Gå til innhold

Sanksjoner…

Madame Butterfly

Anbefalte innlegg

Jeg er helt gor sanksjoner, som kan påvirke Russland, økonomi og ha noe å si for deres evne til å gjennomføre krigen de har startet.

Å ekskludere fra MPG, Paralympics, annen sport eller Norway Cup etc er jeg ikke for. Det blir litt meningsløst i mine øyne. Jo mer linker den øvrige befolknnng i Russland har til verden utenfor er bra.

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Madame Butterfly skrev (2 minutter siden):

Jeg er helt gor sanksjoner, som kan påvirke Russland, økonomi og ha noe å si for deres evne til å gjennomføre krigen de har startet.

Å ekskludere fra MPG, Paralympics, annen sport eller Norway Cup etc er jeg ikke for. Det blir litt meningsløst i mine øyne. Jo mer linker den øvrige befolknnng i Russland har til verden utenfor er bra.

Dersom sanksjoner ikke får konsekvenser for hvermannsen i Russland vil de jo aldri snu seg mot Putin, det er jo det som er hele poenget her. 

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir som med streik. Skal en droppe det de stedene uskyldig rammes ufortjent mister streiken effekten.

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi får se hva folk sier når sanksjonene treffer oss rett tilbake, noe som snart skjer. Vi straffer russere, men også oss selv. Boomerang-effekten treffer oss rimelig snart. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jajajane skrev (6 minutter siden):

Vi får se hva folk sier når sanksjonene treffer oss rett tilbake, noe som snart skjer. Vi straffer russere, men også oss selv. Boomerang-effekten treffer oss rimelig snart. 

Jeg håper vi får oss en smell ja, det er til pass for vesten som diskriminerer uskyldige russere samtidig som vi lyver om at "dette gjør vi for å straffe Putin" 🤡

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jajajane skrev (12 minutter siden):

Boomerang-effekten treffer oss også om vi ikke sanksjonerer. Vi står da på siden og lar en nasjon gjøre akkurat hva de vil og profitere på det. Ikke vil det bare gjøre oss mye svakere mot Russland.

Det som er meningsløst med noen av idrettsanksjonene er at russiske utøvere får kommentere  behandlingen av dem uforsvart. Ingen har tatt til ordet for å forklare de hva deres eget regime driver med i Russland, og prøvd å få satt deres idrettsfokus i perspektiv. Det er en grunn til at slike som Bolsjunov fortsatt sutrer over norske utøveres protset mot deres deltagelse, og det er fordi ingen konfronterer dem med flyktningstrømmen som deres nasjon har skapt og fortsetter å skape. Det er synd. Russiske utøvere blir dessverre bare forklart at det er upassende med deres deltagelse grunnet krigskonflikt, de blir ikke konfrontert med menneskerettsbruddene, angrep på sivile, flyktningstrøm som hele europa blir rammet av, atomtrusler osv, at Ukraina bombes fullstendig sønder og sammen mens de sutrer over sin manglende deltagelse, helt uten å ha gjort noe for å provosere det fram. Det er et problem at vi ikke er mer direkte i møte med russere, for de er helt uten innsikt i hva som faktisk foregår.

Endret av kar90
  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Madame Butterfly skrev (4 timer siden):

Jeg tror man ekskluderer for å kommunisere at noe er rivruskende galt, ikke for å straffe. Men man bør nok opprettholde noen forbindelseslinjer ja. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Purple Basil skrev (1 time siden):

Jeg håper vi får oss en smell ja, det er til pass for vesten som diskriminerer uskyldige russere samtidig som vi lyver om at "dette gjør vi for å straffe Putin" 🤡

Lyver? Alternativet er jo å svare med vold, og da står vi plutselig her med tredje verdenskrig.

Endret av Imsdalen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ideelt sett slik sanksjoner skal virke. 

Men det er mye erfraring som viser at det ikke er så enkelt. At vi er så lite villig til å vurdere om det faktisks virker forteller oss kanskje at det ikke er målet heller. 

Som jeg har skrevet noen ganger allerede så tror jeg upopulære vestlige politikere fullstendig mistet hode når de så muligheten til å vise handlekraft, følgelig øke egen og institusjoner som EU og NATOs popuilaritet. 

Tross  mye er gjort i en vår egen krigsrus, tror jeg fortsatt amerikansk målsetning om å ødelegge Russland er kalkulert, men også potensielt livstruende for menneskeheten. Det er daglige reportasjer hvor det med skadefryd blir presentert en snarlig kollaps av det russiske samfunnet. En samfunn med masser av atomvåpen. Var bare barnet når dette skjedde, men kan fortsatt huske paranoian for atomvåpen på avveie dengang Soviet kollapset. Og det skjedde "nokså kontrollert.." Hva vi legger opp til nå vet vi ikke hvordan vil gå, men jeg tror ikke det er i vår interesse og fortsette denne galskapen!

Som også er påpekt, om vi virkelig ønsket fred ville vi sett et helt annet bilde av verdensledere som jobbet frenetisk for samtaler med hverandre. Det ser vi ikke, og det er faen så tragisk! 

Andre ting. Ukontrollert inflasjon i USA, noe lignende her, i følge mange står vi på kanten av en finansiell krise uten sidestykke. 

Atomkrig.

Global oppvarming.

Finanskrise.

Fullstendig korrupt politisk lederskap. 

Kanskje på tide å ta til gatene i FREDELIG protest? 

Endret av Utsiden
  • Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...