Gå til innhold

Hvor lenge holde hjemme fra bhg. når storebror har korona?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Skolegutten teste positivt i dag..  lillesøster har ikke fått det enda.. 

Hun må da være hjemme fra bhg. til han er ute av isolasjon?

Anonymkode: c3de6...da7

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Nei. Det er anbefalt 4 dager ved pos test, kun anbefalt. Så lenge barnet ikke har symptomer kan hun gå i bhg uansett om test er neg eller pos.

Anonymkode: 4b4b0...f5a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hæ? Barn som ikke er syk/har testet positiv, skal da ikke være hjemme. Selv med positiv test de ikke være hjemme. Det er dog anbefalt, for å ha mitt på det rene.

Anonymkode: 5cff9...72f

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Søsken trenger ikke være hjemme. Den som har covid skal være hjemme i fire dager eller til man har vært feberfri i 24 timer. 

Anonymkode: 34d6a...76c

AnonymBruker
Skrevet
  • Anbefalingen om å holde seg hjemme i 4 dager gjelder ikke smittede barnehagebarn og skoleelver. De anbefales å holde seg hjemme når der er syke (feber, oppkast, diaré). Ved feber gjelder generelle råd om at barna skal ha vært feberfrie i 24 timer før de går på skolen og i barnehagen.

Anonymkode: c2617...930

• Liker 2
Skrevet

Mine 2 barn har vært i barnehagen hele forrige uke med full korona. 

det var null stress sa bhg da jeg spurte, så lenge de ikke føler seg dårlig

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvor i alle dager har du fått det i fra?

Anonymkode: 2ae3c...65a

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Nei.

AnonymBruker
Skrevet

Skjønner ikke de som sender med korona. Selvom barnet ikke er dårlig. Kan fortsatt smitte andre, og ikke alle tåler viruset 🙈

Vi har nå hatt runde nr 2. I november var det kun jeg som ble dårlig,  barna hadde masse snørr men ellers i god form. Men nå denne gangen ble barna veldig dårlig, 5åringen gikk det værst utover. 🙈 i går var første dagen i barnehagen for dem på litt over 1 uke, heldigvis går det bra nå. Men de var helt utslitte i kroppen begge 2.

Anonymkode: 95f70...9eb

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Skjønner ikke de som sender med korona. Selvom barnet ikke er dårlig. Kan fortsatt smitte andre, og ikke alle tåler viruset 🙈

Vi har nå hatt runde nr 2. I november var det kun jeg som ble dårlig,  barna hadde masse snørr men ellers i god form. Men nå denne gangen ble barna veldig dårlig, 5åringen gikk det værst utover. 🙈 i går var første dagen i barnehagen for dem på litt over 1 uke, heldigvis går det bra nå. Men de var helt utslitte i kroppen begge 2.

Anonymkode: 95f70...9eb

Holdt selvsagt ikke mine unger hjemme fra barnehage og skole når de ikke hadde noen symptomer, men positiv test. Arbeidsplassen min drukner i egenmeldinger til de som faktisk er syke. 

Anonymkode: c2d6a...d1f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Send i barnehagen så lenge barnet er i god form :) Covid er helt ufarlig

Anonymkode: 2a0a9...372

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...