Gå til innhold

Avstandsforhold med barn

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei.

Ønsker lufte tankene og høre om noen andre er i samme situasjon og hvordan det her løst seg for dere.

Jeg og kjæresten har barn på hver vår kant, omsorg 50/50 med våre ekser. Jeg pendler til han annen hver uke, grunnet hjemmekontor og av og til på helg med mine barn, så vi sees jo en del. Mer enn annen hver uke kan man si.

Spørsmålet om flytting kommer stadig, men jeg vil utvilsomt vinne en kamp

om barna når jeg skal flytte FRA byen til ny by, antar jeg? Og hans barn ønsker ikke flytte.

Vi begge eier egne hus, men vi vurderer å kjøpe ett sammen, og leie en i min by.

Eneste jeg tenker på er om det er økonomisk dumt av meg (for leie får man ikke fraskrevet slik som gjeld), selv om vi begge står i gjeld på nytt hus og deler leie utgifter i 2.

Jeg vil også bytte ut en fast bolig med lån, til leie - for egentlig hans del, og tenker litt på at det kanskje er litt urettferdig mot mine barn. Da man aldri vet om en leiekontrakt kan gå ut. 

det er snakk om minst 5 år til hans kanskje flyttet for skole og mange flere år før mine er så store.

Hjelp, hvordan har dere løst dette?

vi ønsker jo å være samme :(

Anonymkode: b6d44...cb3

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Fortsatt som nå, hadde aldri tatt den verste støyten i et slikt opplegg.

Anonymkode: 2468a...8db

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hadde aldri orka ny samboer før alle barna er voksne, og flytta ut. Virker herlig å være kjærester med kribling og savn. Helg og feriekjærester er vel nok? Med mange barn og travel hverdag blir det ikke ekstra kos heller... 

Anonymkode: 4d103...5bc

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Hadde aldri orka ny samboer før alle barna er voksne, og flytta ut. Virker herlig å være kjærester med kribling og savn. Helg og feriekjærester er vel nok? Med mange barn og travel hverdag blir det ikke ekstra kos heller... 

Anonymkode: 4d103...5bc

Den er jeg faktisk veldig enig i selv :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...