Gå til innhold

Omikron og pottetett nese!

Nelly123

Anbefalte innlegg

Joda er på dag 16 her! Å fått bihullsbetennelse 🤧 så ut som ett ekorn i går .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har fått resept på Mometasone Sandoz, det er en nesespray med kortison. Skal kun tas en gang i døgnet. Jeg tok det i går kveld og har faktisk sovet godt i natt. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Altså helt tett. Aldri hatt så tett nese over lengre tid... andre som sliter med det samme? 

Anonymkode: ee673...921

Ja, helt tett på kvelden, har tatt nesespray på kvelden før jeg legger, meg, og da er den normal helt til ettermiddag kveld, så samme kjøret. Holdt på i 12 dager nå. Har fått påvist lungebetennelse også nå da, elendigheten vil jo ingen ende ta!!😩

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svigermor skrev (6 timer siden):

Jeg har fått resept på Mometasone Sandoz, det er en nesespray med kortison. Skal kun tas en gang i døgnet. Jeg tok det i går kveld og har faktisk sovet godt i natt. 

Jeg har fått resept på Dymista nå, også kortison. Prøver den ikveld. Da kuttet du ut vanlig nesespray? Hvor lenge har du gått på vanlig nesespray, jeg har gått på den i 12 dager nå, og da er jeg jo over anbefalt. Men har kun tatt den 1 gang i døgnet da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Burugla63 skrev (15 timer siden):

Joda er på dag 16 her! Å fått bihullsbetennelse 🤧 så ut som ett ekorn i går .

Æsj, for noe dritt!  er på dag 13 her. Fikk påvist lungebetennelse idag, så jeg har fått antibiotika. Hadde kjempehøy puls, så ikke lettere å sove av den grunn. Tett nese, høy puls og tett lunge, ikke akkurat en oppskrift på en god natts søvn😩

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nelly123 skrev (23 minutter siden):

Jeg har fått resept på Dymista nå, også kortison. Prøver den ikveld. Da kuttet du ut vanlig nesespray? Hvor lenge har du gått på vanlig nesespray, jeg har gått på den i 12 dager nå, og da er jeg jo over anbefalt. Men har kun tatt den 1 gang i døgnet da.

Jeg har brukt MYE otrivin i nesten tre uker. Har kuttet det helt ut nå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Svigermor skrev (2 minutter siden):

Jeg har brukt MYE otrivin i nesten tre uker. Har kuttet det helt ut nå. 

Var det helt greit å kutte det ut når du brukte den kortison sprayen? Jeg er så redd for å få enda tettere nese av å bruke vanlig nesespray, og bli avhengig av den. Har aldri hatt tett nese så lenge at det har vært et problem før..., men nå har den jo vært så tett at alternativet hadde vært å ikke sove overhodet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nelly123 skrev (1 minutt siden):

Var det helt greit å kutte det ut når du brukte den kortison sprayen? Jeg er så redd for å få enda tettere nese av å bruke vanlig nesespray, og bli avhengig av den. Har aldri hatt tett nese så lenge at det har vært et problem før..., men nå har den jo vært så tett at alternativet hadde vært å ikke sove overhodet...

Dette er den første dagen uten otrivin. Jeg tok den nesesprayen jeg fikk på resept i går kveld, den skal tas en gang pr døgn. Jeg vet ikke om det er pga nesesprayen eller om jeg har blitt bedre uavhengig av den, men jeg har ihvertfall ikke vært tett i nesa i dag.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nelly123 skrev (På 9.3.2022 den 23.21):

Hvis du er gravid, er det vanlig å bli enda mer tett i nesa, husker jeg var veldig plaget med sistemann, etter en forkjølelse…, ble ikke ordentlig bra før ungen ble født😩

Ja, jeg ble det med de tre andre. Men ikke på samme måte. Sliter med hodepine og sår hals enda. En av ungene her er fortsatt like tett. Og andre tok lang tid han og før han ble bedre. Er helt sausa selv. Og ekstremt trøtt. Da jeg var syk, skikkelig dårlig var jeg ikke så trøtt. Sov godt på kvelden heldigvid. Men nå kan jeg sove 4-5 timer på dagen, og kvelden. Kun skikkelig våken om morningen. Ørene er totalt tette også. Og lungene høres ut som traktor. Ble sånn etter feber og sånt ble borte. Men satser på bedre uke neste uke 🤣😂.... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

idamoor skrev (4 timer siden):

Ja, jeg ble det med de tre andre. Men ikke på samme måte. Sliter med hodepine og sår hals enda. En av ungene her er fortsatt like tett. Og andre tok lang tid han og før han ble bedre. Er helt sausa selv. Og ekstremt trøtt. Da jeg var syk, skikkelig dårlig var jeg ikke så trøtt. Sov godt på kvelden heldigvid. Men nå kan jeg sove 4-5 timer på dagen, og kvelden. Kun skikkelig våken om morningen. Ørene er totalt tette også. Og lungene høres ut som traktor. Ble sånn etter feber og sånt ble borte. Men satser på bedre uke neste uke 🤣😂.... 

høres ikke bra ut! Jeg fikk påvist lungebetennelse igår, kanskje du også burde sjekket? Jeg hadde ikke feber, bare veldig høy puls…god bedring😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nelly123 skrev (4 timer siden):

høres ikke bra ut! Jeg fikk påvist lungebetennelse igår, kanskje du også burde sjekket? Jeg hadde ikke feber, bare veldig høy puls…god bedring😊

Ånei, huff. God bedring. Nei, ikle høy puls eller noenting.... frisk og rask ellers... 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nelly123 skrev (På 7.3.2022 den 22.17):

Jeg fikk påvist covid forrige lørdag, og har hatt vondt i hals, slapp, svimmel/høy puls og vondt i hodet. Imidlertid er det den ekstremt tette nesa som mest plagsom nå. Jeg går på 9. dagen med pottetett nese, av den typen som gjør at du har problemer med å snakke og spise (her må man ta en bit, for så å ta en pause for å puste🤪). 
jeg har ekstremt problemer med å sove med så tett nese, så har tatt nesespray før jeg skal sove. Begynner å bli desperat her, skal vel helst ikke bruke denne sprayen over 10 dager? Flere som har problemer med dette?  Flere jeg har snakket med har også hatt pottetett nese, men ikke så lenge🙈

Det hjelper å bruke saltvannspray og bronkyl for slim. Bare et lite tips

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Opprett ny...