Gå til innhold

Forelegg for mobilbruk

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Det er så surt. Klarte å få et forelegg på ca 5000 kr, muligens 7000; for ikke å direkte bruke mobil selv. At det går an. Det hadde ikke vært like surt om jeg virkelig brukte mobilen og ble tatt for å ringe for eksempel. Det som skjedde var at passasjeren ved siden av spurte om jeg kunne låse opp telefonen min, ga den til meg der jeg kun tastet inn et tall forså å gi den raskt i fra meg i løpet av 2 sek, nettopp fordi jeg selvsagt vet at jeg ikke kan bruke mobil da man kjører. Men det var altså nok til å bli tatt (trafikkontroll) Budskapet er, ikke rør mobiltelefonen overhodet når du er ute å kjører, da kan du altså få et forelegg på over 7000; kr i fra 1. mars. Heftige priser. Men en lærepenge🙈 

Anonymkode: 0965b...6f9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det er så surt. Klarte å få et forelegg på ca 5000 kr, muligens 7000; for ikke å direkte bruke mobil selv. At det går an. Det hadde ikke vært like surt om jeg virkelig brukte mobilen og ble tatt for å ringe for eksempel. Det som skjedde var at passasjeren ved siden av spurte om jeg kunne låse opp telefonen min, ga den til meg der jeg kun tastet inn et tall forså å gi den raskt i fra meg i løpet av 2 sek, nettopp fordi jeg selvsagt vet at jeg ikke kan bruke mobil da man kjører. Men det var altså nok til å bli tatt (trafikkontroll) Budskapet er, ikke rør mobiltelefonen overhodet når du er ute å kjører, da kan du altså få et forelegg på over 7000; kr i fra 1. mars. Heftige priser. Men en lærepenge🙈 

du brukte jo virkelig mobilen da, uansett om du bare hadde den i 2 sekunder. kan skje ganske mye på 2 sekunder i en bil.  om du bare tastet inn et tall kunne passasjeren trykt på det tallet for deg så hadde du spart deg for 7450 kroner og tre prikker..

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Antonetta skrev (57 minutter siden):

du brukte jo virkelig mobilen da, uansett om du bare hadde den i 2 sekunder. kan skje ganske mye på 2 sekunder i en bil.  om du bare tastet inn et tall kunne passasjeren trykt på det tallet for deg så hadde du spart deg for 7450 kroner og tre prikker..

Vel, ikke på en slik måte de aller fleste bruker den i bil og blir tatt for det, om du forstår hva jeg mener. Og nei, når du kjører i 50 km i timen skjer det ikke så mye på to sek, og ikke farligere enn å kaste et litt lengre blikk på lampene i dash bordet faktisk, eller å veksle sanger på knappekontrollene på rattet, vil jeg påstå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
loveli skrev (4 minutter siden):

Jeg skjønner deg godt TS! 😳😳 Verden er urettferdig!

Urettferdig fordi det er et regelverk man skal overholde?

Synes det er urettferidig at jeg ble tatt for promillekjøring, skulle bare drikke tre øl og ikke mer den kvelden, skjønner ikke at politiet ikke forstår såpass.

Anonymkode: 1173d...54b

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Vel, ikke på en slik måte de aller fleste bruker den i bil og blir tatt for det, om du forstår hva jeg mener. Og nei, når du kjører i 50 km i timen skjer det ikke så mye på to sek, og ikke farligere enn å kaste et litt lengre blikk på lampene i dash bordet faktisk, eller å veksle sanger på knappekontrollene på rattet, vil jeg påstå. 

Hvis du kjørte i 50km/t og du så på mobilen i 2 sekunder så har bilen forflyttet seg 28 meter på de 2 sekundene, det er ikke uten grunn at det er ulovlig å fikle med telefonen når man kjører.

Anonymkode: c30a4...bbc

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest loveli
AnonymBruker skrev (53 minutter siden):

Urettferdig fordi det er et regelverk man skal overholde?

Synes det er urettferidig at jeg ble tatt for promillekjøring, skulle bare drikke tre øl og ikke mer den kvelden, skjønner ikke at politiet ikke forstår såpass.

Anonymkode: 1173d...54b

Å kjøre med promille er ikke noe man gjør i 1 sekund, men hele kjøreturen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

KG er en merkelig platform. Hvor ofte skal vi lese om folk som gjorde noe ulovlig og fikk den korrekte boten for det? Hva feiler det folk? Vil du ikke få bot, la være å gjøre disse tingene. Om det er mobilbruk bak rattet, kjøre for fort eller sladding på offentlig plass; du gjorde det = du fortjener boten. 

Anonymkode: fc149...c0a

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Har ikke noe å si uansett. Du kommer ganske langt på de 2 sekundene, uansett om det er 50 sone. mye uforutsett kan skje på så kort tid. Det kan vere nok til å plutselig havne i ei ulykke, at du  ikke klarer å bremse for ungen som plutselig kommer springende ut i veien osv. Vil ikke du ha bot for mobilbruk så ikke bruk mobilen når du kjører. Sorry for at du ikke føler deg støttet, men sånn er det bare🤷‍♀️ men fullt forståelig at det er sure penger 

Endret av Antonetta
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Tipper de 2 sekundene var nærmere 3 (du skal flytte blikket og samt orientere deg på nytt), og på den tiden har bilen flyttet seg 28-42 meter. Til sammenligning er minimumsbredden på gangfelt 3 meter. Du kunne faktisk ha kjørt igjennom et kryss eller rundkjøring på denne avstanden og tiden.

Dersom det var etter første mars så må du ut med kr 7450,- og får tre prikker.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Og jeg var griseheldig. Jeg stod å ventet ved et lyskryss og var innom KG på mobilen😄 Ved neste lyskryss lot jeg tilfeldigvis mobilen ligge og der var det kontroll. Så i lokalavisen senere at de hadde huket inn og gitt bøter til en god del. 

Anonymkode: d8048...d0c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Du brukte mobilen, fikk bot og klager? Du hadde to valg:

Si koden til passasjeren

Stoppe og låse opp telefonen for så kjøre videre

Anonymkode: 6a38d...b3c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...