Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Nå har det seg slik at det plutselig dukket opp en interessant stilling som jeg ønsker å søke på, men fristen er om en halvtimes tid. Jeg vet at jeg ikke vil rekke å skrive en god søknad og oppdatere cv på så kort tid. Er det noen som har erfaring med å ringe kontaktpersonen i annonsen og det å spørre om mulighet for å ettersende søknad og cv? Mulig dette er en uting, men..

Anonymkode: e1c16...3b5

Skrevet

Jeg ville søkt uansett, det er jo bare bittelitt over frist. Jeg jobber i offentlig sektor. Vi har elektronisk søknadskanal, men godtar også søknad pr post. Det betyr at søknaden kan komme i postboksen etpar dager etter frist, men må godtas. For din del blir det jo bare noen timer for sent. 

AnonymBruker
Skrevet
Eneri skrev (5 timer siden):

Jeg ville søkt uansett, det er jo bare bittelitt over frist. Jeg jobber i offentlig sektor. Vi har elektronisk søknadskanal, men godtar også søknad pr post. Det betyr at søknaden kan komme i postboksen etpar dager etter frist, men må godtas. For din del blir det jo bare noen timer for sent. 

Post som i sendt brev? Er dette noe folk gjør? 

Anonymkode: facd7...0e9

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Post som i sendt brev? Er dette noe folk gjør? 

Anonymkode: facd7...0e9

Jepp, tydeligvis. Og som offentlig etat må vi godta dette. Søknaden blir i dette tilfellet ansett som innen fristen så lenge det er postlagt senest dagen med søknadsfrist 

Selvsagt mye mer upraktisk når folk ikke legger inn opplysningene digitalt. Søknadsportalene er jo designet slik at man skal kunne generere søkerlisten osv. Med et brev mottatt i posten må jo søknad, cv og evt andre vedlegg legges inn manuelt i systemet før dette kan gjøres. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...