Gå til innhold

Skjule for barna at faren deres er en dritt?

Skjule for barna at far er en dritt?  

59 stemmer

1. 1. Skjule for barna at faren deres var uto før det ble slutt?

• Ja! Forholdet mellom barn og far er viktig
      45
    • Nei. De fortjener sannheten
      5
    • Delvis, dele at han såret meg, men ikke gå inn på det
      9

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har to tenåringer. Fant ut at faren deres var utro mot meg før det ble slutt. Er et ganske nylig brudd

Anonymkode: a3a91...38c

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Sett Pørni? 

Anonymkode: 0f3fb...f6f

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Sett Pørni? 

Anonymkode: 0f3fb...f6f

Nope. Er det råd å finne der?

AnonymBruker
Skrevet

Min eldste har et rasshøl te far,rett og slett. Ingen god mann. Jeg har alltid tidd still, før jeg er den voksne og har andre sparringspartnere enn mitt barn. Dog, noe 50/50 ble de aldri, de ble annenhver helg til barnet ble 14 og selv innså hvem sin far var. Jeg trengte aldri si noe-bare oppdra han rett så det eplet falt langt fra stammen. Han fikk vite alt da han var 20.

Anonymkode: 7d919...367

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ikke sagt noe om eksens utroskap til barna. Jeg syns at de fortjener å ha et godt forhold til faren sin så lenge de kan. Han er en god far, men en udugelig partner. 

Anonymkode: 6ac4e...be3

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Heeelt umulig og idiotisk spørsmål før man vet noe om livssituasjon, alder på alle involverte, sinnstilstand på alle involverte, økonomisk situasjon til alle involverte, inkl. situasjon til foreldre / sviger ( som jo går under involverte ) osv osv osv osv....

så helt idiotisk spørsmålsstilling 🤦‍♀️  

Anonymkode: cb872...23f

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Går det utover barna? Nei, da holder du kjeft.

Anonymkode: 2be89...a36

• Liker 3
  • Hjerte 1
Skrevet

Han kan være en god far, selv om han er en dårlig kjæreste. 

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet
Morpheus skrev (10 minutter siden):

Dette. Ikke vær en dritt selv, Ts. 

Anonymkode: 8758c...ba6

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Morpheus skrev (1 time siden):

Vel, en god far velger ikke å risikere et stygt brudd med barnas mor.

Når det er sagt, dette er mellom dere voksne, ikke trekk inn barna. Det er dessuten ikke sikkert at det er ham de vil velge å bli sint på hvis du forteller noe.

Anonymkode: 3f7ec...c23

AnonymBruker
Skrevet

Når mine barn blir voksne så skal de få vite hvordan deres far er - utroskap, løgner, alkoholmisbruk, raserianfall, det økonomiske uføre han har satt oss i, svindel osv og han skal få si det selv….

De har nok skjønt mye allerede, det er ikke alt som er mulig å skjule. Ikke bruk barna for å straffe far, det går bare utover de og skaper en utrygg situasjon.

Anonymkode: 255cb...5ba

Skrevet

Tja, jeg fikk vite at min far hadde vært utro mot min mor - og det hjalp meg å akseptere situasjonen.

Samtidig så er han min far, og jeg kan ikke se på han med mine mors øyne. 

Om det er behov for klargjøring for hvorfor det ble et brudd, så går det ann å fortelle sannheten, så lenge du også formidler at de som barn ikke trenger å hate sin far av den grunn. Han er mer for dem, enn bare det kjipeste han har gjort mot deg. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Har to tenåringer. Fant ut at faren deres var utro mot meg før det ble slutt. Er et ganske nylig brudd

Dette er noe som er mellom deg og din eks og ikke noe som angår barna. Det er bare slemt mot barna å bruke dem til å straffe faren , da er du ikke et hakk bedre enn han. 

Dra til en terapeut og få bearbeidet bitterheten. 

Anonymkode: f8e88...ad7

Gjest Gurimalla1234
Skrevet

Han er ikke en dritt men oppfører seg som en..! 
Hvis han oppfører seg dårlig overfor barna vil barna tilslutt se dette selv og ta selvstendige valg deretter, velg heller å lære barna til å ikke la seg behandle dårlig av andre mennesker og gi de gode verktøy til å håndtere slike mennesker. Man lærer ikke barna sine å snakke ned andre mennesker slik. På denne måten får du respekt hos andre. 

AnonymBruker
Skrevet

Nei, du gjør det vanskelig for barna da som kanskje føler at de må ta ditt parti. Dette er din kamp å ta, ikke barnas.

Anonymkode: 92a5d...7b5

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes en god mor ikke bør skjule slikt. Er det veldig tydelig bør hun ikke dekke over noe. Slik at barna tidlig skjønner at faren er en dritt og de slipper bruke unødig tid og tanker på han. Dette sier jeg som mann..

Anonymkode: be01a...95c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes en god mor ikke bør skjule slikt. Er det veldig tydelig bør hun ikke dekke over noe. Slik at barna tidlig skjønner at faren er en dritt og de slipper bruke unødig tid og tanker på han. Dette sier jeg som mann..

AnonymBruker
Skrevet

Man som mor bør skåne barna sine for hvorfor forhold tok slutt, sinne og irritasjon over eksen fordi han ikke lever opp til forventninger. For barna kan far være en viktig og trygg person, og det vil være psykisk ustabilt for dem å få høre nedlatende ting om han. Det beste for barnas utvikling er å ikke vite for mye om negative personlige forhold mellom far og mor. Er en grunn til at det er så mange skillsmisse barn som sliter med forskjellige psykiske sykdommer, de har foreldre som ikke klarer å oppføre seg etter at forholdet tar slutt, de får vite for mye negativt om den andre forelderen å deres trygghet forsvinner. 

Så uansett hva det er bør man som både mor og far pynte på sannheten, er det så viktig å fortelle om noe så ta det når de er voksne og modne nok til å håndtere sannheten, ikke når de er unge å skjøre. 

Anonymkode: d4cad...2bf

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Jeg holdt ingenting skjult for mine barn, bare unnlot å fortelle de ting som de ikke hadde noe med. Altså hva som skjedde mellom deres far og meg. Noe jeg også svarte når de spurte, for 

Far på den andre siden - var ikke like grei. Han brukte enhver anledning til å fortelle hva slags 'kjerring' jeg i hans øyne var.

Resultat : Når barna ble store nok til å tenke selv, valgte å kutte kontakten med sin far... 

Så nei TS, dette er din kamp- ikke barna

Anonymkode: c182e...6dd

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...