Gå til innhold

frogner i oslo

Anbefalte innlegg

Skrevet

hvordan er dette strøket? kommer i fra nord norge og har ikke helt peiling... Tenkte kanskje og kjøpe leilighet her... Er det ett bråke området? avstand til sentrum?

Noen som har kjennskap til Gabels gate?

Skrevet

Frogner er kjempefint, kjempedyrt, og gjennomsnittsalderen er høy.. Man får ikke noe særlig mer enn 50 kvadrat med god standard for 2 mill. Det går trikk her, og bor man i gatene med trikk så vil det være trafikkstøy, men man kan også finne veldig rolige områder på Frogner. Om du vil ha litt billigere leilighet, men fortsatt bo sentralt og på vestkanten kan jeg anbefale Bislett/St. Hanshaugen, jeg stortrives her, og har bodd på Frogner før.

Skrevet

Frogner har den absolutt høyeste kvadratmeterprisen i Norge.

Det er dyrere å kjøpe der enn i Holmenkollen. :roll:

Det er bra mange andre bydeler i Oslo som er kjempe koselige og som ikke koster skjorta. ;)

Skrevet

okey, er det bare rikinger som bor der? var der for noen dager siden og bare tittet innom,og det såg jo ikke sååå fint ut. Til å være så dyrt...

Skrevet

Jeg synes Frogner er oppskrytt! Kjempedyrt område, skjønner ikke helt hvorfor.

Pappa har leilighet i nærheten av Frognerparken, og det er mye oftere bråk der (høtlytte fester, bilalarmer) enn i Trondheimsveien i Oslo!

Skrevet

Jeg bor i nærheten, men kunne godt bodd "lenger opp". Er et såkalt "finere strøk", men jeg tenker mer på det at det er sentralt samtidig som det ikke er SÅ sentrumsnært at du får alt bråket innpå deg. Kort vei til alt, koselige kafeer, Bygdøy Alle rett i nærheten osv. Jeg lurer på å kjøpe i det området når jeg skal kjøpe

Skrevet

Jeg har bodd på Frogner, i Balders gate som er rett oppforbi Gabels gate. Helt ok område, noe trafikkstøy fra trikk, høy gjennomsnittsalder og høy kjendisfaktor til tider. Er som folk har sagt vanvittig høy kvadratmeterpris, og de fleste gårdene er gamle, så du kan få ymse.

Anbefaler Bislett/St.Hanshaugen jeg, bor der nå og det er kjempefint! Ikke bo for nær Ullevålsveien siden den er sterkt trafikkert, ellers er det stille og fint og fine bygårder.

Skrevet

Er mange flotte plasser i Oslo Øst som er like sentrumsnært som Frogner, har masse liv og koselige cafeer, restaurater ol, og som koster en brøkdel!

Skrevet

hvorfor er det så dyrt på frogner? og hvor mye koster en ca. 50 kvadratmeter stor leilighet ca.?

Skrevet

Det er dyrt fordi de rike og trendy vil bo der. Det har blitt en merkevare.

En leilighet jeg så på finn i dag var 50 kvm. Den hadde takst på 1 950 000.

Den ble solgt for 2 050 000. :overrasket:

Jeg syns ikke det er verdt det. :roll:

Skrevet (endret)
Man får ikke noe særlig mer enn 50 kvadrat med god standard for 2 mill.

Endret av Newt
Skrevet (endret)

Gabelsgate er en veldig koslig gate. TIl lavere nummer til roligere område.

Gaten begynner på Skillebekk som er litt rimligere enn Frogner og går opp til Elisenberg som også er koslig. Sentralt og fint. Pass på at leiligheten du flytter til ikke ligger der Gablesgate krysser Bygdøalle. Der er det nok mye støy. Der hvor Gabelsgate krysser Drammensveien går trikken dersom det betyr npe for deg.

Der hvor Skvoeveien går opp fra Frognerveien har det kommet en hel masse små nisje buttiker, og det er et veldig hyggelig område hvor jeg storkoser meg. At området er i øvere prisnivå er helt rett, men det var jo ikke det du spurte om, og hva du bruker dine penger til er da virkelig også helt opp til deg.

Mer enn sentralt nok område. Poenget er at beboere i området egentlig ikke trenger å dra ned til sentrum selv om det er gangavstand til Sagakino. Har bodd der selv og trivdes veldig godt. Har nå kjøpt hus og flyttet litt oppover, men vet at jeg skal tilbake til Frogner/Skillekk en gang i tiden. Elsker det området!

Endret av Snuppelure
Skrevet

jesus.... :overrasket::overrasket:

så på en leilighet der på 40 kvadratmeter....1,9 mill!!!!!

er dette sykt???

Skrevet

Frogner er kun for de som synes at det ligger status i en gateadresse, er nå min mening. Befolkningen består som andre har påpekt av flere "festlige" grupper: Fru Løvenskiold på 72, som har bodd der hele livet, en del krampehippe kjendiser, samt noen studenter, gjerne fra "bedre" hjem, som bor i bokollektiv og fester og bråker til langt på natt.

:ler: Måtte le litt av meg selv, for dette hørtes utrolig surmaget ut, men jeg ville altså aldri ha flyttet dit. Synes det er veldig fint på St. Hanshaugen, og de fleste stedene langs Akerselva.

Skrevet

Hvis du ikke må ha gangavstand til sentrum, så vurder Grorud / Kalbakken/Rødtvet/Linderud. Finn en leilighet ikke så langt fra t-banen. Du får mye mer for pengene og det tar 20- 25 minutter med banen til byen. Du bor i nærheten av marka, få frisk luft og ofte et rolig miljø med familier. Rimi og Rema i nærheten. Men selvsagt ikke kaffebarer, i hvert fall av samme kvalitet som i sentrum. Dyrt med taxi hjem på natta også, så du bør kanskje ikke være den som fester sent hver helg....(men det går nattbusser).

Likevel, jeg trives. Kjøpte ny leilighet til 1, 5 mill, 3-roms, 76 kvm med garasje.

Skrevet

Jeg bodde midt på Majorstua og vi var nok heldige å få en 72 kvadratmeter stor leilighet som vi flytta rett inn i for laangt under 2. mill.

Det var ok å bo der for en periode, men jeg ville aldri bodd der med barn for hadde blandt annet ikke hage men trafikkert vei rett utenfor. Takk og pris for Frognerparken! Støy må man regne med skal man bo SÅ sentralt.

Ville allikevel ikke bodd på Kalbakken, Grorud, Rødtvet eller Linderud, men det er bare meg pga at jeg ikke likte meg der og vil være litt mer sentralt. Kunne tenkt meg til å bo på Skøyen (har bodd der og), Borgen, Vindern eller i området der om jeg skulle bodd i Oslo igjen.

Skrevet
Jeg bodde midt på Majorstua og vi var nok heldige å få en 72 kvadratmeter stor leilighet som vi flytta rett inn i for laangt under 2. mill.

Det var ok å bo der for en periode, men jeg ville aldri bodd der med barn for hadde blandt annet ikke hage men trafikkert vei rett utenfor.  Takk og pris for Frognerparken! Støy må man regne med skal man bo SÅ sentralt.

Ville allikevel ikke bodd på Kalbakken, Grorud, Rødtvet eller Linderud, men det er bare meg pga at jeg ikke likte meg der og vil være litt mer sentralt. Kunne tenkt meg til å bo på Skøyen (har bodd der og), Borgen, Vindern eller i området der om jeg skulle bodd i Oslo igjen.

Veldig enig med deg

Skrevet

Frogner er dyrt fordi det tradisjonelt er et "finere" område, fordi det er sentralt og fordi det er en del leiligheter av bra kvalitet der. Synes nesten det er litt morsomt når den som lurer med en gang får råd om andre steder å bo. Er selv fra Grorud, og har bodd både i Homannsbyen og helt andre steder, både i Oslo og langt unna - og ærlig talt kan man ikke sammenlikne sånn uten videre.

Dersom trådstarter har råd til å betale det det koster for en leilighet på Frogner vil jeg påstå at det ikke er noe dårlig investering. Prisnivået er JEVNT høyt i dette området av byen, mens jeg våger å påstå at en del slitne småleiligheter i enda slitnere arbeiderbygårder på f eks Grûnerløkka fort kan bli sprekkende boligbobler. Om det er noen boligboble, da.

Gabels gate er fin, kjenner ikke hele gata, men har vært en del på besøk her. De jeg kjenner som bodde der flyttet imidlertid nærmere sentrum er og strålende fornøyd med det. Bislett, St-Hanshaugen osv er gode alternativer, i tillegg til bynære østkantbydeler.

Skrevet

En av grunnene til at det er så dyrt på Frogner er fordi det er mange eldre bygråder der, og det kommer ikke til å bli bygd så mye nytt fordi det ikke er plass.

Pappa kjøpte leil. der i 1994 til 700.000, nå er den verdt 2 mill. :overrasket:

Så som gjest rett ovenfor meg sier: å kjøpe Frogner er god investering!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...