AnonymBruker Skrevet 8. mars 2022 #21 Skrevet 8. mars 2022 Nei. Her i huset er det jeg som legger lister, maler osv. Rett og slett fordi jeg liker å gjøre slikt og mannen sier seg enig i at jeg gjør det bedre enn han. Da kan han heller gjøre ting som hans synes er morsomt og som han er flinkere til. Kjønn skal ikke ha noe å si for hvilke arbeidsoppgaver man har. Anonymkode: 97e32...006 1
Gjest AprilRyan Skrevet 8. mars 2022 #22 Skrevet 8. mars 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Hei 😊 Skjønte at jeg kom til å få den «hvorfor gjør du det ikke bare selv» kommentaren 😜 Joo klart jeg kunne det! Men som ei over her skrev, det er noe med balansen i et forhold, at jeg kan ikke være mer handy enn han. Og jeg har jo ca alt annet i huset å holde styr på.. Men spm mitt var om det betyr noe for flere, ikke at jeg kan gjøre det selv 😂 Anonymkode: 6542d...1b2 Ok, men det er rart at det skal ha noe med balansen i forholdet å gjøre. Jeg ser forresten ikke hvorfor det er ting man skal mase om eller starte krangler om når han ikke er handy av seg. Slike ting går på evne og ikke kjønn så jeg tenker at det er ting man må godta og ikke forvente at han skal gjøre basert på at han er mann og derfor skal kunne det. Ikke alle blir opplært til det og ikke alle har evne til det heller.
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2022 #23 Skrevet 8. mars 2022 11 minutter siden, AnonymBruker said: Hei 😊 Skjønte at jeg kom til å få den «hvorfor gjør du det ikke bare selv» kommentaren 😜 Joo klart jeg kunne det! Men som ei over her skrev, det er noe med balansen i et forhold, at jeg kan ikke være mer handy enn han. Og jeg har jo ca alt annet i huset å holde styr på.. Men spm mitt var om det betyr noe for flere, ikke at jeg kan gjøre det selv 😂 Anonymkode: 6542d...1b2 Hvorfor kan du ikke være mer handy enn ham? Anonymkode: a2c9d...067 2
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2022 #24 Skrevet 8. mars 2022 Det er bra å være handy, men det er ikke noe must. Noen er bare født med ti tommeltotter. Jeg fikser mye selv, men det har jeg også måtte lære meg og finne ut av. Mannen bør også være såpass løsningsorientert at han finner ut av ting samtidig som det er greit å kjenne sine svake sider. Anonymkode: 61f8d...905
pappa messi Skrevet 8. mars 2022 #25 Skrevet 8. mars 2022 Nei, nå syntes jeg du var gammeldags. 😪 Du kan vell fikse det selv om det er så viktig. Hvorfor må det være mannens ansvar? 2 1
Gjest Suzanne Skrevet 8. mars 2022 #26 Skrevet 8. mars 2022 Gratulerer på kvinnedagen, damer. Jeg har vært single så lenge at jeg savner en "handy" partner fordi det er enklere å fikse ting sammen. Da jeg er interessert i bil, ville jeg gjerne truffet en som kunne mekke litt, sammen med meg. Jeg er ikke interessert i interiør, og jeg hater å skru sammen møbler. Det er derfor et "must" for meg at en ny mann kan hjelpe meg med dette. Og helst ta initiativet til å fikse ting. For å sette det på spissen, jeg vil heller ha en handyman enn en aksjemegler.
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2022 #27 Skrevet 8. mars 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Hei 😊 Skjønte at jeg kom til å få den «hvorfor gjør du det ikke bare selv» kommentaren 😜 Joo klart jeg kunne det! Men som ei over her skrev, det er noe med balansen i et forhold, at jeg kan ikke være mer handy enn han. Og jeg har jo ca alt annet i huset å holde styr på.. Men spm mitt var om det betyr noe for flere, ikke at jeg kan gjøre det selv 😂 Anonymkode: 6542d...1b2 Selvfølgelig kan du være mer handy enn han! Nå er det jo sånn, og du har vel ikke tenkt å dumpe han av den grunn Og da høres det ut som oppskrift på dårlig stemning at du skal drive å mase og mase og så får han det ikke til uansett. Da er det vel bedre at han tar over noe at alt det andre i huset du må holde styr på? Handy eller ikke er nok ikke en dealbreaker for meg, selv om det er et kjempestort pluss om han er det. Men hvis jeg hadde hatt en kjæreste som ikke var handy eller spesielt interessert i å bli det så hadde jeg fikset sånt selv, for jeg ser ikke poenget med å drive og mase kun for og se en med ti tommeltotter ødelegge prosjekter 😅 Da får jo han ta klesvasken i stedet, lage mat til meg, rydde opp etter meg, kjøre rundt og handle og kaste imens jeg holder på og bygge. Det er helt fint med en hjelper som ikke er handy i det hele tatt. Da er det bare smartere å sende han på Megaflis for å kjøpe den pakningen du mangler i stedet for å sette han til å faktisk skifte den. Anonymkode: a6124...7ca 4
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2022 #28 Skrevet 8. mars 2022 Har en handy fyr. Men mest handy når det gjelder sine ting og hos venner. Han glemmer å stille opp for familien sin Anonymkode: e8bf9...e9a 1
Lillpia Skrevet 8. mars 2022 #29 Skrevet 8. mars 2022 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Hei 😊 Skjønte at jeg kom til å få den «hvorfor gjør du det ikke bare selv» kommentaren 😜 Joo klart jeg kunne det! Men som ei over her skrev, det er noe med balansen i et forhold, at jeg kan ikke være mer handy enn han. Og jeg har jo ca alt annet i huset å holde styr på.. Men spm mitt var om det betyr noe for flere, ikke at jeg kan gjøre det selv 😂 Anonymkode: 6542d...1b2 Det høres i grunn ut som at mannen din er ganske lat? Du holder orden på ca alt i huset og han gjør ingenting? Hva bidrar han med? Jeg kjøpte meg leilighet i fjor og bygde to nye rom, flyttet dører, malte, tapetserte, snikret bokhyller og garderobeskap, listet, la gulv og alt som må til når man totalrenoverer. Fikk hjelp til handling (siden jeg ikke kjører bil) og å bore hull i betongtaket til svillene, siden jeg ikke er sterk nok eller hadde slagdrill. Da var eksen grei å ha. Jeg ser i grunn heller etter en som er flink med lyd og data og liker å støvsuge siden jeg synes sånne ting er ganske kjedelig 😅 Men er han handy og liker hagearbeid kan vi jo jobbe mye sammen da, det er jo også gøy. Nå har jeg god kontakt med, og er veldig trygg på min indre mann, så viktigere enn en handy mann er en som kan godta at jeg er «maskulin» uten å føle seg truet. 1
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2022 #30 Skrevet 8. mars 2022 Jeg er sammen med en handyman. Han er elektriker av yrke å det kom godt med den dagen vi bygde oss nytt hus. Sparte mye penger. Anonymkode: b40d8...fd3
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2022 #31 Skrevet 8. mars 2022 Ja det betyr noe for meg. Rett og slett fordi at jeg tenner på handymenn. Jeg er ganske handy selv, og synes det blir turnoff om det er jeg som må være "mannen" i forholdet og f.eks bytte bremseklosser på bilen, fordi mannen ikke kan det. Litt gammeldags holdning kansje men 😅 Anonymkode: 51daf...294 1
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2022 #32 Skrevet 8. mars 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Vet man ikke kan bestille en handy mann altså, men bare lurer litt på om det betyr noe for deg? Her savner jeg det. Vi har mye småplukk her som skulle vært fikset, men det skjer aldri at han gjør det. Han fikser aldri noe uten at jeg har mast masse, og om han ds gjør det er det lite nøye og ofte halvveis og skjevt. Vi har alltid hatt fagfolk når vi skal pusse opp, for jeg orker ikke krangelen. til og med når vi skal henge opp en lampe trenger vi hjelp… Jeg synes det er skikkelig sexy med en mann som fikser og ordner hjemme, og savner det skikkelig! Betyr det mye for deg at mannen er handy? Anonymkode: 6542d...1b2 Du får dumpe ham, da, om det er så viktig for deg med en handy mann. Men hva mener du med "orker ikke krangelen"? Mener du en mann som ikke er handy skal drive med avansert oppussing, med det resultat man kan forvente ut fra det? Anonymkode: 6739d...584 1
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2022 #33 Skrevet 8. mars 2022 Er sikkert gammeldags jeg og! Jeg kunne såklart gjort ting selv. Men det blir feil om jeg skal holde orden på absolutt alt mens han trykker på tlf..🤣 Vi har tre sønner og, og jeg kunne tenkt meg at de fikk lære litt og.. Det er jeg som har kjøpt drill til han, jeg har kjøpt verktøyskrin, men det lille verktøyet han har ligger bare og slenger i skuffene på kjøkkenet likevel. I need a handyman🔨⚒️🪚 Anonymkode: 6542d...1b2
Gjest Anonymus Notarius Skrevet 8. mars 2022 #34 Skrevet 8. mars 2022 Det betyr ingenting for hvor attraktiv jeg synes mannen er, men det er jo praktisk og ikke minst økonomisk at han er god til å fikse ting.
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2022 #35 Skrevet 8. mars 2022 Jeg bryr meg lite om det. Min mann er lite handy, men vi får nå til å male, henge opp bilder og lamper alikevell. Vi finner utav det sammen. Jeg synes det er rart at det kreves av mannen når vi kvinner også har alle muligheter i verden til å lære oss disse tingene. Anonymkode: 786be...307 2
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2022 #36 Skrevet 8. mars 2022 Har absolutt ingenting å si. Jeg fikser det meste selv, og det har jeg lært av min mor. Min bestefar mente at også jenter burde kunne fikse ting selv, så han lærte sine døtre det samme som han lærte sønnene. Anonymkode: 0d522...d2e
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2022 #37 Skrevet 8. mars 2022 AnonymBruker skrev (31 minutter siden): Har en handy fyr. Men mest handy når det gjelder sine ting og hos venner. Han glemmer å stille opp for familien sin Anonymkode: e8bf9...e9a Huff, sånn var eksen min. Drev alltid og hjalp alle andre, alle gnålte om hvor hjelpsom han var. Men han gjorde ikke en dritt hjemme. Tror noen sånne menn "lever" på ros de får fra andre, mens familien er det ikke så farlig med. Anonymkode: 55174...82d 1
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2022 #38 Skrevet 8. mars 2022 Min mann kan svææært lite om oppussing, vedlikehold, bil osv. Det er jeg som gjør det meste som bare må gjøres én gang/sjelden, som å bytte dekk, male, fuge, sette sammen møbler, henge opp ting, kjøpe inn større ting, sortere klær osv. Jeg synes mye av dette har vært gøy å sette seg inn i. Mannen gjør mer av ting som må gjøres ofte, som å vaske bad, ta oppvasken, støvsuge osv. Jeg liker godt følelsen av "yes, jeg fikk det til, det ble bra, ferdig med det for alltid", så det passer oss godt. Mannen er veldig sterk, høy, godt trent osv, men bare tanken på å f.eks male noe gjør han i dårlig humør. Han er ikke interessert i å gjøre noe selv, og tror alt blir veldig slitsomt. Han vil alltid leie inn hjelp til alt mulig, mens jeg vil at jeg/vi skal prøve å fikse ting selv. For å svare på spørsmålet, nei, det betyr ikke mye for meg at mannen er handy, men det er selvsagt ingen ulempe! Anonymkode: f0556...94f 1
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2022 #39 Skrevet 8. mars 2022 Jeg pleier å falle for handy menn. Mine ekser er snekker og elektriker. Samboer er mekaniker, så det med å være handy går veldig igjen for min del. Anonymkode: e16ca...1dd 1
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2022 #40 Skrevet 8. mars 2022 Hvorfor i alle dager fikser du det ikke bare selv, da..? Det er ikke viktig for meg i det hele tatt at mannen er handy. Det ER derimot viktig for meg å vite at jeg er selvstendig, voksen dame, og at jeg kan ta tak og få sånt ordnet helt selv.. Vi bruker også mye fagfolk til å ting. Både fordi ingen av oss har interesse av slikt, og ikke gidder bruke tid på å gjøre det (og ikke minst finne ut hvordan), og også fordi vi rett og slett ikke har all verdens fritid å gjøre slikt på. Og så har vi penger til å få folk til å gjøre det for oss. Anonymkode: d9ad0...22d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå