AnonymBruker Skrevet 7. mars 2022 #1 Skrevet 7. mars 2022 Han avbryter meg når jeg snakker. Han blander seg inn i nesten hver samtale jeg har med andre i sammenkomster. Han irettesetter meg. Han sier ertete ting mot meg og ler hånlig. Han snakker til meg som om jeg skulle være ei dum lita jente som ikke forstår noe. Blander seg inn i matlagingen min osv. Gir meg stygge blikk. Hva skal jeg kalle dette? Jeg er forvirret. Han har vært slik mot meg i mange år, og jeg har aldri skjønt hvorfor. Anonymkode: 260b9...0c3
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2022 #2 Skrevet 7. mars 2022 Sånn han er mot meg resulterer i at jeg unngår så godt jeg kan å ikke møte han. Men er en del sammenkomster jeg må gå i og tvinge meg igjennom. Tanker? Ts Anonymkode: 260b9...0c3
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2022 #3 Skrevet 7. mars 2022 Vet søstra di dette? Anonymkode: 664e4...d50 2
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2022 #4 Skrevet 7. mars 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Vet søstra di dette? Anonymkode: 664e4...d50 Ja, jeg har prøvd å snakke med henne. Hun blir sint og sur, og går i mot meg. Og sier at jeg får ikke snakke slik om han osv. Hun mener det er frekt å si. 3 ganger prøvde jeg å snakke med henne, og hver gang var det stille fra henne i flere måneder. Pga dette kan jeg ikke si noe til henne om det, for da hører jeg ikke fra henne. Ts Anonymkode: 260b9...0c3
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2022 #5 Skrevet 7. mars 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ja, jeg har prøvd å snakke med henne. Hun blir sint og sur, og går i mot meg. Og sier at jeg får ikke snakke slik om han osv. Hun mener det er frekt å si. 3 ganger prøvde jeg å snakke med henne, og hver gang var det stille fra henne i flere måneder. Pga dette kan jeg ikke si noe til henne om det, for da hører jeg ikke fra henne. Ts Anonymkode: 260b9...0c3 Hvorfor prøver du da hvis både søstra di og svogern er tullinger? Hvis han liker å være ufin og søstra di ikke vil akseptere at han er en weirdo er det bare best at du holder deg unna dem. Kan hende søstra di begynner å lure på hvorfor du ikke er rundt lenger, og derfra faktisk lar deg snakke om hvor ukomfortabel du føler deg rundt han. Om hun ikke legger merke til noe og gir faen, da vet du at det ikke er verdt å prøve. Jeg skjønner det er familie, men hva er vits å deale med ubehag hvis ingen vil høre på deg Anonymkode: 664e4...d50 4
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2022 #6 Skrevet 7. mars 2022 Neste gang han avbryter, så stopper du opp og ber han om å slutte å avbryte deg. Du må begynne å konfrontere ham, ikke vike unna. Han blir tydeligvis aldri korrigert hjemme..... Anonymkode: 7cdee...dde 13 1 2
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2022 #7 Skrevet 7. mars 2022 Han benytter seg av hersketeknikker. Begynn med det du òg. Avbryter han, snakk høyere. Fortsetter han så stirr "dumt" på han og si, "unnskyld meg, men jeg snakket nå. Du får være en voksen og vente på tur." Erter han: "Vel, hvis du mener det så er det din mening." Erte tilbake. Le høyt og bare "å, prøver du å late som du er tøff nå, siden du må erte noen som er mindre enn deg.. Mindreverdighetskomplekser eller?" Være "enig" i han "Ja, klart det. Jeg er jo bare ei dum, lita jente, jeg kan jo absolutt ingenting og trenger såklart deg for å snakke for meg". Himle med øynene og gå fra der han er. Late som han er luft, ikke gi kommentarer, smil og vær høflig mot alle andre. Bygg opp et skjold mot han. Prøve å tenke at det er noe ved deg som får han til å være så "på", at han føler seg truet eller han har Mindreverdighetskomplekser (som sagt, ikke ofte jeg bruker det ordet, men nå ble det altså to i dette innlegget), at han har et behov for å rakke ned på noen for å føle seg større, tøffere og sterkere. Da er det egentlig du som burde tenke at han må ha noe galt med seg selv som får han til å gjøre dette mot deg. Altså, bruk det mot han. Da mener jeg at du må snu situasjonene til din fordel. "wow, så flaut for deg å føle deg så langt nede at du må tråkke på meg hele tiden. Hadde vurdert å skaffe meg et selvbilde-kurs hvis jeg var deg når du stadig må rakke ned på en som er mindre enn deg.." Ber din søster deg om å snakke pent til han eller lignende: "unnskyld meg, men jeg kan ikke noe for at din mann er en komplett idiot,jeg kan heller ikke noe for at du godtar den slags drittsnakk fra en som skal være partneren din. Hadde vurdert å gå fra han der, jeg, om jeg ikke allerede hadde gått.." Anonymkode: a25e2...95b 2 1 7
MapleSirup Skrevet 7. mars 2022 #8 Skrevet 7. mars 2022 Du må møte han på hersketeknikkene. Vise styrke og kreve din plass! Feks når han avbryter så må du si «Jeg liker ikke at du avbryter meg». Reager anderledes enn han er vant til. Vær rolig og tydelig på grensene dine. Kritiserer han matlaging så svar tilbake. Vis deg trygg, saklig og rolig. Vær den voksne. Ikke barnslig som stirrer og ser dum ut. Du vil være smartere! 4 1
MapleSirup Skrevet 8. mars 2022 #9 Skrevet 8. mars 2022 AnonymBruker skrev (37 minutter siden): Han benytter seg av hersketeknikker. Begynn med det du òg. Avbryter han, snakk høyere. Fortsetter han så stirr "dumt" på han og si, "unnskyld meg, men jeg snakket nå. Du får være en voksen og vente på tur." Erter han: "Vel, hvis du mener det så er det din mening." Erte tilbake. Le høyt og bare "å, prøver du å late som du er tøff nå, siden du må erte noen som er mindre enn deg.. Mindreverdighetskomplekser eller?" Være "enig" i han "Ja, klart det. Jeg er jo bare ei dum, lita jente, jeg kan jo absolutt ingenting og trenger såklart deg for å snakke for meg". Himle med øynene og gå fra der han er. Late som han er luft, ikke gi kommentarer, smil og vær høflig mot alle andre. Bygg opp et skjold mot han. Prøve å tenke at det er noe ved deg som får han til å være så "på", at han føler seg truet eller han har Mindreverdighetskomplekser (som sagt, ikke ofte jeg bruker det ordet, men nå ble det altså to i dette innlegget), at han har et behov for å rakke ned på noen for å føle seg større, tøffere og sterkere. Da er det egentlig du som burde tenke at han må ha noe galt med seg selv som får han til å gjøre dette mot deg. Altså, bruk det mot han. Da mener jeg at du må snu situasjonene til din fordel. "wow, så flaut for deg å føle deg så langt nede at du må tråkke på meg hele tiden. Hadde vurdert å skaffe meg et selvbilde-kurs hvis jeg var deg når du stadig må rakke ned på en som er mindre enn deg.." Ber din søster deg om å snakke pent til han eller lignende: "unnskyld meg, men jeg kan ikke noe for at din mann er en komplett idiot,jeg kan heller ikke noe for at du godtar den slags drittsnakk fra en som skal være partneren din. Hadde vurdert å gå fra han der, jeg, om jeg ikke allerede hadde gått.." Anonymkode: a25e2...95b Dette synes jeg beskriver 18-årige jenter som bitcher med hverandre på vorspiel fordi en har klina med feil gutt og har ingenting i en familiesammenheng å gjøre. Veldig barnslig. Man skal etterstrebe respekt og fred i familier. 1
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2022 #10 Skrevet 8. mars 2022 8 hours ago, AnonymBruker said: 1) Han avbryter meg når jeg snakker. 2) Han blander seg inn i nesten hver samtale jeg har med andre i sammenkomster. 3) Han irettesetter meg. Han sier ertete ting mot meg og ler hånlig. Han snakker til meg som om jeg skulle være ei dum lita jente som ikke forstår noe. 4) Blander seg inn i matlagingen min osv. Gir meg stygge blikk. Hva skal jeg kalle dette? Jeg er forvirret. Han har vært slik mot meg i mange år, og jeg har aldri skjønt hvorfor. Anonymkode: 260b9...0c3 1) Ikke snakk i nærheten av ham. Gå bort fra ham. 2) Hvordan er det mulig? Stalker han deg rundt i lokalet? Gå bort fra ham. 3) Hva foretar du deg når han irettesetter deg? Uansett, gå bort fra ham. 4) Blander seg i matlagingen? Da må du vel ha invitert ham hjem til deg? Slutt med det i så fall. Anonymkode: 73d27...c91 1
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2022 #11 Skrevet 11. mars 2022 MapleSirup skrev (På 8.3.2022 den 1.09): Dette synes jeg beskriver 18-årige jenter som bitcher med hverandre på vorspiel fordi en har klina med feil gutt og har ingenting i en familiesammenheng å gjøre. Veldig barnslig. Man skal etterstrebe respekt og fred i familier. Vel, syns nå han oppfører seg som en 18 åring så var vel derfor jeg skrev på den måten. Anonymkode: a25e2...95b
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2022 #12 Skrevet 11. mars 2022 Konfronter han når han gjør dette mot deg mens andre er der. "du avbrøt meg, jeg prater nå" "og den meningen skal du få ha, jeg forteller bare min mening" "jeg blander meg ikke i hvordan du gjør ting, la meg få gjøre mitt i fred" Begynner han med stygge kommentarer mot deg eller kommer med noe usaklig så går du bare. Aldri diskuter med idioter! Bare gå bort fra han. Er han som driter seg ut selv om du ikke får forsvart deg Anonymkode: f17c9...ce1
lillevill Skrevet 11. mars 2022 #13 Skrevet 11. mars 2022 Ts, disse er ikke på "lag" med deg. Spesielt din svoger. Jeg har selv hatt nær familie ( eks svigers og eks svigerinne ) som ler og håner og baksnakker. Skulle faktisk til å skrive en post om det, men vet du, hva skal man gjøre med det da? Man må bare stå rett i ryggen, og gå vekk. Behandler dem deg som verdiløs dritt, gjør det samme tilbake. Hadde ikke orket slike folk. De er søppel og må ut av livet ditt.
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2022 #14 Skrevet 11. mars 2022 Bare overse ham, er mitt beste tips. Eventuelt himle litt med øynene.. Han har års trening i hersketeknikkene sine, hvis du prøver å sette ham på plass verbalt kan han bli enda verre, antar jeg. Hvis du overser ham og fortsetter med det du snakket om/holdt på med, så er det det mest irriterende du kan gjøre mot ham. Han nyter jo å trykke deg ned. Ikke la ham tro at oppførselen hans fungerer. Anonymkode: 417e4...56f
MapleSirup Skrevet 12. mars 2022 #15 Skrevet 12. mars 2022 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Vel, syns nå han oppfører seg som en 18 åring så var vel derfor jeg skrev på den måten. Anonymkode: a25e2...95b Han, ja. Ikke ts😊
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå