AnonymBruker Skrevet 7. mars 2022 #1 Skrevet 7. mars 2022 Har en barndom preget av fysisk og psykisk vold. Overgrep, men ikke av verste sort. Var innlagt med anoreksi i tenårene, under disse månedene ble det observert at jeg dissosierte ganske ofte. Nå har jeg tatt en utdanning, og startet i jobb. Både privat og på jobb opplever jeg ofte å falle ut av samtaler. Jeg hører ordene, men får det ikke til å bli forståelig. Det begrenser seg hvor ofte jeg kan spørre om igjen, så min strategi er å føle meg frem på om jeg skal smile og nikke anerkjennende eller svare «Å, nei uff», etc. Opplever litt for ofte ikke å få med meg beskjeder som er gitt, i jobbsammenheng føler jeg det preger meg. Er det fler enn meg som har det slik? Kan dette være som følge av oppveksten? Hjelper evt. traumebehandling? Kanskje jeg bare har Asperger? Hvordan finner jeg ut av dette, uten for mye pes? Anonymkode: 42385...3bd 1
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2022 #2 Skrevet 7. mars 2022 Ja. Få henvisning til dps Anonymkode: 93f19...2b5 2
Polyester Skrevet 7. mars 2022 #3 Skrevet 7. mars 2022 Kan det være en type auditiv prosesseringsforstyrrelse? At du hører lydene men ikke klarer å hekte de sammen til å gi mening. Det kan være et symptom på noen forskjellige psykiske helseutfordringer som ADHD og autisme/asperger. Jeg opplever dette og har en annen psykisk lidelse. Må spørre hva noen sier mange ganger før jeg skjønner det, selv om jeg er med i samtalen og lytter. 1
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2022 #4 Skrevet 7. mars 2022 Har det helt likt, og har også hatt en traumatisk barndom. Jeg ser imidlertid at det skjer sjeldnere når jeg er trygg på den som snakker, når det er noen jeg kjenner godt og liker. I motsatt fall er jeg kanskje litt i beredskapsmodus sånn som før i tiden, og da faller jeg ut oftere. Men har også tenkt i retning av asperger eller adhd, og er ikke sikker på hva det egentlig skyldes. Anonymkode: f41ee...e5f 2
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2022 #5 Skrevet 7. mars 2022 Har det likt. Må anstrenge meg skikkelig i samtaler og sliter meg helt ut om jeg er litt sosial… Også hatt traumatisk barndom fullt av vold, grov forsømmelse og overgrep. Anonymkode: 62526...cfc 1 1
Silva Pluvialis Skrevet 8. mars 2022 #6 Skrevet 8. mars 2022 (endret) . Endret 3. oktober 2022 av Tvillingsjel 1 1
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2022 #7 Skrevet 8. mars 2022 Har og dette men ingen traumer, som jeg vet om i hvert fall. Ikke noen diagnoser heller, men man vet jo aldri. Anonymkode: 3151c...0ae 1
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2022 #8 Skrevet 8. mars 2022 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Har en barndom preget av fysisk og psykisk vold. Overgrep, men ikke av verste sort. Var innlagt med anoreksi i tenårene, under disse månedene ble det observert at jeg dissosierte ganske ofte. Nå har jeg tatt en utdanning, og startet i jobb. Både privat og på jobb opplever jeg ofte å falle ut av samtaler. Jeg hører ordene, men får det ikke til å bli forståelig. Det begrenser seg hvor ofte jeg kan spørre om igjen, så min strategi er å føle meg frem på om jeg skal smile og nikke anerkjennende eller svare «Å, nei uff», etc. Opplever litt for ofte ikke å få med meg beskjeder som er gitt, i jobbsammenheng føler jeg det preger meg. Er det fler enn meg som har det slik? Kan dette være som følge av oppveksten? Hjelper evt. traumebehandling? Kanskje jeg bare har Asperger? Hvordan finner jeg ut av dette, uten for mye pes? Anonymkode: 42385...3bd Add ? Anonymkode: fdb54...0c0
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2022 #9 Skrevet 8. mars 2022 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Ja. Få henvisning til dps Anonymkode: 93f19...2b5 KG er altså så innmari raske til å henvise til DPS og psykolog. Jammen godt de færreste her inne har henvisningsrett. 😅 Anonymkode: aca32...0bc 2
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2022 #10 Skrevet 8. mars 2022 Polyester skrev (17 timer siden): Kan det være en type auditiv prosesseringsforstyrrelse? At du hører lydene men ikke klarer å hekte de sammen til å gi mening. Det kan være et symptom på noen forskjellige psykiske helseutfordringer som ADHD og autisme/asperger. Jeg opplever dette og har en annen psykisk lidelse. Må spørre hva noen sier mange ganger før jeg skjønner det, selv om jeg er med i samtalen og lytter. ADHD er ikke psykisk. Det er nevrologisk Anonymkode: 0dcb9...41a
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2022 #11 Skrevet 8. mars 2022 Jeg har lært at traumer kan føre til det aller meste. Les litt om dissosiasjon, og se om du kjenner deg i det. Anonymkode: 9e5b8...318 1
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2022 #12 Skrevet 8. mars 2022 AnonymBruker skrev (18 timer siden): Ja. Få henvisning til dps Anonymkode: 93f19...2b5 Ts får garantert ikke plass på dps grunnet dette. Ja hun har hatt en traumatisk oppvekst men i følge innlegget hennes så er det eneste problemet i dag det er at hun faller ut og dette i seg selv ikke alvorlig nok til at hun vil få plass på Dps. Nå sier jeg ikke at å falle ut ikke er problematisk eller kan være knyttet til traumer,jeg faller ut selv grunnet traumer og går til dps,men jeg har massiv traumeproblematik som så strekker seg lenger enn å falle ut. Anonymkode: 0dcb9...41a 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå