers så kommer du jo ikke unna "Ringenes herre" forslag fra denne kanten :ler: , så hva med Eowyn? Er jo et vakkert navn da. :hjertesmil:

Så har du Månestråle [det synes jeg er nydelig. (Hadde en kanin som het det før)

Eller hva med Vanilje? eller snøfnugg?

Skrevet (endret)
Hva med Plutte? :)

Plutte? Finnes det flere som har en kanin som heter Plutte? Eller kan jeg si "Hei, mamma!"?

mamma på KG? :overrasket:

Endret av ~Tone~
Skrevet

Naken: Ringenes Herre-navn liker jeg også. Den forrige kaninen vi hadde, som døde helt plutselig, het Pippin. Jeg har tenkt på Eowyn, men det er så tungvindt, er det ikke? Kanskje ikke. Har også tenkt på Arwen, men det er litt oppbrukt, om du skjønner. Ninakanin vanker jo her inne jo :ler: Har liksom forbundet det navnet med henne.

Du hadde jo mange gode forslag her... Vanilje, det var kjempesøtt! Kanskje det blir det? Mannen kaller henne bare for snømusa nå. Han vil bare kalle henne "musa" eller noe i den duren. Får se om vi blir enige... Ser for meg hvordan vi blir å diskutere når vi får barn en gang - når vi ikke blir enige i det hele tatt om et kaninnavn :ler:

Skrevet

Hehe. Vi brukte tre måneder, mist, på å finne navn til katten vår. Nå har den nyanskaffede kaninen fått navn av samboern min, men selv klarer jeg ikke bruke det navnet:-) Så vi er flere som kommer til å få problemer med evt barn...

Synes Snøkvit var fint, jeg. Ellers er urte/krydder/plantenavn fine. Slå opp i en flora; det finnes utrolig mange snåle, fine navn. Lykke til!

Skrevet

Kaninen min heter Kanin. Klarte ikke å finne på noe navn i begynnelsen, så da ble det naturlig at han ble hetende Kanin. :)

Han har også et formelt navn, siden det var så mange som mente det var slemt å ikke gi han et "ordentlig" navn. Det formelle navnet hans er SPINNVILL.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...