AnonymBruker Skrevet 7. mars 2022 #1 Skrevet 7. mars 2022 skjønner ikke hva som gjør det? Vist en mann sier en setning, og jeg sier at det ikke var greit sakt, å spør hvorfor han sa det, så sier mannen feks "det var ikke det jeg sa" også vrir han det om til at det var det første ordet han sa, men ikke de siste. Eller vist han sier noe og jeg blir lei meg og sier fra så kan han si: det var ikke det jeg mente, jeg mente…… men hvorfor si ord uten å mene det? Vist man mener noe annet? Har man ikke hjerne til å tenke før man snakker og vet at man ikke skal snakke frekt til andre? og det med å nekte på ting som er blitt sakt når det NETTOPP er blitt sakt, og du har hørt det klart og tydelig, også blir det nektet på? forstår det bare ikke. Får bare til svar at det var ikke det han mente.. 🙄 det tuller jo med hodet mitt når jeg hører det så klart hva han sier, når han nekter for det etterpå. Anonymkode: 320a1...e52
NiceOrNothing Skrevet 7. mars 2022 #2 Skrevet 7. mars 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): skjønner ikke hva som gjør det? Vist en mann sier en setning, og jeg sier at det ikke var greit sakt, å spør hvorfor han sa det, så sier mannen feks "det var ikke det jeg sa" også vrir han det om til at det var det første ordet han sa, men ikke de siste. Eller vist han sier noe og jeg blir lei meg og sier fra så kan han si: det var ikke det jeg mente, jeg mente…… men hvorfor si ord uten å mene det? Vist man mener noe annet? Har man ikke hjerne til å tenke før man snakker og vet at man ikke skal snakke frekt til andre? og det med å nekte på ting som er blitt sakt når det NETTOPP er blitt sakt, og du har hørt det klart og tydelig, også blir det nektet på? forstår det bare ikke. Får bare til svar at det var ikke det han mente.. 🙄 det tuller jo med hodet mitt når jeg hører det så klart hva han sier, når han nekter for det etterpå. Anonymkode: 320a1...e52 Ja, han tuller med hodet ditt , forvirrer deg bevisst . Du burde ikke henge med han . 1
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2022 #3 Skrevet 7. mars 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): skjønner ikke hva som gjør det? Vist en mann sier en setning, og jeg sier at det ikke var greit sakt, å spør hvorfor han sa det, så sier mannen feks "det var ikke det jeg sa" også vrir han det om til at det var det første ordet han sa, men ikke de siste. Eller vist han sier noe og jeg blir lei meg og sier fra så kan han si: det var ikke det jeg mente, jeg mente…… men hvorfor si ord uten å mene det? Vist man mener noe annet? Har man ikke hjerne til å tenke før man snakker og vet at man ikke skal snakke frekt til andre? og det med å nekte på ting som er blitt sakt når det NETTOPP er blitt sakt, og du har hørt det klart og tydelig, også blir det nektet på? forstår det bare ikke. Får bare til svar at det var ikke det han mente.. 🙄 det tuller jo med hodet mitt når jeg hører det så klart hva han sier, når han nekter for det etterpå. Anonymkode: 320a1...e52 Ja han tuller med hodet ditt og det kommer han til å fortsette å gjøre. Vil du ha ett råd, dump han nå. Eller forvent mange år med samm driten, hvor han gir deg en dråpe her og der for å holde på deg, mens han hovedsakelig bare har syke tendenser. Anonymkode: 7cca0...471 1
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2022 #4 Skrevet 7. mars 2022 Samboer er litt sånn.. det er farlig det der. Man begynner å tvile på sin egen oppfatning, klassisk gaslighting. Anonymkode: 75dd0...2d2 3
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2022 #5 Skrevet 7. mars 2022 Det kommer helt an på. Kjæresten min hevder iblant at jeg har sagt noe eller latt være å si noe som jeg ikke er enig i at har skjedd. Men vi tenker jo på litt ulike måter, så jeg skjønner ikke alltid hva han spør etter eller hvordan han tolker ting jeg har sagt. Eller han sier noe ubetenksomt som han ikke står inne for. Som regel finner vi ut av det. Ps. Vi er ikke uenige i ordlyden av ting jeg har sagt. Jeg sier feks ikke "jeg har aldri sagt x". Men jeg har kanskje ikke ment X1, da jeg sa det. Eller jeg mente x1, men fikk ikke tid til å gjøre det der og da, og fiksa det etter noen dager. Samme med ham, han nekter ikke for at han har sagt y, men han mente det kanskje ikke bokstavelig eller det ble kanskje rot. Da kan jeg godta det hvis han ordner opp. Anonymkode: 1c3aa...670
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2022 #6 Skrevet 7. mars 2022 Dette er en velkjent manipulasjonsmetode som er spesielt vanlig blant narsissister.. søk opp Gaslightning på Google Anonymkode: 49716...6a1 2
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2022 #7 Skrevet 8. mars 2022 Det er bare å dumpe. Sånne manipulerende drittsekker gjør livet ditt til et rent helvete! Jeg har nettopp kommet meg ut av et 15 års forhold med en slik 🤮 Anonymkode: 7d687...5f0 1
Gjest Puddingen93 Skrevet 8. mars 2022 #8 Skrevet 8. mars 2022 (endret) AnonymBruker skrev (5 timer siden): skjønner ikke hva som gjør det? Vist en mann sier en setning, og jeg sier at det ikke var greit sakt, å spør hvorfor han sa det, så sier mannen feks "det var ikke det jeg sa" også vrir han det om til at det var det første ordet han sa, men ikke de siste. Eller vist han sier noe og jeg blir lei meg og sier fra så kan han si: det var ikke det jeg mente, jeg mente…… men hvorfor si ord uten å mene det? Vist man mener noe annet? Har man ikke hjerne til å tenke før man snakker og vet at man ikke skal snakke frekt til andre? og det med å nekte på ting som er blitt sakt når det NETTOPP er blitt sakt, og du har hørt det klart og tydelig, også blir det nektet på? forstår det bare ikke. Får bare til svar at det var ikke det han mente.. 🙄 det tuller jo med hodet mitt når jeg hører det så klart hva han sier, når han nekter for det etterpå. Anonymkode: 320a1...e52 Vet du Hva det er egt ganska vanligt. Speciellt Hvis folk er trigget. Se denne videon her- Start på 2 min og lova mig at du ser klart på hela videon Eller se hele videon fra start- slutt. Kanskje det er en forklaring? Kan også tipse om kanalen hans på youtube: så Flink psykolog! Og er masse videos der han reagerer på par og andre mennesker! og folk her inne på kg som sier at kjeresten din er manipulativ eller narssisist- vet du Hva sansynligheten for det er svært liten. Da burde du utdype mer og fortelle oss mer. Det er svært få mennesker som er uta Etter å manipulere andre, eller skade andre, eller som er narssisister fullt ut! Og gashlighte, manipulere , vare egoistiske er noe alle mennesker er innimellom- men det er forsjell på å gjøre det bevist eller ikke bevist. Svært få mennesker våkner om morra og vil ”ta” andre mennesker/ lage helvete. I videon så tar han også opp Litt on gashlighting btw og hvorfør det ikke ska missbrukes. folk på nettet må også vare mer forsiktig med å diagnotisere andre på så lite information. Det skaper en form av coded narssism vilket ikke er bra. Du må fortelle mer i så fall . Mye mye mer. Anbefalller også alle her inne å se på dr kirk Honda på youtube. Har virkelie lært så mye av han- og mange andre også. Er som å gå i gratis terapi - eller få masse kunskap av en psykolog som har doktorgrad! Endret 8. mars 2022 av Puddingen93
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2022 #9 Skrevet 8. mars 2022 Det kan være gashlighting, men det kan også være misforståelse. Litt vanskelig å si ut i fra et innlegg. Og skummelt. Tenk om dere faktisk bare er veldig ulike og misforstår hverandre. Av og til kan man si ting for man tenker, også ser man gjerne når det er sagt at man ikke mente sånn man sa det, men at det kom feil ut. Det er ingen vonde hensikter i det og helt vanlig. Men skjer dette ofte, så er jo det litt rart. Er du usikker ellers ts, får han deg til å føle deg bra, usikker, tvil etc? Hvordan har du det med han? Anonymkode: beaca...5ea 1
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2022 #10 Skrevet 8. mars 2022 Hvor lenge har du kjent han? Min kjære holder på slik, jeg orker ikke mer snart Anonymkode: e896e...243
Gjest Puddingen93 Skrevet 8. mars 2022 #11 Skrevet 8. mars 2022 AnonymBruker skrev (4 timer siden): skjønner ikke hva som gjør det? Vist en mann sier en setning, og jeg sier at det ikke var greit sakt, å spør hvorfor han sa det, så sier mannen feks "det var ikke det jeg sa" også vrir han det om til at det var det første ordet han sa, men ikke de siste. Eller vist han sier noe og jeg blir lei meg og sier fra så kan han si: det var ikke det jeg mente, jeg mente…… men hvorfor si ord uten å mene det? Vist man mener noe annet? Har man ikke hjerne til å tenke før man snakker og vet at man ikke skal snakke frekt til andre? og det med å nekte på ting som er blitt sakt når det NETTOPP er blitt sakt, og du har hørt det klart og tydelig, også blir det nektet på? forstår det bare ikke. Får bare til svar at det var ikke det han mente.. 🙄 det tuller jo med hodet mitt når jeg hører det så klart hva han sier, når han nekter for det etterpå. Anonymkode: 320a1...e52 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Hvor lenge har du kjent han? Min kjære holder på slik, jeg orker ikke mer snart Anonymkode: e896e...243 Hei ikke Ts her men kanske du også vil se videon? Start på 2 og se hele videon? Er det noe du kjenner igjen? Eller er du i en annen situation?
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2022 #13 Skrevet 8. mars 2022 Jeg er gift med en sånn og det er utmattende, TS. Jeg mistenker han har en slags diagnose fordi jeg ser tegn til det også i andre setninger, men han nekter å la seg utrede. Det jeg gjorde var å ta opp samtalene våre med mobilen. Så når han begynner å nekte at han har sagt noe, spiller jeg det bare for ham. Han var sjokkert og mente oppriktig at han ikke har sagt det. Eller så sier han ''men jeg mente ...'' og kommer med noe helt annet. Som du skriver gir det ikke mening å si ting man ikke mener. Det ser ut som han tilpasser seg og når han ser din reaksjon at du blir lei deg, begynner han å vri på det han sa og prøve å overbevise deg at det var noe helt annet han mente. Hvis du har mulighet, gå din vei. Jeg har prøvd å endre min mann i mange år nå, men han fortsetter å være sånn. På mange andre områder er han eksemplarisk, men når det gjelder kommunikasjon er det full clash. Når det gjelder videoen som er postet over, så er den ikke riktig. Man husker veldig godt hva som nettopp ble sagt. Anonymkode: 00261...527
Gjest Puddingen93 Skrevet 8. mars 2022 #14 Skrevet 8. mars 2022 (endret) AnonymBruker skrev (35 minutter siden): Jeg er gift med en sånn og det er utmattende, TS. Jeg mistenker han har en slags diagnose fordi jeg ser tegn til det også i andre setninger, men han nekter å la seg utrede. Det jeg gjorde var å ta opp samtalene våre med mobilen. Så når han begynner å nekte at han har sagt noe, spiller jeg det bare for ham. Han var sjokkert og mente oppriktig at han ikke har sagt det. Eller så sier han ''men jeg mente ...'' og kommer med noe helt annet. Som du skriver gir det ikke mening å si ting man ikke mener. Det ser ut som han tilpasser seg og når han ser din reaksjon at du blir lei deg, begynner han å vri på det han sa og prøve å overbevise deg at det var noe helt annet han mente. Hvis du har mulighet, gå din vei. Jeg har prøvd å endre min mann i mange år nå, men han fortsetter å være sånn. På mange andre områder er han eksemplarisk, men når det gjelder kommunikasjon er det full clash. Når det gjelder videoen som er postet over, så er den ikke riktig. Man husker veldig godt hva som nettopp ble sagt. Anonymkode: 00261...527 Du har ikke sett hele videon sant? Den er mye lengre en 2 sek. Og er en kjent psykolog. Prøver bare å hjelpe her…. og dr kirk Honda har lært ut så mye og er Kjempe Flink. Han er også professor i psykologi og har jobba som psykolog og par terapeut i 20 år. Så det er ikke bare blaha blaha. kan jo også vare sån at kjeresten din har adhd sant Hvis han lett glemmer ting? Men er han frekk og sier frekke ting og er slem ofte så er det jo ikke Greit. Endret 8. mars 2022 av Puddingen93
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2022 #15 Skrevet 8. mars 2022 Puddingen93 skrev (1 time siden): Hei ikke Ts her men kanske du også vil se videon? Start på 2 og se hele videon? Er det noe du kjenner igjen? Eller er du i en annen situation? Jesse er en stor narsissist. Anonymkode: e896e...243
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2022 #16 Skrevet 8. mars 2022 Puddingen93 skrev (5 timer siden): Du har ikke sett hele videon sant? Den er mye lengre en 2 sek. Og er en kjent psykolog. Prøver bare å hjelpe her…. og dr kirk Honda har lært ut så mye og er Kjempe Flink. Han er også professor i psykologi og har jobba som psykolog og par terapeut i 20 år. Så det er ikke bare blaha blaha. kan jo også vare sån at kjeresten din har adhd sant Hvis han lett glemmer ting? Men er han frekk og sier frekke ting og er slem ofte så er det jo ikke Greit. Jeg så hele videoen, men den er irrelevant for TS sin problemstilling og for så vidt min siden jeg er i samme situasjon. Når psykologens premiss er at man ikke husker hva som ble sagt for 5 min siden, så undergraver hele problemet - at man husker ordrett hva som ble sagt for 5 min siden, men partner nekter og vrir om ''jeg mente blahblah''. Så videoen er irrelevant for TS. Anonymkode: 00261...527 1
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2022 #17 Skrevet 8. mars 2022 Ord og kommunikasjon er vanskelig også for gode venner. Hvis noen sier noe man synes er rart så spør man. Mange (menn) er ikke så flinke med ord, spesielt ord som ikke er nøytrale. Hva er viktigst: Hva partneren sier eller hva partneren mener. Hvis partneren hører din fortolkning og korrigerer seg, er ikke det det viktigste? Anonymkode: c0573...c65
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2022 #18 Skrevet 8. mars 2022 Har samme problemet her, men samboer finner også opp hendelser som aldri har skjedd. Dvs han husker ikke hva som skjedde den dagen, men finner opp at jeg f.eks. var sur og sint på han, men det var ingenting som kan tolkes som jeg var det overhodet. Vi hadde en fin dag hvor vi koste oss! Det er helt crazy, blir regelrett, gal av det. Jeg har jo blitt sint og lei meg når han sier sånne ting, og da er jeg det, ikke de gangene han påstår det, men så begrunner han med at jeg er sint der og da... Det går ikke an å argumentere mot noen som finner opp ting, og ikke husker hvorfor personen ovenfor deg faktisk er sur. Hendelsesforløpet blir helt snudd på hodet! Anonymkode: cef36...db1
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2022 #19 Skrevet 8. mars 2022 AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Har samme problemet her, men samboer finner også opp hendelser som aldri har skjedd. Dvs han husker ikke hva som skjedde den dagen, men finner opp at jeg f.eks. var sur og sint på han, men det var ingenting som kan tolkes som jeg var det overhodet. Vi hadde en fin dag hvor vi koste oss! Det er helt crazy, blir regelrett, gal av det. Jeg har jo blitt sint og lei meg når han sier sånne ting, og da er jeg det, ikke de gangene han påstår det, men så begrunner han med at jeg er sint der og da... Det går ikke an å argumentere mot noen som finner opp ting, og ikke husker hvorfor personen ovenfor deg faktisk er sur. Hendelsesforløpet blir helt snudd på hodet! Anonymkode: cef36...db1 Psykopat han. Anonymkode: e896e...243
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2022 #20 Skrevet 8. mars 2022 11 hours ago, AnonymBruker said: skjønner ikke hva som gjør det? Vist en mann sier en setning ... Eller vist han sier noe … men hvorfor si ord uten å mene det? Vist man mener noe annet? Har man ikke hjerne til å tenke før man snakker og vet at man ikke skal snakke frekt til andre? Anonymkode: 320a1...e52 Hvorfor skrive 'vist' når man mener 'hvis'? Har man ikke hjerne til å tenke før man skriver? Eller kanskje slutte å forvente at folk kommuniserer 100% perfekt hele tiden. Anonymkode: aadb5...a99
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå