AnonymBruker Skrevet 7. mars 2022 #1 Skrevet 7. mars 2022 Hei, jeg har et problem med kjæresten min og trenger sårt råd. Han bruker mye tid på mobilen når vi er sammen, på tiktok, instagram, candy crush osv. Dette er noe jeg har tatt opp med han flere ganger, men uten bedring. Han sier at han kjeder seg veldig lett, og at det ikke er min feil. Ser ikke på megselv som en kjedelig person, og det synes ikke han heller, så det er ikke der problemet ligger. Han mener selv han klarer fint å snakke med meg selvom han er på mobilen, men det er primært det å være tilstede i øyeblikket jeg savner mest. Han kjeder seg i "normal" samtale, og har behov for tilleggsunderholdning. 🙄 Vi er i et langdistanseforhold noe som gjør det ekstra viktig for meg å tilbringe kvalitetstid sammen når vi først møtes. Hva kan han/vi gjøre for at dette skal bli bedre? Dette er utrolig sårt for meg, fordi jeg føler meg tilsidesatt og oversett til fordel for mobiltelefonen. ps. Jeg er ikke bekymret for at han er utro, han er ikke hemmelighetsfull eller skjuler noe, det er bare uskyldige ting han driver med Anonymkode: d0bf4...ff5
Rosagodis Skrevet 7. mars 2022 #2 Skrevet 7. mars 2022 Har han adhd....? Det har desverre typen min... Han sitter alltid på tlf, spiller er ser på tv. Jeg føler meg ikke sett i det hele tatt... Og da kjeder JEG meg automatisk og blir sur... Og da blir typen sur fordi jeg er sur og sier jeg ødelegger hele stemningen 🤷🏽♀️🤷🏽♀️ har tatt det opp flere ganger men hjelper ingen ting... 2
Blueberrymuffin Skrevet 7. mars 2022 #3 Skrevet 7. mars 2022 Har han vært slik heletiden, fra starten? Om svaret er ja, så er dette noe du enten må leve med, eller så får du finne noen andre. Selv hadde jeg aldri orket å være sammen med noen som satt med nesa begravd ned i telefonen. 3 2
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2022 #4 Skrevet 7. mars 2022 Kle han naken og beføl han fra topp til tå. Avslutt med oljemassasje på penisen. Da tenker jeg han ikke kjeder seg. Etterpå setter du deg på ansiktet hans og lar han gi deg en himmelsk opplevelse. Enjoy. Anonymkode: 0a69f...614 2
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2022 #5 Skrevet 7. mars 2022 Rosaullteppe skrev (9 minutter siden): Har han adhd....? Det har desverre typen min... Han sitter alltid på tlf, spiller er ser på tv. Jeg føler meg ikke sett i det hele tatt... Og da kjeder JEG meg automatisk og blir sur... Og da blir typen sur fordi jeg er sur og sier jeg ødelegger hele stemningen 🤷🏽♀️🤷🏽♀️ har tatt det opp flere ganger men hjelper ingen ting... stakkars kjæresten din som er sammen med en så lite forståelsesfull person. Adhd er ikke synonymt med å lett kjede seg, da har du misforstått helt. Kanskje på tide å lese litt Anonymkode: ed7b9...f9a 2 1
Kjøttmeisen Skrevet 7. mars 2022 #6 Skrevet 7. mars 2022 Høres ut som dere har helt forskjellige kjærlighetsspråk, det er nok problemet, og ikke adhd
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2022 #7 Skrevet 7. mars 2022 Høres ut som mobilavhengighet : Sterk lyst, eller følelse av tvang, til å sjekke mobiltelefonen Problemer med å kontrollere hvor mye man bruker mobiltelefonen, knyttet til å ta opp mobilen, avslutte å bruke mobilen, og hvor lenge man bruker mobilen. Fysiologisk abstinens-tilstand som opptrer dersom man slutter å bruke mobilen eller reduserer bruken, eller viser seg med karakteristisk abstinensyndrom dersom man ikke tar opp mobilen, eller gjennom bruk av samme eller beslektet stoff for å lindre eller unngå abstinenssymptomer (f eks du får behov for å sjekke mobilen fordi du bruker PC eller nettbrett). Toleranseutvikling, slik at større doser må til for å gi samme effekt som tidligere (man bruker mobilen mer og mer). Økende likegyldighet i forhold til andre gleder og interesser. Økende argumentasjon for bruke mobilen (argumenterer overfor seg selv eller andre), økt tid på å bruke mobilen, eller på å komme seg i form etter bruken av den. Adferden og bruken fortsettes selv om det tilkommer åpenbare tegn på skadelige konsekvenser. https://teknodag.com/uncategorized/er-du-mobilavhengig-sjekk-om-du-har-symptomene-og-se-hva-du-kan-gjore/ Anonymkode: 83080...c4e 3
Hr. Aktiv Skrevet 7. mars 2022 #8 Skrevet 7. mars 2022 Ikke sikkert han ser på deg med samme øyne som det du selv gjør. Han kjeder seg.
Rosagodis Skrevet 7. mars 2022 #9 Skrevet 7. mars 2022 (endret) AnonymBruker skrev (15 minutter siden): stakkars kjæresten din som er sammen med en så lite forståelsesfull person. Adhd er ikke synonymt med å lett kjede seg, da har du misforstått helt. Kanskje på tide å lese litt Anonymkode: ed7b9...f9a Du har adhd selv skjønner jeg?? Jeg glemte og få med i setningen at han gjør dette heeeeeeele tiden... Dag ut og dag inn.... Ikke normalt i det hele tatt og ikke finne på noe annet... Endret 7. mars 2022 av Rosaullteppe 1
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2022 #10 Skrevet 7. mars 2022 Er det kun med DEG han lett kjeder seg og må fikle med mobilen, eller er han slik med andre også? Anonymkode: 20480...15a 1
Rosagodis Skrevet 7. mars 2022 #11 Skrevet 7. mars 2022 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): stakkars kjæresten din som er sammen med en så lite forståelsesfull person. Adhd er ikke synonymt med å lett kjede seg, da har du misforstått helt. Kanskje på tide å lese litt Anonymkode: ed7b9...f9a Tro meg jeg har lest... 1
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2022 #12 Skrevet 7. mars 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Er det kun med DEG han lett kjeder seg og må fikle med mobilen, eller er han slik med andre også? Anonymkode: 20480...15a Dette er et problem han har med alle, sier han. Han sier også at han har vært slik hele livet, også før mobiltelefonen. Jeg har etterspurt at han legger bort mobilen når vi er ute og spiser og slikt, og han gjør det (noe motvillig). Anonymkode: d0bf4...ff5
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2022 #13 Skrevet 7. mars 2022 Jeg er en jente på 21, og har ADHD selv, og er helt lik som kjæresten din. Selv om en film/serie er veldig spennende, så "kjeder" jeg meg etterhvert likevel. Og trenger 5 min pause/avkobling fra å se på tven, hvor jeg gjør noe annet, som å vær på mobilen. Anonymkode: 75a06...e55 4
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2022 #14 Skrevet 7. mars 2022 Blueberrymuffin skrev (30 minutter siden): Har han vært slik heletiden, fra starten? Om svaret er ja, så er dette noe du enten må leve med, eller så får du finne noen andre. Selv hadde jeg aldri orket å være sammen med noen som satt med nesa begravd ned i telefonen. Han har vært sånn fra starten, i mer eller mindre grad. Det er som sagt veldig sårt for meg, men han har veldig mange andre gode kvaliteter, så ville føltes feil om detta her endte opp med å bli dealbreakern i forholdet. Anonymkode: d0bf4...ff5
Rosagodis Skrevet 7. mars 2022 #15 Skrevet 7. mars 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Dette er et problem han har med alle, sier han. Han sier også at han har vært slik hele livet, også før mobiltelefonen. Jeg har etterspurt at han legger bort mobilen når vi er ute og spiser og slikt, og han gjør det (noe motvillig). Anonymkode: d0bf4...ff5 Det er utrolig vondt og leve i et sånt forhold, man føler seg ikke sett eller hørt i det hele tatt og man tenker mye negativt... Som at han ikke elsker deg eller syntrs du er attraktiv osv... Utrolig vondt... 1
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2022 #16 Skrevet 7. mars 2022 Kan på en måte sammenligne det som en slags klaustrofobi. Jeg blir litt stressa av å sitte i ro, og føler meg helt "låst" i posisjonen jeg sitter i, og vil bare få beveget meg fritt. Derfor trenger jeg små avbrekk for meg selv, og det handler som regel ikke om hvor kjekt jeg har det. Anonymkode: 75a06...e55 5
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2022 #17 Skrevet 7. mars 2022 Neste spørsmål : VIL DU HA en som er sånn og som nok kommer til å forbli slik, du klarer ikke å endre ham, det kan du bare glemme. Anonymkode: 83080...c4e 1 1
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2022 #18 Skrevet 7. mars 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Kan på en måte sammenligne det som en slags klaustrofobi. Jeg blir litt stressa av å sitte i ro, og føler meg helt "låst" i posisjonen jeg sitter i, og vil bare få beveget meg fritt. Derfor trenger jeg små avbrekk for meg selv, og det handler som regel ikke om hvor kjekt jeg har det. Anonymkode: 75a06...e55 Jeg har gjort et poeng av at jeg ikke mener at vi aldri skal sitte med mobilen. Det er viktig med et avbrekk og litt komfortabel stillhet iblant. Men det blir problematisk når jeg føler at det som skjer på telefonen tidvis blir viktigere enn meg. Anonymkode: d0bf4...ff5 1
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2022 #19 Skrevet 7. mars 2022 Har samme problem med min kjæreste… Og nei, han har ikke adhd! Han er bare dessverre avhengig av skjerm som stimuli konstant. Må sovne med video på mobil, og må ha med tlf overalt hele tida. Han tar seriøst ikke ut av oppvasken uten å se på noe på tlf. Anonymkode: 645cd...668
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2022 #20 Skrevet 7. mars 2022 Jeg er litt mobil-avhengig selv, men jeg klarer å la mobilen ligge når jeg er med kjæresten fordi vi alltid har gjort det sånn. Anonymkode: ce636...45e 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå