Gå til innhold

Hvilken mørk sjokolade synes du er best?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvilken mørk sjokolade synes du er best? Jeg har pleid å kjøpe Freia 86% og har ikke smakt så mange andre, men jeg lurer på om jeg synes Jacobs utvalgte 72% er den beste av de 2-3-4 jeg har smakt😁

Anonymkode: 84636...d37

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Lindt sin 70% sjokolade, type mild🤩

Ikke sett i Norge, kjøper i Tyskland 

Anonymkode: 20adc...8a1

Skrevet

Fant en med pekannøtter i på kiwi. Likte den godt

Skrevet

berit nordstrand sin

AnonymBruker
Skrevet

Elsker sjokolade, så nesten umulig å velge bare en; men: Freia Premium tynn 70% med kandisert appelsin, eller karamelliserte nøtter, eller nøtter og havsalt. Mulig at noen av de jeg nevnte nå er fra Jacobs. 

Anonymkode: 545d2...f72

Skrevet

Jeg er veldig glad i coop sine mørke sjokolader. Både de fra Anglmark (føler de er runde på smak selv om de er mørke) og også koke sjokoladen som jeg av en eller annen grunn føler har et hint av mocca-smak i seg.

AnonymBruker
Skrevet

Minde sjokoladeracket, som selges i store kvanta som julesnop i Bergen 😛 Mmmm... 

Anonymkode: 68f03...eb9

AnonymBruker
Skrevet

Mener dere at 70% er mørk? Jeg tenker mørk som minimum 80%. Min favoritt er Lindt 90%, men i det siste har jeg gått over til Vivani 99% for å redusere sukkerinntaket mest mulig.

Anonymkode: 48a4a...5b7

AnonymBruker
Skrevet

First Price Kiwi sin er jo konge! Kun 10 boks for 100 gram!! Billig, godt og sunt!

Anonymkode: 4e338...118

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Mener dere at 70% er mørk? Jeg tenker mørk som minimum 80%. Min favoritt er Lindt 90%, men i det siste har jeg gått over til Vivani 99% for å redusere sukkerinntaket mest mulig.

Er du helt fjern?

"USA har ingen offisiell definisjon for mørk sjokolade, men europeiske regler oppgir minst 35 % kakao tørrstoff."

https://no.wikipedia.org/wiki/Sjokolade

Anonymkode: 5e875...6bc

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Er du helt fjern?

"USA har ingen offisiell definisjon for mørk sjokolade, men europeiske regler oppgir minst 35 % kakao tørrstoff."

https://no.wikipedia.org/wiki/Sjokolade

Kanskje du skal lese den linken en gang til hvis du virkelig tror det står at 35% er mørk sjokolade 🤣

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Kanskje du skal lese den linken en gang til hvis du virkelig tror det står at 35% er mørk sjokolade 🤣

Les. Det er minstekravet, "... men den finnes som tykkere og dyrere sjokoladeplater med kakaoinnhold på 70 % til 99 %".

AnonymBruker
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

35 % er minstekravet for at skal være lov til å kalle det mørk sjokolade i henhold til europeiske regler.

Det finnes f.eks. mørk sjokolade fra Coop som inneholder 46%.

https://matlevering.coop.no/baking/kakao-og-marsipan/coop-kokesjoko-mork-46-100g

Anonymkode: 909be...f8f

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Elsker den Premium med bringebær. 

Er egentlig ikke så glad i mørkere sjokolade men den liker jeg. Også glad i billig mørk kokesjokolade. Funker fjell. 

Anonymkode: 4c84a...898

AnonymBruker
Skrevet
Butter skrev (1 time siden):

Jeg er veldig glad i coop sine mørke sjokolader. Både de fra Anglmark (føler de er runde på smak selv om de er mørke) og også koke sjokoladen som jeg av en eller annen grunn føler har et hint av mocca-smak i seg.

Coop sin mørke med lakris fyll 😍

Anonymkode: f12fd...569

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...