Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hadde ikke verden vært ett bedre sted da? Da hadde alle jobbet med det de liker med og alle hadde råd til det samme. Mer fred og kjærlighet ?

Anonymkode: b1b0a...a3d

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hadde ikke verden vært ett bedre sted da? Da hadde alle jobbet med det de liker med og alle hadde råd til det samme. Mer fred og kjærlighet ?

Høres dritt ut å si dette her, men for å være ærlig hadde faktisk en del folk ikke prøvd seg på jobb som er innenfor medisin, IT og alt annet som er "viktigere" hvis de fant ut at harde arbeidet deres ble lønnet likt som feks en som jobber på mcdonalds.. 

Anonymkode: 81e3c...027

• Liker 15
AnonymBruker
Skrevet

Hadde vært greit for oss som er fattige ihvertfall.

Anonymkode: f5b7d...0f6

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Høres dritt ut å si dette her, men for å være ærlig hadde faktisk en del folk ikke prøvd seg på jobb som er innenfor medisin, IT og alt annet som er "viktigere" hvis de fant ut at harde arbeidet deres ble lønnet likt som feks en som jobber på mcdonalds.. 

Haha, du sier noe der ja... Men da hadde vi vært sikker på at personene elsket jobben sin da:)

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Nei. Du kan ikke regne med å tjene godt når du ikke gidder å ta utdannelse. 

Anonymkode: b3a0a...d84

• Liker 3
Skrevet

Jeg vil nå påstå at både McDonald’s og samlebåndsjobber er vel så harde, jeg blir gal bare av å vente på maten der inne, og jeg er ikke spesielt sensitiv. 

AnonymBruker
Skrevet

Ingen hadde vært interessert i å jobbe 20 timer i døgnet for å skape nye arbeidsplasser heller.

Anonymkode: e7f95...89e

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Haha, du sier noe der ja... Men da hadde vi vært sikker på at personene elsket jobben sin da:)

Joda, men studiene påvirker mange folk mentalt også tenker jeg. Alt i alt skjønner jeg jo poenget ditt, men dessverre så tenker folk oftest også på penger når de velger forskjellige studier 

AnonymBruker
Skrevet

Ingen hadde vært interessert i å jobbe 20 timer i døgnet for å skape nye arbeidsplasser heller.

👏👏👏

Anonymkode: b3a0a...d84

AnonymBruker
Skrevet
Neket skrev (5 minutter siden):

Jeg vil nå påstå at både McDonald’s og samlebåndsjobber er vel så harde, jeg blir gal bare av å vente på maten der inne, og jeg er ikke spesielt sensitiv. 

Lol 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er på jobb nå, fram til sola står opp i morgen. Hvis det ikke hadde blitt mer betalt enn å jobbe dagtid hadde jeg gitt f..... 

• Liker 6
Skrevet

For at individet og samfunnet skal utvikle seg videre er det gunstig å ha noe å strekke seg etter. Hadde man fått lik lønn uansett arbeid så hadde færre valgt å utdanne seg (da taper jo man faktisk penger) og færre hadde nådd sitt potensiale. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Kommunisme høres fint ut i teorien men det har aldri fungert i praksis og kommer heller aldri til å fungere.

Anonymkode: 361cf...1ef

• Liker 8
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet

Javel.

Anonymkode: c59d4...760

Skrevet

Alle hadde ikke hatt råd til det samme likevel. Da måtte også alle ha lik økonomisk sans, og ingen være avhengig av noe. Antagelig flere faktorer som måtte være tilstede også. 

Det er ikke bestandig for lav lønn som er årsaken til fattigdom og mangel på tilsvarende som andre oppnår. 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

En som jobber på mc Donalds sliter nokk en del også . 

Anonymkode: 58004...3f1

Skrevet

Resultatet hadde jo blitt at ingen gadd å ta utdannelse eller ha krevende jobber, og dermed hadde samfunnet gått til grunne. 

• Liker 2
Skrevet

Tror det hadde blitt lite forskning og leger med en slik ordning. Tviler på at mange hadde orket blodslitet med toppkarakterer på VGS, 6 år medisinstudie, LIS, turnus og lange arbeidsdager om man like gjerne kunne malt kommunale gjerder på solskinnsdager... Og det hadde blitt lite innovasjon om risikovillige investorer ikke tjente på det. Jeg hadde ihvertfall ikke satset sparepengene mine på å utvikle ny kreftmedisin, elbillader eller drevet hotell om det ikke var mulighet for å tjene noe på det. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hehe...se på Kina, Russland og Cuba? Stooore forskjeller på fattige og rike, noen få som haier til seg alle pengene. Men utdannelse har de, da har de i det minste større forustestninger til å gjøre opprør. Hvis alle jobber hadde vært likt lønnet ville jeg jobbet på butikk. Sitte der i kassen og bipe ting gjennom mens jeg tenkte på HELT andre ting. ❤️

Anonymkode: 94365...568

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Tjente likt time for time, eller tjente likt totalt? Hvis du mener tjente likt totalt hadde det nok blitt vanskelig å finne folk til de krevende jobbene på ugunstige tidspunkt. Og hvis du mener time for time, så vil jo alltid noen tjene mer enn andre, rett og slett fordi noen jobber mer. 

Fred og kjærlighet hadde det nok blitt mindre av, ser for meg mer ufred og sinne når noen slipper lettere unna på arbeidsfronten enn andre.

Anonymkode: 127e9...52b

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...