Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hadde dere gjort det nå med tanke på covid, reise vei på 1,5 time og at det er så kort tid siden fødsel osv?

Anonymkode: ca169...a5e

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde ikke gjort det, nei. 

1. Det er en veldig lang biltur for en så liten baby. En ting er at det blir mye sitting i bilstol, men det kan også bli mye stress for de voksne, med amming/matnig, bleieskift, o.l. 

2. Smitte, ikke bare covid, men også andre ting. 

3. Overstimulering av babyen. Hvor lett er det å trekke seg tilbake, for å beskytte babyen mot inntrykk? 

Anonymkode: 7e53a...212

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

1,5 uke etter fødsel hadde jeg fortsatt jævlig vondt i underlivet og strevde med ammingen, så var ikke akkurat i selskapsmodus.

Anonymkode: 59281...6d2

• Liker 8
Skrevet (endret)

Helt enig med begge anonyme brukerne over her 👆🏻 Jeg hadde ikke gjort det pga akkurat disse årsakene.

Endret av Megplussto
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

1,5 uke etter fødsel hadde jeg fortsatt jævlig vondt i underlivet og strevde med ammingen, så var ikke akkurat i selskapsmodus.

Oi sorry, leste 1,5 uke i stedet for 2 men det endrer ikke svaret mitt stort. Tok flere uker til før jeg kunne sitte flere timer i bil uten smerter (tok maks dose paracet og ibux). Men ikke sikkert du er like skada nedentil som jeg var. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

For meg hadde det gått greitt. Tror jeg har gjort det en av gangene også, men vær obs på at du plutselig kan begynne å blø igjen selv om renselsen har begynt å avta.

med forrige så ble det 6 timers lang biltur på meg og babyen når han var nyfødt. Dette fordi vi ble fløyet med helikopter til et større sykehus da han måtte hasteopereres. Det også gikk fint selv om det var stress, så 1,5 time i bil hadde gått fint for meg. 

men. Alle fødsler og kropper og babyer er forskjellige. Det går eventuelt an å si at dere kommer OM det viser seg å være mulig? Med mulighet for å trekke det tilbake om dere ser det bare blir styr? :) er vanskelig å si på forhånd

Anonymkode: 7678e...b56

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Hadde gjort det etter forrige svangerskap hvis selskapet var lite og på egnet plass. Var i god form, baby sov godt og var lite krevende, og jeg var desperat etter sosial stimuli etter korona-barsel.

Hvis det var et stor selskap på en lite egnet plass, jeg var i dårlig form eller baby ikke var med på notene, hadde jeg ikke gjort det.

Du kan jo ta det som det kommer?

Anonymkode: 4b2f8...8c2

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Er vel ikke noe problem det. Bodde 1.5 timer fra sykehuset, så kjøretur med liten baby går bra det.

Synes det er hysterisk at man ikke takler å reise bort en kort tur med baby.

Anonymkode: eadb2...6b7

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Er vel ikke noe problem det. Bodde 1.5 timer fra sykehuset, så kjøretur med liten baby går bra det.

Synes det er hysterisk at man ikke takler å reise bort en kort tur med baby.

Anonymkode: eadb2...6b7

Det er forskjell på å kjøre en nødvendig kjøretur for å komme seg hjem, og å gjøre det for å dra i selskap.. Selskap er unødvendig, og en baby er ikke en baby. Vår skrek så han spydde hele veien hjem fra sykehuset, selv om jeg satt baki og trøstet, og da var jeg ufattelig glad vi bare bodde 15 min unna. 

Etter denne bilturen skal babyen da bli utsatt for et selskap, noe som er voldsomt for en så liten baby. De tåler veldig lite før de blir overstimulerte - og dette ETTER en lang biltur.. og så skal de hjem igjen også etter selskapet. 

• Liker 5
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Hva slags selskap? Om du er i form så kjør på. Men om du ikke er i form hold deg hjemme♥️

Anonymkode: 6c0f4...d02

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ja, uten tvil..

Covid kan man få overalt, be innstendig om at gjestene tester seg før de kommer til selskapet pga babyen - Det vil ALLE forstå.

Rart det ble folk av oss når det «ikke fantes overstimulering av babyer»!

Anonymkode: c7e61...458

• Liker 2
Skrevet

Nei det hadde jeg ikke gjort uavhengig av covid. En nyfødt trenger bli kjent med verden og foreldrene utenfor magen - ikke hele verden men sin verden ❤️ 

• Liker 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Ja, uten tvil..

Covid kan man få overalt, be innstendig om at gjestene tester seg før de kommer til selskapet pga babyen - Det vil ALLE forstå.

Rart det ble folk av oss når det «ikke fantes overstimulering av babyer»!

Covid er ikke det farligste for en baby.. Rs-viruset er nok langt verre, og det fanger du ikke opp med en covid-test.. Og en helt vanlig forkjølelse er dritt for både foreldre og barn - det er ikke gøy å sitte våken hele natten pga en baby som hyyyyler og er forkjølet... De små har veldig umodent immunforsvar, det er derfor det ofte anbefales at man holder babyen unna folkemengder de første ukene. 

Og vil anbefale deg å se på denne: https://www.skepsis.no/det-gikk-jo-bra-med-oss/...

Det ble folk av de som fikk ris, ble utsatt for passiv røyking, kjørte uten setebelte, osv også.. det betyr ikke at det var bra, og at det er noe man bare bør fortsette med.. Nå vet vi heldigvis litt bedre. Også at babyer ikke har godt av for mye stimuli. 

• Liker 1
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Ser ikke problem med det. Om jeg hadde blødd mye hadde jeg blitt hjemme. 

Anonymkode: ade4f...08d

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Covid er ikke det farligste for en baby.. Rs-viruset er nok langt verre, og det fanger du ikke opp med en covid-test.. Og en helt vanlig forkjølelse er dritt for både foreldre og barn - det er ikke gøy å sitte våken hele natten pga en baby som hyyyyler og er forkjølet... De små har veldig umodent immunforsvar, det er derfor det ofte anbefales at man holder babyen unna folkemengder de første ukene. 

Og vil anbefale deg å se på denne: https://www.skepsis.no/det-gikk-jo-bra-med-oss/...

Det ble folk av de som fikk ris, ble utsatt for passiv røyking, kjørte uten setebelte, osv også.. det betyr ikke at det var bra, og at det er noe man bare bør fortsette med.. Nå vet vi heldigvis litt bedre. Også at babyer ikke har godt av for mye stimuli. 

Overhysterisk 1-2-3

AnonymBruker
Skrevet

Hvis det er dåp eller bryllup, så ja, da kan dere gi et forbeholdent ja. Er det "bare" fest, så ville jeg sett det mer an, du er jo sannsynligvis ganske sliten selv, men man vet aldri. Det er jo strålende å få vist fram vidunderet hvis alt går på skinner og formen er fin på mor og barn, men slikt vet man ikke, kanskje har du 40 i feber grunnet brystbetennelse og bare gråter, da går det ikke. 

Med mitt første barn var vi i barnedåp til kusina etter ca. 3 uker, det var veldig fint. Andre barn var vi et middagsselskap da hun kun var 14 dager, det gikk også fint, men føltes litt langt hjemmefra og litt tidlig. Men koselig også. 

Anonymkode: 214fd...94b

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Overhysterisk 1-2-3

Tja, jeg måtte i det minste ikke ty til hersketeknikker, men kom med et skikkelig argument, i motsetning til hva du klarer komme opp med ;)

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Jeg var i 40-årsdag til søsteren min to uker etter jeg hadde født. Det var kun 5 min å kjøre. Jeg var der i 2-3 timer- babyen sov mye utenfor- og jeg hadde et stille rom hvor jeg kunne amme. Det var likevel ganske slitsomt, og jeg hadde nok ikke gjort det om det var langt vekke. Men var verdt det når det bare var 5 min unna.

Anonymkode: fba10...46f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vi var i bryllup tre uker etter fødsel. Kjørte 1,5 time hver vei. Det gikk for så vidt greit, men jeg fikk bare med meg deler av middagen fordi babyen gråt eller ville ammes, og jeg satt hele kvelden på et rom med babyen klistret til puppen. 

Anonymkode: 190b7...d83

• Nyttig 3
Skrevet

Hadde jeg ikke orka. Strakk meg til en tur til foreldrene mine bare for å teste å besøke noen. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...