AnonymBruker Skrevet 8. mars 2022 #1 Skrevet 8. mars 2022 Vet man ikke kan bestille en handy mann altså, men bare lurer litt på om det betyr noe for deg? Her savner jeg det. Vi har mye småplukk her som skulle vært fikset, men det skjer aldri at han gjør det. Han fikser aldri noe uten at jeg har mast masse, og om han ds gjør det er det lite nøye og ofte halvveis og skjevt. Vi har alltid hatt fagfolk når vi skal pusse opp, for jeg orker ikke krangelen. til og med når vi skal henge opp en lampe trenger vi hjelp… Jeg synes det er skikkelig sexy med en mann som fikser og ordner hjemme, og savner det skikkelig! Betyr det mye for deg at mannen er handy? Anonymkode: 6542d...1b2 3
Burugla63 Skrevet 8. mars 2022 #2 Skrevet 8. mars 2022 Det betyr alt å jeg har en sånn mann 🥰, men jeg er også ganske handy selv vi pusset opp stue og kjøkken sammen til og med. Men du selv kan jo lære deg litt å prøve deg frem . 1
Gjest AprilRyan Skrevet 8. mars 2022 #3 Skrevet 8. mars 2022 Nei, egentlig ikke og tenker at det ikke er mannens ansvar å fikse alt mulig hjemme.
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2022 #4 Skrevet 8. mars 2022 Det var ikke noe jeg tok med i vurderingen da vi ble sammen akkurat. Men mannen min er veldig handy, og det er jo absolutt praktisk, spesielt ettersom jeg ikke er det. Anonymkode: 3a338...c06 4
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2022 #5 Skrevet 8. mars 2022 Ikke i det hele tatt, sånne ting gjør jeg selv. Anonymkode: a19bc...322 6
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2022 #6 Skrevet 8. mars 2022 Nei, jeg kan også fikse småting selv, og er det større ting foretrekker jeg fagfolk uansett. Foretrekker at begge tjener nok til å kjøpe oss fri. Anonymkode: a2bdf...a9d
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2022 #7 Skrevet 8. mars 2022 Har lagt merke til at hos norske kvinner betyr det mye at mannen er handyman. Hver gang de flytter inn i ny bolig så ser de stjerner i øynene alt som trengs å gjøres av "oppussing" av en allerede fin bolig. Fordi den skal ha en veldig bestemt stil og finesse som sirkulerer oppe i hodet til dama. Og mannen stakkars, er en tøffelhelt, som setter i gang med alle de sære ideene til dama. Glemte jeg å nevne at nordmenn er på topp i verden når det kommer til oppussing? Anonymkode: 6901c...528 4
Furstina Skrevet 8. mars 2022 #8 Skrevet 8. mars 2022 Jag uppskattar att min man är handlingskraftig. Det sker saker hemma, i huset och i hagen. Jag förutsätter dock att vi BÅDA är tillräckligt handy för att ta hand om ett hus som är över 100 år gammalt. Det ska rensas hängrännor, avlopp, sågas äppelträd, grävas, byta räcke/geländer på terassen. Saker ska monteras och sättas upp. tillsammans har vi bytt fasad/bordklädning på huset, renoverat tre-fyra rum där vi satt igen en dörr, monterat nya dörrar, höjt takhöjden och slagit upp en vägg (det var mest jag som gjorde det dock). Hade inte han OCKSÅ varit handy hade vi nog inte bott i hus, då hade vi bott i en mer modern lägenhet. 2
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2022 #9 Skrevet 8. mars 2022 Nei, han trenger ikke være handy, men han må kunne møte problemer på en løsningsorientert måte, ellers blir jeg irritert, men det er fordi jeg er løsningsorientert selv og jeg orker ikke å dra hele lasset. Anonymkode: d0f13...afe 5
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2022 #10 Skrevet 8. mars 2022 Var ikke et krav da jeg ble sammen med mannen min, men jeg er veldig glad for at han er det 😊 Jeg er veldig handy selv da pappa har sørget for å oppdra og lære meg til å ikke være avhengig av en mann til å måtte fikse det ene og andre. Er vel nesten ikke en ting jeg ikke kan fikse selv, utover ting som man krever elektriker eller rørlegger til for at det skal være godkjent. Men det er ekstremt deilig å ikke være alene om ansvaret for å få fikset ting, og at det kan bli fikset kjapt uten at må vente til ev hjelp er tilgjengelig og kan komme 😊 Anonymkode: 9ed80...1cf 4
Løvejenten Skrevet 8. mars 2022 #11 Skrevet 8. mars 2022 (endret) Jeg klarer fint å gjøre mange «manneoppgaver» og er overhodet ikke avhengig av en mann for å klare meg. Men det er noe med balansen i et forhold, den blir feil om mannen er mindre handy enn meg. Jeg tenner på arbeidsmenn, ikke datagenimenn. For å svare på spm ditt, ja det betyr noe 🤓 Endret 8. mars 2022 av Løvejenten 1
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2022 #12 Skrevet 8. mars 2022 Hvorfor må du mase på mannen, kan du ikke bare gjøre jobben selv? Anonymkode: a2c9d...067 4 1
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2022 #13 Skrevet 8. mars 2022 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Vet man ikke kan bestille en handy mann altså, men bare lurer litt på om det betyr noe for deg? Her savner jeg det. Vi har mye småplukk her som skulle vært fikset, men det skjer aldri at han gjør det. Han fikser aldri noe uten at jeg har mast masse, og om han ds gjør det er det lite nøye og ofte halvveis og skjevt. Vi har alltid hatt fagfolk når vi skal pusse opp, for jeg orker ikke krangelen. til og med når vi skal henge opp en lampe trenger vi hjelp… Jeg synes det er skikkelig sexy med en mann som fikser og ordner hjemme, og savner det skikkelig! Betyr det mye for deg at mannen er handy? Anonymkode: 6542d...1b2 Du virker veldig tafatt forresten. Hvorfor kan ikke du gjøre ting, slutte å mase på at mannen må gjøre ting han ikke kan når han er like uvillig som deg? Ta i et tak, kvinne. Anonymkode: d0f13...afe 4
Cuntzilla Skrevet 8. mars 2022 #14 Skrevet 8. mars 2022 Hvorfor maser du på han om han ikke er særlig flink, kan ikke du gjøre det? Tenker fordeling av oppgaver i hjemmet bør gå mer på evne enn hvilket kjønnsorgan man har. Jeg er relativt handy selv, men skulle gjerne hatt en mann som var enda mer handy enn meg Jeg var sammen med en som absolutt ikke var handy, men som hadde arbeidslysten - men da blir det jo bare til at jeg sitter der i bakgrunnen og skjærer tenner fordi han gjør alt feil og klønete 😅 Jeg velger ikke menn ut fra yrket, men jeg skulle gjerne tilfeldigvis ha falt for en snekker, rørlegger eller elektriker eller noe en gang. 3
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2022 #15 Skrevet 8. mars 2022 Det er ikke avgjørende, og heller ikke spesielt viktig. Av meg og samboeren så er det jeg som er mest handy, noe som sikkert har litt sammenheng med at jeg har vokst opp på gård og i tillegg flyttet tidlig hjemmefra, så jeg er vant til å klare meg selv og fikse det som må fikses. Han har vokst opp i by og bodd hjemme store deler av sitt unge voksne liv. Anonymkode: e98ad...adc
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2022 #16 Skrevet 8. mars 2022 Det var ikke et kriterium for meg at mannen var handy, da jeg var singel. Nå er riktignok mannen her handy, men det er tilfeldig. Men det var et kriterium for meg at han ikke var hjelpeløs. Jeg er rimelig selvgående, og jeg fikser det meste selv. Jeg har slått ned og satt opp levegger selv (med veiledning av snekkerkompis), jeg tapetserer, maler, legger lister, bytter lamper, dekk, bremseskiver og klosser (med veiledning første gangen), bygd en veranda, og lagt gulv selv. Det er ikke fordi jeg er så sinnsykt flink, men fordi jeg gidder å sette meg inn i de tingene man kan gjøre selv. Og på den måten har jeg selvsagt også spart mye penger. Og det forventer jeg av en partner. Jeg forventer at han gidder å sette seg inn i ting som må gjøres i en enebolig, og jeg forventer at han gidder å prøve. Jeg syns det blir fjollete å skulle tilkalle hjelp for å bytte en lampe, eller bytte lister. Men mye av det jeg har nevnt her, kan også fint damer gjøre. Anonymkode: 209f3...20f 2
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2022 #17 Skrevet 8. mars 2022 AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Vet man ikke kan bestille en handy mann altså, men bare lurer litt på om det betyr noe for deg? Her savner jeg det. Vi har mye småplukk her som skulle vært fikset, men det skjer aldri at han gjør det. Han fikser aldri noe uten at jeg har mast masse, og om han ds gjør det er det lite nøye og ofte halvveis og skjevt. Vi har alltid hatt fagfolk når vi skal pusse opp, for jeg orker ikke krangelen. til og med når vi skal henge opp en lampe trenger vi hjelp… Jeg synes det er skikkelig sexy med en mann som fikser og ordner hjemme, og savner det skikkelig! Betyr det mye for deg at mannen er handy? Anonymkode: 6542d...1b2 Hvorfor gjør du det ikke selv? Anonymkode: 9f34f...6c2 2
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2022 #18 Skrevet 8. mars 2022 AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Vet man ikke kan bestille en handy mann altså, men bare lurer litt på om det betyr noe for deg? Her savner jeg det. Vi har mye småplukk her som skulle vært fikset, men det skjer aldri at han gjør det. Han fikser aldri noe uten at jeg har mast masse, og om han ds gjør det er det lite nøye og ofte halvveis og skjevt. Vi har alltid hatt fagfolk når vi skal pusse opp, for jeg orker ikke krangelen. til og med når vi skal henge opp en lampe trenger vi hjelp… Jeg synes det er skikkelig sexy med en mann som fikser og ordner hjemme, og savner det skikkelig! Betyr det mye for deg at mannen er handy? Anonymkode: 6542d...1b2 Nei, jeg fikser slikt selv. Anonymkode: aaeab...dce 1
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2022 #19 Skrevet 8. mars 2022 Hei 😊 Skjønte at jeg kom til å få den «hvorfor gjør du det ikke bare selv» kommentaren 😜 Joo klart jeg kunne det! Men som ei over her skrev, det er noe med balansen i et forhold, at jeg kan ikke være mer handy enn han. Og jeg har jo ca alt annet i huset å holde styr på.. Men spm mitt var om det betyr noe for flere, ikke at jeg kan gjøre det selv 😂 Anonymkode: 6542d...1b2
IDGAF Skrevet 8. mars 2022 #20 Skrevet 8. mars 2022 Jeg trodde ikke slikt var viktig for meg, men endte tilfeldig opp med en mann som er veldig handy og er veldig takknemlig for det i dag. Jeg er så lite handy som du kan få det, så det gjør hverdagen vår mye enklere (og billigere) at han fikser slike ting for oss.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå