Gå til innhold

Når kan barnet på skolen igjen etter positiv test?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

7åringen testet positiv på lørdag. Han er i fin form idag men fortsatt positiv test. Må jeg vente helt til den er negativ? En lærer sa at det var bare å sende han på skolen om formen var fin og feberfri i mer enn 24t. 

Anonymkode: 85c99...b28

Skrevet

Læreren har jo svart? 

Nei, du trenger ikke vente på negativ test. Frisk og feberfri 24 t.

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
BobbySocks skrev (Akkurat nå):

Læreren har jo svart? 

Nei, du trenger ikke vente på negativ test. Frisk og feberfri 24 t.

Er det virkelig sant? Samboeren her sier nei nei, vent til den er negativ. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det kan ta ukesvis. Det er jo noe alle vet? 

• Liker 3
Skrevet

Barn og unge kan gå på skolen som vanlig om de er symptomfri. Dvs. De kan gå på skolen MED korona. Voksne anbefales å holde seg hjemme 4 dager, eller til etter siste feberfri dag.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Det stemmer i hvert fall ikke. Man kan ha positiv test I mange måneder. 

Anonymkode: 22402...93d

AnonymBruker
Skrevet

Testen kan være positiv i lang tid. Så du kan som sakt sende når barnet er i form igjen og har vært feberfri i 24 timer. Men holder du hjemme imorgen også minker sjansen for videre smitte stort.

Anonymkode: f8b31...659

AnonymBruker
Skrevet

Pcr er pos lenge, ikke hurtigtest. Men hvorfor teste? Er formen bra så send barnet på skolen.

Anonymkode: 3d9fe...8d3

AnonymBruker
Skrevet

Bare til info, selv om barnet er i god form, så ville jeg ha testet om det tåler normal aktivitet. Min sønn var tilsynelatende frisk men ba han om å hente posten typ 100 meter unna huset. Kom tilbake og var sikkelig andpusten…Det er ikke normalt! Jeg er skeptisk til å ikke la barna bli helt friske! Man kjenner ikke denne sykdommen og man vet ikke konsekvensene på lang sikt —-> om 1 år og 10 år. Man vet feks at folk som har hatt kyssesyke feks utvikler problemer på lang sikt om de ikke tar det med ro i sykdomsperioden…

Anonymkode: 55079...d60

• Liker 1
Skrevet

Så lenge barnet er i form så kan hen gå på skolen. :) 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Det stemmer i hvert fall ikke. Man kan ha positiv test I mange måneder. 

Anonymkode: 22402...93d

Hurtigtest gir egentlig en god indikasjon på om du har aktivt virus, det tok 1,5 uke fra positiv test til jeg testet negativt. Samme for både mann og barn. 

AnonymBruker
Skrevet

Det læreren sa. Det er det som er retningslinjene nå. Bortsett fra det, er det lov å tenke selv. Fra å være 10 dager hjemme, er alle nå med corona på alle skoler og arbeidsplasser. 

Anonymkode: 2c4c6...167

AnonymBruker
Skrevet

Men jeg har hatt 3 barn hjemme med smitte og jeg har enda ikke fått det. Selv med lett hoste idag er den negativ. Kan det stemme? Så negativ så langt øye kan se. Ts

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Bare til info, selv om barnet er i god form, så ville jeg ha testet om det tåler normal aktivitet. Min sønn var tilsynelatende frisk men ba han om å hente posten typ 100 meter unna huset. Kom tilbake og var sikkelig andpusten…Det er ikke normalt! Jeg er skeptisk til å ikke la barna bli helt friske! Man kjenner ikke denne sykdommen og man vet ikke konsekvensene på lang sikt —-> om 1 år og 10 år. Man vet feks at folk som har hatt kyssesyke feks utvikler problemer på lang sikt om de ikke tar det med ro i sykdomsperioden…

Jeg var kortpust i flere uker etter en infeksjon i 2014, og tørrhostet i ett år etter en infeksjon som barn. Det er ikke helt uvanlig at infeksjoner henger i.

Anonymkode: e235a...c7b

• Nyttig 1
  • Opprett ny...