AnonymBruker Skrevet 8. mars 2022 #41 Skrevet 8. mars 2022 Nei, jeg er handy selv! Men klart at det er faktisk en dealbreaker dersom han har 10 tommeltotter og jeg kan mere enn han.... Anonymkode: 56226...b29
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2022 #42 Skrevet 8. mars 2022 Jeg må innrømme at jeg synes det er ganske sexy med handy menn. Samboeren har bakgrunn som elektriker og gjør mye her hjemme. Elsker å se på han dille med elektriske duppedingser (høres sikkert kjempetrit ut, men sant). Men vi har en fin balanse. Jeg er glad i diy prosjekter, maler, fikser på møbler og er ok på småting som å legge gulv, skru opp hyller osv. Elsker å lage mat. Har oversikt over budsjett og økonomi. Mannen fikser alt av det elektriske, større oppussingsprosjekter, bilrelaterte ting og ikke minst flink til å sy.. og en del flinkere enn meg på å rydde og vaske Anonymkode: 03a92...d3e
Gjest AprilRyan Skrevet 8. mars 2022 #43 Skrevet 8. mars 2022 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Er sikkert gammeldags jeg og! Jeg kunne såklart gjort ting selv. Men det blir feil om jeg skal holde orden på absolutt alt mens han trykker på tlf..🤣 Vi har tre sønner og, og jeg kunne tenkt meg at de fikk lære litt og.. Det er jeg som har kjøpt drill til han, jeg har kjøpt verktøyskrin, men det lille verktøyet han har ligger bare og slenger i skuffene på kjøkkenet likevel. I need a handyman🔨⚒️🪚 Anonymkode: 6542d...1b2 Da virker det som problemet går mer på at han ikke gidder å gjøre noe da og det skjønner jeg at er frustrerende.
Megplussto Skrevet 8. mars 2022 #44 Skrevet 8. mars 2022 Det er et pluss, men ikke et must. Min handy mann har spart oss masse penger ved at vi har kunnet gjort mye oppussing osv selv. Jeg er nok litt over middels handy selv, men hadde ikke orket og klart å gjøre så mye som vi har gjort alene. Hadde ikke mannen vært handy eller hatt interessen for å gjøre ting selv, så hadde jeg fortsatt elsket ham like mye, men vi hadde nok gjort ting litt annerledes. Som feks å ikke kjøpe et oppussingsobjekt når vi kjøpte hus, og legge opp til at oppussing ville ta lengre tid og kostet mer penger enn det har gjort😊🤷🏻♀️
Unika Skrevet 8. mars 2022 #45 Skrevet 8. mars 2022 (endret) Det er viktig at han klarer å skru sammen et møbel og henge opp en lampe ja. Var sammen med en fyr en gang som ikke kunne bytte lyspærer en gang, det var litt nedtur. Forventer ikke at han skal kunne snekre terrasse eller bygge på huset liksom, men mindre byggeprosjekter må han klare. Jeg er ikke så god på disse tingene, men hjelper til med maling og lettere oppussingsarbeid. Vi er gode på forskjellige ting, og utfyller hverandre. Endret 8. mars 2022 av Unika
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2022 #46 Skrevet 8. mars 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hei 😊 Skjønte at jeg kom til å få den «hvorfor gjør du det ikke bare selv» kommentaren 😜 Joo klart jeg kunne det! Men som ei over her skrev, det er noe med balansen i et forhold, at jeg kan ikke være mer handy enn han. Og jeg har jo ca alt annet i huset å holde styr på.. Men spm mitt var om det betyr noe for flere, ikke at jeg kan gjøre det selv 😂 Anonymkode: 6542d...1b2 Hvorfor rokker det ved balansen i forholdet om du er mer handy enn han? Om det sårer maskuliniteten hans får han jo bare step it up. Anonymkode: 9f34f...6c2 2
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2022 #47 Skrevet 8. mars 2022 Ja, jeg skulle som deg ønske at mannen min var mer handy, er er en som er flink til å gjøre ting selv også og fikser og ordner masse selv, men i og med at mannen min har veldig sterke meninger om mye og veldig nøye, så er jeg litt redd for å gå inn i for store prosjekter uten han. Her mangler han nok litt interessen også, for når han først prøver, så får han det jo til. Så ikke nødvendigvis at han må være mer handy enn meg, men at vi begge kunne prøve mer sammen skulle jeg ønske. Som deg TS må jeg også mase en stund på at VI (ikke nødvendigvis bare han) skal henge opp et speil eller en lampe. Og det er litt irriterende. Ja, jeg kan gjøre det selv, men sannsynligheten for at han har noe å pirke på i ettertid er stor. Anonymkode: 08538...bae
Maleficenta Skrevet 8. mars 2022 #48 Skrevet 8. mars 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Vet man ikke kan bestille en handy mann altså, men bare lurer litt på om det betyr noe for deg? Her savner jeg det. Vi har mye småplukk her som skulle vært fikset, men det skjer aldri at han gjør det. Han fikser aldri noe uten at jeg har mast masse, og om han ds gjør det er det lite nøye og ofte halvveis og skjevt. Vi har alltid hatt fagfolk når vi skal pusse opp, for jeg orker ikke krangelen. til og med når vi skal henge opp en lampe trenger vi hjelp… Jeg synes det er skikkelig sexy med en mann som fikser og ordner hjemme, og savner det skikkelig! Betyr det mye for deg at mannen er handy? Anonymkode: 6542d...1b2 er ganske sexy ja
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2022 #49 Skrevet 8. mars 2022 Ja, det er nydelig! Burde selvsagt vært handy selv, men man kan ikke få alt. Måtte hatt ganske mye penger til fagfolk, om ikke han hadde fiksa. Anonymkode: 8b839...fe8
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2022 #50 Skrevet 8. mars 2022 Nei, det er ikke viktig, og han er det heller ikke. Hadde selvsagt vært en fordel, akkurat som han sikkert hadde syntes det var en fordel hvis jeg var mer handy, men viktig er det ikke for noen av oss, man kan ikke få alt her i verden Anonymkode: 0e53c...221
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2022 #51 Skrevet 8. mars 2022 Jeg trodde ikke det hadde så mye å si egentlig, men ser jo nå at det hadde vært veldig behagelig å hatt en handy man. Har nok tatt det for mye for gitt ettersom jeg har vokst opp med en pappa som er kjempehandy og har bygget både hus og hytte selv. Da jeg flyttet for meg selv så var det alltid en jeg kunne ringe for alt mulig rart. Mannen min er omtrent så lite handy som det er mulig å bli. Jeg er ikke så verst selv heldigvis så jeg kan ordne en del. Problemet er bare at da skal mannen gjerne hjelpe til og den hjelpen glir mer over i sabotasje 😛 Sånn dypt dypt inni meg så synes jeg eeegentlig at kvinnen skal være god til å lange mat og mannen skal være sterk og handy. Ja, jeg vet at 1950 ringte og vil ha tilbake kjønnsrollene sine..men jeg kan ikke noe for det hehe. Jeg elsker å lage mat og lager alt av middager i hjemmet, men det er ingen tvil om hvem som er mest handy av oss to. Anonymkode: 673e5...68d 1
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2022 #52 Skrevet 8. mars 2022 Nei, det er noe jeg aldri har tenkt over, faktisk. Vi er vel like lite handy begge to, men klarer i alle fall skru sammen IKEA-møbler. Anonymkode: cbad3...c08
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2022 #53 Skrevet 8. mars 2022 Jeg fikser det meste selv, men det får jeg ikke lenger fordi mannen ønsker å gjøre det. Og jeg elsker at han er handy. Han er ultranøye og gjør alt skikkelig bra. Dog har han en minus( som jeg ikke bryr meg om) og det er at han aldri legger ting tilbake når han er ferdig 😂🤷 men når han da altså gjør alt dette så er det null stress at jeg legger tilbake. Samarbeid 🙌 Anonymkode: da4d9...21e
Trolltunge Skrevet 8. mars 2022 #54 Skrevet 8. mars 2022 (endret) Jeg trodde det betydde mye. I motsetning til kvinner som ikke selv er handy mest fordi da kunne vi dele ansvar og interesse for slikt. Det viste seg at mannen jeg falt for ikke var det minste handy, men det gjør jo ikke så mye når jeg er det. Som handy kvinne har jeg imidlertid ikke så mye sympati med kvinner som venter på at menn fikser ting. Det meste er lett, på YouTube og via Google finner man steg for steg anvisninger for absolutt alt, og man trenger ingen handy person i livet for å klare ting. Det er bare å hoppe i det selv. Klart man gjerne overlater slikt til partner om partner er langt mer handy, men har man ingen handy partner er det dårlig unnskyldning å ikke prøve seg selv, fordi man ikke er handy. Det kan man fort og lett bli. Min partner har en handy partner, men fikser da likevel det han må når han må, selv om han i utgangspunktet var særdeles lite handy. Det kommer seg. Han prøvde, og han klarte. Det kan kvinner også. Endret 8. mars 2022 av Trolltunge 1 1
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2022 #55 Skrevet 8. mars 2022 Nei, det er helt uviktig i min verden. Mannen min har ti timmeltotter, to venstre føtter og er generelt veldig klønete. Er det noe som må fikses som jeg ikke kan fra før, eller har tid til å sette meg inn i, så leier vi inn fagfolk. Bedre det enn at det som må fikses blir mye, myyye dyrere av at mannen her skal prøve å fikse det😂 ikke takler han å rense sluk osv heller, det blir det både brekninger og spying av. Men han veier godt opp med alt annet han er god på, og som han gjør med glede. Anonymkode: 6a06c...d89
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2022 #56 Skrevet 8. mars 2022 Vi er like handy og det er viktig. Jeg fikser tingnom det er noe men er viktig at han også fikser ting som må gjøres og ikke må vente til jeg har tid eller må ringe noen. Så hvis jeg skal ha en ny mann engang så er handy ett av hoved kriteriene Anonymkode: 4dff7...a0c
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2022 #57 Skrevet 8. mars 2022 Jeg synes det er attraktivt om han er handy, nåværende date er ganske handy og det er gøy å se han løse problemer. Selv er jeg ikke "intuitivt" handy, altså jeg er ikke en av de som bare "ser" løsningen på alle praktiske problemer, eller bare vet/skjønner av meg selv hvordan man gjør ting, men jeg er en racer på å google ting, så fikser det meste selv😊 Men synes det er greit å be folk som kan ting om innføring i hvordan jeg gjør noe nytt dersom jeg har det tilgjengelig, f.eks. hvis jeg skal lodde noe. Bygger mine egne møbler, bytter mine egne låser og dekk, fikser mine ødelagte ting, men om bremseklossene på sykkelen skal byttes så sender jeg den inn på verksted for det styrte eksen på med i flere måneder før han ga opp, og jeg gidder ikke å plages Anonymkode: 6a675...fbb
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2022 #58 Skrevet 8. mars 2022 betyr en del. Praktisk at mannen kan skrifte bremseskiver på bilen, flytte et vindu i veggen, reparere vaskemaskinen etc etc. Å male, liste, henge opp lamper, skifte dekk og sånne ting anser jeg som noe alle voksne mennesker uten verge klarer og går ikke under å være handy. Hadde ikke mannen klart såpass en gang hadde jeg gjort det selv, men da forventet at han gjorde andre ting for å likevel bidra like mye. Jeg må innrømme at jeg synes det er mer patetisk med en mann som ikke kan sånt enn en kvinne som ikke kan. Anonymkode: 1883c...629
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2022 #59 Skrevet 9. mars 2022 Kort svar: ja Lengre: vi startet livet sammen uten å kunne opp/ned på en hammer. 2 hus senere og mye youtube ++ så har vi bak oss noen flotte selvgjorte totalrenoveringer. Han er superhandy nå, men du, det har jeg også blitt! Gidder ikke han å liste ferdig noe eller bygge den blomsterkassen jeg maser om, så gjør jeg det selv😊 Summa summarum, ta deg litt tid og fiks det selv💪🏼 Anonymkode: ae58b...079
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2022 #60 Skrevet 9. mars 2022 Jeg skulle virkelig ønske at typen var handy, men den gang ei. Heldigvis så er han høy og sterk og han tar seg av alt av utearbeid med hage og hekk. Så får vi heller hjelp av kompiser og foreldre til praktiske ting som å henge opp tv’er, lamper og bilder 😅 Jeg finnes heller ikke handy. Men vi tjener begge godt så jeg føler det veier opp for manglende praktisk evner. Anonymkode: 448c4...54c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå