AnonymBruker Skrevet 8. mars 2022 #1 Skrevet 8. mars 2022 Jeg er alene med en 2 åring som er helt umulig, og jeg kjenner jeg begynner å bli totalt utslitt. Han startet dagen med å hyle og skrike fordi han vil ammes, noe jeg ikke orker da jeg syns han er for stor, da fortsetter han med å hyle, skrike, slå, klore meg osv helt til vi står opp. Så fortsetter han med det selv om han får vanlig mat til frokost, og hver gang jeg setter meg ned kommer han for å mase og sitte å knø oppå fanget mitt, og slå/klore fordi han ikke får bli ammet. Han gjør også utrolig mye rampestreker og hører ikke etter om man sier nei, maten dryler han i gulvet, glasset sitt snur han opp ned, han dryler tingene mine i gulvet og river ting ut av skap og skuffer. Jeg har hodepine hver dag på grunn av skrikingen og klarer nesten ikke gjøre husarbeid fordi han med en gang kommer for å mase fordi han skal ha ditten og datten men ingenting er rett så da står han heller å dytter og drar i meg samtidig som han skriker. Er så ille at jeg begynner å lure på at det er noe galt med han. Anonymkode: ec590...95d
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2022 #2 Skrevet 8. mars 2022 Er ikke noe galt med han. Ok å slutte å amme, men kompenser med masse kos, nærhet og oppmerksomhet. Gjør husarbeid senere. Han trenger deg❤️ Anonymkode: 559c9...b93 3 2
Carrot Skrevet 8. mars 2022 #3 Skrevet 8. mars 2022 (endret) Jeg lurer på om og evt hvordan du har endret deg i forhold til barnet etter ammeslutt, og om det kan ha en medvirkende årsak? - som ab over sier, nærheten som blir borte er et større savn enn selve ammingen.. Endret 8. mars 2022 av Carrot
Gjest Gurimalla1234 Skrevet 8. mars 2022 #4 Skrevet 8. mars 2022 Ved amming så får barnet en viktig og trygg nærhet, kanskje det er denne nærheten og kosen barnet ditt savner. Sprellene barnet ditt gjør er et rop om å bli sett av deg☺️
regnbuebarn Skrevet 8. mars 2022 #5 Skrevet 8. mars 2022 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Jeg er alene med en 2 åring som er helt umulig, og jeg kjenner jeg begynner å bli totalt utslitt. Han startet dagen med å hyle og skrike fordi han vil ammes, noe jeg ikke orker da jeg syns han er for stor, da fortsetter han med å hyle, skrike, slå, klore meg osv helt til vi står opp. Så fortsetter han med det selv om han får vanlig mat til frokost, og hver gang jeg setter meg ned kommer han for å mase og sitte å knø oppå fanget mitt, og slå/klore fordi han ikke får bli ammet. Han gjør også utrolig mye rampestreker og hører ikke etter om man sier nei, maten dryler han i gulvet, glasset sitt snur han opp ned, han dryler tingene mine i gulvet og river ting ut av skap og skuffer. Jeg har hodepine hver dag på grunn av skrikingen og klarer nesten ikke gjøre husarbeid fordi han med en gang kommer for å mase fordi han skal ha ditten og datten men ingenting er rett så da står han heller å dytter og drar i meg samtidig som han skriker. Er så ille at jeg begynner å lure på at det er noe galt med han. Anonymkode: ec590...95d Trøst og gi kos selv om du sier nei. Møt følelsene hans. Gi masse kos og nærhet. Han er ikke rampete eller vanskelig. Han ber bare om det han trenger på den eneste måten han kan be om det i den alderen, Oppmerksomhet og nærhet. La alt ligge. Bruk tiden din på barnet så snur det snart. 1
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2022 #6 Skrevet 8. mars 2022 Gurimalla1234 skrev (6 minutter siden): Ved amming så får barnet en viktig og trygg nærhet, kanskje det er denne nærheten og kosen barnet ditt savner. Sprellene barnet ditt gjør er et rop om å bli sett av deg☺️ Problemet er at han ønsker ikke å sitte i fanget med mindre han kan få amme. Anonymkode: ec590...95d
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2022 #7 Skrevet 8. mars 2022 Prøv samsoving. Det hjalp veldig med mine barn. Anonymkode: 472c7...bec 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå