Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei,

Jobber på en liten avdeling med 5 andre svært gode kollegaer. Saken er det at det er mange som har blitt for glade i hjemmekontor og sitter mer hjemme enn på jobb.
Jeg synes dette er synd da det er enklere å få til buzzingen og synergien av at det er folk fysisk på jobb. 
Jeg har forståelse at de med småbarn synes det er tidsbesparende og befriende å ha hjemmekontor, men noen ganger lurer jeg på hvor mye folk jobber på hjemmekontor. 
Men dette er et ledelsesproblem og når lederen selv er mer hjemme enn på jobb så kjenner jeg at jeg får dårligere arbeidsmoral. 
Bare å bite seg i leppa også gi faen kanskje, ikke mitt problem🤪

Anonymkode: 01a6d...d6d

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Min arbeidsmoral ble negativt preget dessverre. Hjalp veldig å bytte jobb, og få en mer tilstedeværende leder (både fysisk og digitalt). Føler meg som et nytt menneske! 😂

Anonymkode: 62577...2f0

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er en av de som har måttet være på jobb og er så sliten. 

Fast gjeng som har hatt 10-15 karantener så er blitt drit kynisk dessverre med sykmeldte folk. De skjønner ikke at det blir ekstra belastning for oss som er på jobb. 

Anonymkode: 85e15...4da

• Liker 4
  • Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet

Har en kollega som bare har sluttet å komme fysisk på jobb, og som ser ut til å ha fått en egen avtale om å bare jobbe hjemmefra. Dette inkluderer å gjøre arbeidsoppgaver som egentlig skal gjøres fysisk hjemmefra (men dårligere). 🙄 Men det er en pågående personalsak, så de gjør vel alt de kan for å hindre at hen går til søksmål. Og hen har behandlet meg såpass elendig de siste to årene at det egentlig passer meg greit å slippe å se hen daglig. Men likevel. Snakker om å utnytte situasjonen. 

Anonymkode: d4365...baa

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hei,

Jobber på en liten avdeling med 5 andre svært gode kollegaer. Saken er det at det er mange som har blitt for glade i hjemmekontor og sitter mer hjemme enn på jobb.
Jeg synes dette er synd da det er enklere å få til buzzingen og synergien av at det er folk fysisk på jobb. 
Jeg har forståelse at de med småbarn synes det er tidsbesparende og befriende å ha hjemmekontor, men noen ganger lurer jeg på hvor mye folk jobber på hjemmekontor. 
Men dette er et ledelsesproblem og når lederen selv er mer hjemme enn på jobb så kjenner jeg at jeg får dårligere arbeidsmoral. 

Ikke legg deg opp i dette. Det er ikke ditt ansvar.

Anonymkode: f91b9...6af

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Ikke legg deg opp i dette. Det er ikke ditt ansvar.

Anonymkode: f91b9...6af

Når arbeidsmiljøet forringes på jobb og det blir et problem så skal man vel kunne si ifra til ledelsen?

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Har jo vært tusenvis av innlegg her der mange beskriver at de fungerer mye bedre på hjemmekontor og får gjort mye mer der og i tillegg slipper de å bruke 1-2 timer av livet sitt hver dag på reise . Slipper kaklingen på kontoret som forstyrrer og møter som plutselig varer mye lengre, de mener rett og slett at de er mer produktive hjemme. 

Jeg tenker at så lenge man faktisk gjør jobben sin og får gjort det samme/mer på hjemmekontor så burde jo det absolutt vært ønskelig, er det slik at de får gjort mindre arbeid så hadde vell ledelsen fått de inn igjen på kontoret.  Og jeg tenker at hvis du sliter med arbeidsmoralen av at de ikke sitter ved siden av deg og jobber så er det du som må jobbe med deg selv.

Anonymkode: aa864...c75

• Liker 13
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Har jo vært tusenvis av innlegg her der mange beskriver at de fungerer mye bedre på hjemmekontor og får gjort mye mer der og i tillegg slipper de å bruke 1-2 timer av livet sitt hver dag på reise . Slipper kaklingen på kontoret som forstyrrer og møter som plutselig varer mye lengre, de mener rett og slett at de er mer produktive hjemme. 

Jeg tenker at så lenge man faktisk gjør jobben sin og får gjort det samme/mer på hjemmekontor så burde jo det absolutt vært ønskelig, er det slik at de får gjort mindre arbeid så hadde vell ledelsen fått de inn igjen på kontoret.  Og jeg tenker at hvis du sliter med arbeidsmoralen av at de ikke sitter ved siden av deg og jobber så er det du som må jobbe med deg selv.

…..Det høres med andre ord ut som et deg problem. 

Hvis ledelsen tenker at dette er den beste løsningen for firmaet så la det være, skal du komme der å få alle tilbake på kontoret når alle trives best med å sitte hjemme? Hvorfor skal alle komme tilbake på jobb når det er du som sliter med arbeidsmoralen, ikke de? 

Da ville jeg heller funnet meg en ny jobb.

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Hvis du ikke kan jobbe uten at ledelsen henger over skulderen din bør du gå i deg selv og ikke legge skylden på andre.

Anonymkode: 10fa6...b0f

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Hei,

Virker som du har en veldig ensporet tankegang om de som jobber på hjemmekontor. Noen blir mange ganger mer effektiv og mindre sliten av hjemmekontor. Er man feks introvert kan man bli veldig sliten av «buzzing og synergi» - spesielt om man jobber med oppgaver som krever ro og konsentrasjon. Jeg kan velge mellom hjemmekontor og å dra på kontoret, og da ser jeg an oppgavene. Drar jeg på kontoret når jeg må konsentrere meg får jeg gjort mindre, dessverre. Har jeg derimot oppgaver som krever flere avklaringer med sjefen underveis, samarbeid med andre osv er jeg mer effektiv på jobb enn hjemme.

Anonymkode: 09f5b...ad0

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet

Haha det er jo nettopp slike som deg vi på hjemmekontor vil slippe unna. No offense, men vi jobber bedre uten den "buzzingen".

Anonymkode: 0c489...8a3

• Liker 11
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Hei,

Noen jobber faktisk bedre hjemmefra ... ikke alle trenger tilstedeværelse. 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Skjønner deg godt, ts. 

Anonymkode: 7af8e...7bb

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg vil ha så mye hjemmekontor som mulig. Har et yrke der jeg må være nøye med detaljer og dyp konsentrasjon - og det får jeg ikke til like godt i åpent landskap. Jeg hater det. Elsker kollegaene mine, og har det kjempegøy på kontoret. Men er mer enn dobbelt så effektiv hjemme.

Anonymkode: 1fcbc...37e

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Både og! Jeg er en av dem som liker buzzingen, men med to barn i barnehagealder så er det supergunstig for meg å jobbe hjemmefra. Tror egentlig jeg får gjort omtrent like mye. 
Hjemme gjør jeg småting innimellom. Forbereder middag i teamsmøter der jeg er passiv deltaker. Rydder litt før og etter lunsj, går en halvtimes tur de dager jeg tar meg tid til det osv. 

På kontoret skravler jeg mer og mister en del tid på det. Så alt i alt jobber jeg nok en effektive 6-7 timer både hjemme og på kontoret. Men de som tror at folk sløver på hjemmekontoret; tror dere vi har valgfrie arbeidsoppgaver som man kan bare la ligge?? De aller fleste har arbeid til å fylle en 7,5 timers dag og kan ikke ligge å se på tv i stedet for å jobbe liksom. 

Anonymkode: b0ad6...fb6

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Enig med deg hi. Utrolig irriterende å måtte ringe kolleger hvis du må prate med de istedet for å stikke hodet inn døren. Å ringe noen tar langt lengre tid, blir mer tomprat og gjerne et par ring frem og tilbake før man får tak i hverandre. Møtevirksomhet blir ødelagt av at noen alltid krever å få møte på Teams istedet for fysisk. Digitale møter har aldri samme dynamikk som fysisk, og blir avbrutt av at folk ikke ser det de skal, faller ut av møtet, bildet fryser osv osv. Kunder som er vant til å treffe sine konsulenter på kontoret blir møtt med «han er på hjemmekontor idag». Og de som sitter på kontoret får en masse henvendelsers a la: kan du printe dette? Kan du få underskrift fra kunden som kommer raskt innom kl 14? 

Hadde jeg vært leder hadde jeg fått alle tilbake på kontoret nå. 

Anonymkode: cde5f...66e

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Enig med deg hi. Utrolig irriterende å måtte ringe kolleger hvis du må prate med de istedet for å stikke hodet inn døren. Å ringe noen tar langt lengre tid, blir mer tomprat og gjerne et par ring frem og tilbake før man får tak i hverandre. Møtevirksomhet blir ødelagt av at noen alltid krever å få møte på Teams istedet for fysisk. Digitale møter har aldri samme dynamikk som fysisk, og blir avbrutt av at folk ikke ser det de skal, faller ut av møtet, bildet fryser osv osv. Kunder som er vant til å treffe sine konsulenter på kontoret blir møtt med «han er på hjemmekontor idag». Og de som sitter på kontoret får en masse henvendelsers a la: kan du printe dette? Kan du få underskrift fra kunden som kommer raskt innom kl 14? 

Hadde jeg vært leder hadde jeg fått alle tilbake på kontoret nå. 

Anonymkode: cde5f...66e

Høres ut som et teknisk problem hos dere, kjenner meg ikke igjen. Ang kontakte folk skriver vi i chatten på teams, har heller ikke tekniske problemer på møter.

Anonymkode: 10fa6...b0f

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er en av de som har måttet være tilgjengelig og møte opp under pandemien. Fikk timer for ekstraarbeid som ble utført (ikke verdt pengene….). Jeg har ikke hatt mulighet til å ha hjemmekontor så mye, selv om jeg jobber bedre da. Under pandemien var det mange kollegaer som var på hjemmekontor i form av toppturer/fjellturer/ski osv og det var vanskelig å få tak i dem i jobbtid (noe som igjen medførte ekstraarbeid for oss som var pålogget når vi skulle). Det er ironisk nok desse som nå klager mest over å måtte returnere til kontoret og faktisk utføre sine arbeidsoppgaver. 

Anonymkode: 88ccf...514

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Hei,

Min arbeidsmoral er steget til nye høyder etter å slippe alt det du ramser opp. Buzzing og synergi= folk som skravler om alt wannet enn jobb, mas, styr, bråk. Godt vi er forskjellige! 😄 

Anonymkode: 47072...f10

• Liker 5
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor lurer du på hvor mye folk jobber...? Jobber du ikke selv på hjemmekontor, og overfører din egen dårlige arbeidsmoral til andre? 

Jeg jobber mye MER På hjemmekontor. Ingen forstyrrelser, må ikke kaste bort tid på pjatt og dill, ikke kø ved kaffeautomaten, i kantinen, må ikke kaste bort tid på reising, må ikke kaste bort tid på å stille inn pult og skjermer og sette på plass tastatur og mus og laptop (free seating altså... faenskap!). 

Vi ivaretar det sosiale med digitale kaffepauser hver dag, i et kvarter.

Anonymkode: 69231...9dd

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...