hawanybera Skrevet 7. mars 2022 #1 Skrevet 7. mars 2022 Hei! Er det noen som jobber i barnevernstjenesten som kan dele erfaringer iforhold til intervju og jobben i barnevernet med barnehagelærer/førskolelærerutdanning? Er det lett å få jobb? Tips til jobbsøking?
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2022 #2 Skrevet 8. mars 2022 Barnehagelærere har ikke juss og er derfor ikke kvalifisert til å jobbe i bv tjenesten, like lite som at bv pedagoger og sosionomer ikke kan jobbe som ped ledere. Anonymkode: f3ff8...52c 3
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2022 #3 Skrevet 8. mars 2022 hawanybera skrev (10 timer siden): Hei! Er det noen som jobber i barnevernstjenesten som kan dele erfaringer iforhold til intervju og jobben i barnevernet med barnehagelærer/førskolelærerutdanning? Er det lett å få jobb? Tips til jobbsøking? Barnehagelærere kan ikke jobbe som saksbehandlere i barnevernstjenesten, hvis det var det du lurte på. Anonymkode: f8a0f...4c5 2 1
hawanybera Skrevet 8. mars 2022 Forfatter #4 Skrevet 8. mars 2022 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Barnehagelærere har ikke juss og er derfor ikke kvalifisert til å jobbe i bv tjenesten, like lite som at bv pedagoger og sosionomer ikke kan jobbe som ped ledere. Anonymkode: f3ff8...52c Mange barnehagelærere som jobber i barnevernstjenesten, kjenner mange, og ansatte i barnevernstjenesten er ikke lovpålagt at det må være bv pedagoger eller sosionomer i stillingene som ped.leder i barnehage.. ped.leder er lovfestet i loven akkuratt som lærere, sykepleiere osv…
hawanybera Skrevet 8. mars 2022 Forfatter #5 Skrevet 8. mars 2022 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Barnehagelærere kan ikke jobbe som saksbehandlere i barnevernstjenesten, hvis det var det du lurte på. Anonymkode: f8a0f...4c5 Kan ikke? Da burde du ha sett hvor mange som jobber i bv tjenesten… har møtt mange som jobber der med barnehagelærer utdanning, spesialpedagog og lærere… det er pga mangfold av utdanning og flere synspunkter inn i barnevernet
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2022 #6 Skrevet 8. mars 2022 Jeg vet om minst 2 stk personer som jobber som ped.leder på disp på 10.året som er utdannet barnevernspedagoger. Så alt ee vel mulig.. Anonymkode: a733d...836
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2022 #7 Skrevet 8. mars 2022 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Barnehagelærere har ikke juss og er derfor ikke kvalifisert til å jobbe i bv tjenesten, like lite som at bv pedagoger og sosionomer ikke kan jobbe som ped ledere. Anonymkode: f3ff8...52c AnonymBruker skrev (7 timer siden): Barnehagelærere kan ikke jobbe som saksbehandlere i barnevernstjenesten, hvis det var det du lurte på. Anonymkode: f8a0f...4c5 Det der er bare tullpreik. Jeg har en bachelor i pedagogikk, og var kvalifisert til å få jobb i barnevernstjenesten. Søkte på jobben, men fikk ikke den. I annonsen sto det at det ønsket noen med barnevernsutdanning, sosionom utdanning, pedagogisk utdanning. Husker ikke eksakt. Anonymkode: 8a73e...a0b
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2022 #8 Skrevet 8. mars 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Det der er bare tullpreik. Jeg har en bachelor i pedagogikk, og var kvalifisert til å få jobb i barnevernstjenesten. Søkte på jobben, men fikk ikke den. I annonsen sto det at det ønsket noen med barnevernsutdanning, sosionom utdanning, pedagogisk utdanning. Husker ikke eksakt. Anonymkode: 8a73e...a0b Hvordan dere håndterer juss er en annen sak, dessuten bør det være likhet. Dvs da skal sosionomer og barnevernspedagoger få lov til å jobbe som ped ledere. Anonymkode: f3ff8...52c
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2022 #9 Skrevet 8. mars 2022 Tror det har blitt strengere. Kjenner et par bhg-pedagoger i bv, men de har jobbet der i årevis. I min lokale bv-tjeneste ansettes nå utelukkende sosionomer og bv-pedagoger. Kjenner også sosionomer som fikk pedagog-stillinger i bhg for en del år tilbake. De fikk stillingsendringer for noen år siden da det ble strammet inn (og dermed plutselig lavere lønn). Men det er jo mulig at det på bygda er vanskelig å skaffe kvalifiserte folk, og at de derfor har «lavere» krav. Jeg bor i by. Anonymkode: 65ada...f95 1 1
hawanybera Skrevet 8. mars 2022 Forfatter #10 Skrevet 8. mars 2022 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Jeg vet om minst 2 stk personer som jobber som ped.leder på disp på 10.året som er utdannet barnevernspedagoger. Så alt ee vel mulig.. Anonymkode: a733d...836 Ja, det er mange på disp som ped.leder i barnehage fordi de ikke får i tak i nok pedagoger til stillingene. P.d.d så er det 2000-3000 stillinger på disp i hele norge…
hawanybera Skrevet 8. mars 2022 Forfatter #11 Skrevet 8. mars 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hvordan dere håndterer juss er en annen sak, dessuten bør det være likhet. Dvs da skal sosionomer og barnevernspedagoger få lov til å jobbe som ped ledere. Anonymkode: f3ff8...52c Det er forskjell på yrker som er lovfestet og ikke.. barnevern er ikke det, mens barnehage og skole er det… kanskje vi håndterer juss ulikt, men vi har mye til felles med barnevern gjennom oppdragelse, trygghet og utviklingspsykologi… det hjelper ikke å nekte fakta, når disse ulike utdanningene er ressurs i forhold til ulike synspunkter.. vi jobber tverrfaglig
hawanybera Skrevet 8. mars 2022 Forfatter #12 Skrevet 8. mars 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Tror det har blitt strengere. Kjenner et par bhg-pedagoger i bv, men de har jobbet der i årevis. I min lokale bv-tjeneste ansettes nå utelukkende sosionomer og bv-pedagoger. Kjenner også sosionomer som fikk pedagog-stillinger i bhg for en del år tilbake. De fikk stillingsendringer for noen år siden da det ble strammet inn (og dermed plutselig lavere lønn). Men det er jo mulig at det på bygda er vanskelig å skaffe kvalifiserte folk, og at de derfor har «lavere» krav. Jeg bor i by. Anonymkode: 65ada...f95 Ja! Jeg vet at i nabokommunen min så er det en førskolelærer som jobber alene i barnevernstjenesten. Hun leder seg selv. Hun ble ansatt på vikariat også ble det fast stilling etterpå. Jeg får se på om jeg blir innkalt til intervju:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå