Gå til innhold

Bror og svigerinne tok vekk netflix kontoen min.

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg tenker vel egentlig at selvstendigheten du nå får sikkert føles godt, når ting har roet seg.

Du får deg din egen konto, og jeg går ut fra at du slutter med å spandere dyre ting på dem. Penger spart.

Anonymkode: 887fb...dce

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

12 hours ago, AnonymBruker said:

Kan ikke si noe om bakgrunnen og deres motiver. Men jeg gjorde det mot eksen min når jeg fant ut at han hadde vært utro 😅

Anonymkode: 3bce5...a3f

Flott gjort!  Selvsagt gjorde du det! (Og mer til, håper jeg)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (44 minutter siden):

Hvordan i alle dager bryter man Netflix sine retningslinjer om man låner bort kontoen sin? Er det ikke lov? Kan man bli straffet for det? 

Anonymkode: 34ff6...48f

Man bryter jo retningslinjene når det klart å tydelig står i brukervilkårene at det ikke er tillatt å dele kontoen med andre utenfor husstanden, straffen er jo at Netflix avslutter kundeforholdet.

Da er det heller ikke bare å ordne seg med ny epostadresse for å lage ny konto siden Netflix allerede sitter på betalingsinformasjon og navn.

Alt for mange som har et idiotisk og naivt forhold til dette med avtaler som man godtar, typiske unnskyldninger som at Netflix har masse penger eller at man må ha så mange forskjellige strømmetjenester er bare dumt. Man stjeler ikke i butikken fordi butikken har så mye penger, men snylter heller ikke på skatten fordi staten er så rik.   

Anonymkode: 08e9c...625

• Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 hours ago, AnonymBruker said:

Dette er en filleting, men bare lurer hva dere tenker? Takk for svar.

Anonymkode: cf886...9a2

Dette! Storm i vannglass, for å si det så mildt og høflig som jeg overhodet klarer.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

At det er vanlig betyr ikke at det er lov. Og ts visste jo tydeligvis ikke at det ikke var Lov.. strømmetjenestene har visstnok også blitt flinkere å avdekke misbruk. 

Anonymkode: 1bc8e...c3b

Ja, men noen regler har de fleste av oss ikke dårlig samvittighet for å bryte. Det får være måte på hvor straight man skal være. Å spille en DVD i en skoleklasse ment for bruk i private hjem er heller ikke lov. Vis meg en skole som følger denne loven 😂

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Anonymbruker*** skrev (3 timer siden):

Ja, men noen regler har de fleste av oss ikke dårlig samvittighet for å bryte. Det får være måte på hvor straight man skal være. Å spille en DVD i en skoleklasse ment for bruk i private hjem er heller ikke lov. Vis meg en skole som følger denne loven 😂

Jaja da får en risikere å bli oppdaget da.jeg syns ikke det er greit å stjele bare fordi risikoen for å bli tatt er lov. Merkelig at andre syns det er ok

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ryddet for brukerdebatt, brudd på opphavsrett, forherligelse av lovbrudd, latterliggjøringer og siteringer av slettede innlegg.
- Rhodiola, mod.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Overskriften er villedende, ingen har tatt bort kontoen din. 

Men jeg synes det er fint at de har stengt sin konto så andre utenfor husstanden ikke kan bruke den. 

Anonymkode: a17a2...6a7

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 8.3.2022 den 11.31):

At det er vanlig betyr ikke at det er lov. Og ts visste jo tydeligvis ikke at det ikke var Lov.. strømmetjenestene har visstnok også blitt flinkere å avdekke misbruk. 

Det er ikke misbruk å låne bort passord, ro ned her.

Anonymkode: 312c6...073

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 8.3.2022 den 11.36):

De lærer deg å bli voksen og ikke lovbryter for småpenger. Skikkelig ondt gjort ja🙄

Anonymkode: e82f2...7be

Lovbryter🙊😂😂

Anonymkode: 758fd...55d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg syns det er barnslig. Vet ikke hva dere var uenige om, men det var vel ikke Netflix? Løser ingenting å ta bort netflix-tilgangen din. Mulig de gjorde det for å provosere deg. Ignorer det, så får du bare opprette egen konto. 

Anonymkode: 545fe...e0e

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kanskje han prøver å spare penger og har sagt opp Netflix abonnementet sitt. Det koster ikke mye, men hvis man abonnerer på mange (prime, hbo, Netflix, Disney, sumo) osv så blir det summen av alt mye penger i løpet av et år. 

Hadde du lastet ned ting eller bare sett på via streaming? Det er maks antall enheter (4stk) det kan være lastet ned filmer/serier offline på så kanskje han/barn/samboer trengte å bruke det selv? Og derfor måtte slette deg for å frigjøre. 

Anonymkode: 8c55e...368

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 7.3.2022 den 23.31):

Hei. Jeg har ikke snakket med broren min på noen uker. Vi hadde en krangel og jeg har bare ikke hatt noe lyst til å ringe han siden han ringer aldri meg. Jeg har ikke lyst til å være den som alltid tar kontakt. 

Jeg har fått lov til å låne netflix konto av dem lenge. I går så jeg plutselig at de har fjernet min konto der, siden jeg ikke får trykket på noe lenger og det står at brukeren ikke finnes. Jeg ringte han og han tok ikke telefonen. 

Jeg skal lage min egen konto i morgen, men jeg lurer på hva dere synes om dette. Var det ondt gjort mot meg? Jeg synes de kunne gitt meg en beskjed om det før de gjorde det sånn at jeg kunne fått tid til å skrive ned hvor langt jeg var kommet på serien jeg ser på, men nå går ikke det. Dette er en filleting, men bare lurer hva dere tenker? Takk for svar.

Anonymkode: cf886...9a2

ville ikke hengt meg opp i at de slettet din bruker, jeg ville hengt meg mer opp i hvorfor og prøve å skvære opp. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...