Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Samboer hadde en mindre operasjon i ansiktet i går, men han var inne hele dagen, og lå også i narkose. Jeg har ingen erfaring med folk som er operert/syke/narkose, så derfor jeg spør.

Han gruet seg ikke på forhånd og synes ikke slike ting er noen big deal. Han sa det ikke var særlig vondt etter operasjonen, og var også sitt vanlige jeg, men jeg merket at han var litt medtatt, selv om han var ganske vanlig. Men i går og og i dag, har han vært liksom fraværende. Han er veldig som vanlig, sier det ikke gjør vondt (han går på smertestillende) osv. Prater som vanlig og koser med dyrene våre. Men meg har han ikke tatt på på 2 dager. Det er som jeg er luft om jeg går forbi han. Han er vanlig hyggelig og pratsom osv med meg, men alt som man kan tenke på som kjærester, er fraværende. Jeg tenker ikke på eller forventer noe store greier selvfølgelig, men har virker så "distansert", som en vanlig venn liksom. Jeg bare lurer på om han på en måte fikk et lite "sjokk" av operasjonen og alle opplevelsene der - altså ikke sjokk i vanlig forstand, men mer at det på en måte gjorde veldig inntrykk, men han prøver å innbille seg at alt var en walk in the park. Og at det er dette som gjør han slik her, uten at han egentlig er klar over hvordan han framstår mot meg. Hvis noen har vært i lignende situasjon, kanskje de har opplevd det samme?

Anonymkode: 8a2ba...dd3

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Gjest Metalman4100
Skrevet

Tenker du skal gi han tid til å innhente seg. Vet ikke hvilken type operasjon han hadde, men jeg har hatt undersøkelser utført i øre-nese-hals regionen som var veldig ubehagelige, og det tok noen dager før jeg fikk lagt de bak meg.

Ikke tenk for mye på dette, bare gi han litt tid.

AnonymBruker
Skrevet
Metalman4100 skrev (2 minutter siden):

Tenker du skal gi han tid til å innhente seg. Vet ikke hvilken type operasjon han hadde, men jeg har hatt undersøkelser utført i øre-nese-hals regionen som var veldig ubehagelige, og det tok noen dager før jeg fikk lagt de bak meg.

Ikke tenk for mye på dette, bare gi han litt tid.

Jeg tenker det samme, skjønner det må være vondt og ekkelt (selv om jeg har spurt flere ganger om det er det, og han sier nei..), og hadde det vært meg, hadde jeg vært veldig sensitiv og "syk", og ikke skjult det. Men han framstår som så vanlig, og har masse overskudd til å gi oppmerksomhet til dyrene våre, mens jeg bare er luft for han. Bare synes denne kombinasjonen er rar, forstår liksom ikke. Regner selvsagt også med det går over når han kommer seg litt, sår begynner å leges osv, men skjønner ikke hvorfor han er så "kald/profesjonell" liksom. I dag takket han for skyssen til busstasjonen, som om jeg var en taxisjåfør.. "Takk for skyssen, ha en fin dag!"

TS

Skrevet

Virker som du grundig overtenker dette.

• Liker 23
AnonymBruker
Skrevet

Narkose setter du ut i noen dager. Selv følte jeg meg sombi i flere dager. 

Anonymkode: ff4fb...c21

• Liker 3
  • Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet
Katten.2.0 skrev (2 minutter siden):

Virker som du grundig overtenker dette.

Mest sannsynlig, men jeg bare lurer på om det er vanlig å være slik. Som sagt har jeg ingen erfaring med opererte/narkose o.l.

TS

AnonymBruker
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker said:

Mest sannsynlig, men jeg bare lurer på om det er vanlig å være slik. Som sagt har jeg ingen erfaring med opererte/narkose o.l.

TS

Jeg legger merke til at du sier du har spurt om visse ting "flere ganger" allerede - det kan da få hvem som helst til å ubevisst ta litt avstand også, særlig hvis man er litt zombie etter narkose. Det virker som du fisker etter svar fra en fyr som mest sannsynlig ikke tenker over dette, og alt han behøver er ro og hvile. Han hadde operasjonen i går!

Synes du overdramatiserer veldig her, med å si at du føler at alt av kjæresterier er borte og du føler han er kald osv. Hvis det hadde vart en uke, hadde jeg heller forstått deg. Det er snakk om et døgn.. Du ser at du kanskje overanslyserer litt her? Jeg mistenker at du er av typen som gjerne vil ha trøst og kos etter et slikt inngrep og dermed forventer at han også skulle være likedan? Og når hans naturlige reaksjon er å heller bli kaldere, så føler du deg usikker på han. 

Anonymkode: 945ed...0d9

• Liker 5
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Han går på sterke smertestillende, som i seg selv kan gjøre han fjern. Han har mange inntrykk å bearbeide fra operasjonen. Og han er nok også sliten, selv om det ikke kan virke slik.

Jeg ble operert i brystet og var på jobb dagen etterpå. Det var tøft og jeg hadde vondt, men valgte det selv. Da var nok også jeg litt mer fjern.

Anonymkode: 1e079...8d0

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Du legger stein til byrden her, ikke bare er han sliten og dårlig etter operasjon, men han må også ta på seg hvordan det påvirker deg? Er du helt avhengig av at han er der og gir deg konstant bekreftelse? Ro deg ned. 

Anonymkode: e46cb...79e

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 6
Skrevet

Tror nok du overtenner dette noe enormt. Han har vært gjennom en operasjon, han har vært i narkose og han går på smertestillende. Da er man litt rar og fjern en stund. Gi han ro og tid og ikke "mas på han" om at han virker rar og fjern. Han ER rar og fjern og det er helt naturlig etter noe sånt. At han koser med dyrene som normalt er vel bare bra?

• Liker 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Dyrene snakker ikke, de krever vanlig stell (som du kanskje står for nå) og kos. Han orker å kose, men utenom det krever de nada av ham. Og han FÅR mye av denne kosen. Med mennesker er det snakking, kanskje en klem er litt klaustrofobisk eller en hånd kjennes litt mye ut. Og det virker som du spør og graver litt, eller fisker etter bekreftelse på noe. Etter narkose har jeg lite å gi til andre, men en kosete hund eller katt høres ut som en passende forpliktelse (så fremt andre er tilgjengelig til å dekke deres andre viktige behov. Hvis ikke hadde jeg skaffet dyrepasser 🙈)

Anonymkode: 1b80f...094

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

La da mannen være i fred. Alt handler ikke om deg.

Anonymkode: 8b91d...14f

• Liker 1
  • Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet
Sirah skrev (9 minutter siden):

Tror nok du overtenner dette noe enormt. Han har vært gjennom en operasjon, han har vært i narkose og han går på smertestillende. Da er man litt rar og fjern en stund. Gi han ro og tid og ikke "mas på han" om at han virker rar og fjern. Han ER rar og fjern og det er helt naturlig etter noe sånt. At han koser med dyrene som normalt er vel bare bra?

Takk for svar, det var sånt jeg ville vite :)

TS

AnonymBruker
Skrevet

Rart å klandre kjæresten for å ikke oppføre seg nok "kjæreste" 2 dager etter en operasjon. Hva hvis rollene var snudd om? Hadde ikke du syns det var rart at kjæresten pusha på å ha sex og være intime 2 dager etterpå? Hadde ikke du følt deg nedgradert og han vært lite følsom for din situasjon?

Anonymkode: 3b6f9...006

• Liker 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg tenker det samme, skjønner det må være vondt og ekkelt (selv om jeg har spurt flere ganger om det er det, og han sier nei..), og hadde det vært meg, hadde jeg vært veldig sensitiv og "syk", og ikke skjult det. Men han framstår som så vanlig, og har masse overskudd til å gi oppmerksomhet til dyrene våre, mens jeg bare er luft for han. Bare synes denne kombinasjonen er rar, forstår liksom ikke. Regner selvsagt også med det går over når han kommer seg litt, sår begynner å leges osv, men skjønner ikke hvorfor han er så "kald/profesjonell" liksom. I dag takket han for skyssen til busstasjonen, som om jeg var en taxisjåfør.. "Takk for skyssen, ha en fin dag!"

TS

Husk at det er mindre sosialt press når man har en interaksjon med en hund enn en person. Mindre komplisert. 

Gi han litt tid. Kanskje han bare trenger å komme seg. Jeg hadde samme mentalitet når jeg skulle få en slange ned halsen og mage/tarm. Det skulle ikke bli noe problem, ikke i det hele tatt. Men, det var langt tøffere enn jeg trodde, og det tok noen dager før jeg kom over den opplevelsen. 

Anonymkode: d1ce8...4b1

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Samboer hadde en mindre operasjon i ansiktet i går, men han var inne hele dagen, og lå også i narkose. Jeg har ingen erfaring med folk som er operert/syke/narkose, så derfor jeg spør.

Han gruet seg ikke på forhånd og synes ikke slike ting er noen big deal. Han sa det ikke var særlig vondt etter operasjonen, og var også sitt vanlige jeg, men jeg merket at han var litt medtatt, selv om han var ganske vanlig. Men i går og og i dag, har han vært liksom fraværende. Han er veldig som vanlig, sier det ikke gjør vondt (han går på smertestillende) osv. Prater som vanlig og koser med dyrene våre. Men meg har han ikke tatt på på 2 dager. Det er som jeg er luft om jeg går forbi han. Han er vanlig hyggelig og pratsom osv med meg, men alt som man kan tenke på som kjærester, er fraværende. Jeg tenker ikke på eller forventer noe store greier selvfølgelig, men har virker så "distansert", som en vanlig venn liksom. Jeg bare lurer på om han på en måte fikk et lite "sjokk" av operasjonen og alle opplevelsene der - altså ikke sjokk i vanlig forstand, men mer at det på en måte gjorde veldig inntrykk, men han prøver å innbille seg at alt var en walk in the park. Og at det er dette som gjør han slik her, uten at han egentlig er klar over hvordan han framstår mot meg. Hvis noen har vært i lignende situasjon, kanskje de har opplevd det samme?

Jeg var helt i tåke pga narkose og smertestillende i 2 uker. Prøvde å være normal, men det fungerte ikke 🤣🤣🤣

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Husk at det er mindre sosialt press når man har en interaksjon med en hund enn en person. Mindre komplisert

Gi han litt tid. Kanskje han bare trenger å komme seg. Jeg hadde samme mentalitet når jeg skulle få en slange ned halsen og mage/tarm. Det skulle ikke bli noe problem, ikke i det hele tatt. Men, det var langt tøffere enn jeg trodde, og det tok noen dager før jeg kom over den opplevelsen. 

Anonymkode: d1ce8...4b1

En hund maser heller ike om "elsker du meg ikke" fordi han ikke blir klappet 3 ganger i timen

Anonymkode: 3b6f9...006

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Jises. En operasjon setter en ut enten du mener noe annet eller ikke. Og garantert han har vondt for han går på smertestillende som er garantert sterke og som setter ut hodet ordentlig. Vært der selv. 

Anonymkode: 7d08d...865

• Liker 1
Skrevet

Som mange er inne på, så er det helt sikkert etterslepp etter narkose, smertestillende preparater, og kanskje en emosjonell reaksjon på et underbevisst plan han er igjennom.
Men! Har han fått blodoverføring?

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hehe, sorry at jeg spurte, folkens - nok en gang på KG ser man alt det åpenbart oppdemma sinnet folk har for alt mulig som de får ut på kvinneguiden. Det var et helt enkelt spørsmål, og så eskalerer det til "elsker du meg ikke", pushe på å ha sex 2 dager etterpå, gi meg konstant bekreftelse osv osv osv. Det er så stusselig at dere alltid må stikke hodene deres fram, så blir de som har noe konstruktivt å si, borte i støyen. Men - det er min egen feil - jeg lærer aldri; hva man enn gjør, still ALDRI et spørsmål på KG, UANSETT hva det gjelder. Du får bare lyst til å ta selvmord + føler deg som verdens verste person uansett hvilket spørsmål du stiller. Et råttent forum, man ikke opplever på div andre interesseforum o.l. Takk til de som hjalp meg med litt erfaring og innsikt, og som vanlig, resten bør kanskje få seg en hobby som de synes er interessant og/eller rydde opp i litt eget sjelelig grums.

TS

• Liker 1
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...