Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Noen som vil dele sin rutine og hvilke produkter dere bruker?

Har slike rensebørster noe for seg?

Har noe dehydrert kombinert hud og lett for å få urenheter. Sminker meg nesten daglig. 

Anonymkode: bac18...81c

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det er enkelt.
Kveld: Avene sminkefjerner på en hjemmeheklet og gjenbrukbar bomullspad (kastes til vask etter hver bruk). Etterpå bruker jeg en klut med vann for å få bort produktrester. 

På morgenen: kun vann, veldig forsiktig. 

Anonymkode: 83384...2f0

AnonymBruker
Skrevet

Kveld: Dobbelrens med olje fra Decleor og en skum- eller gelerens etterpå. bruker noen ganger en renseklut (husker ikke hvilket merke, kanskje Babor?) eller svamp fra Maria Åkerberg. 

Morgen: Gelerens i dusjen.

Morgen: Toner og BHA fra Paulas Choice etter rens. Deretter diverse serum/olje/booster og krem med faktor. 

Kveld: Toner og alternativt diverse serum/fukt og/eller AHA eller retinol. 

To kvelder i uken: Peelingmaske, beroligende maske og fuktmaske. 

Anonymkode: c2e88...1bf

Skrevet (endret)

Jeg har også kombinert hud som blir dehydrert om vinteren, og litt sensitiv i tillegg. Bruker en mild, fuktighetsgivende rens  ( LRP Tolèriane) morgen og kveld som jeg skyller av med lunkent vann og synes det fungerer bra. Ettersom huden min er litt sensitiv, foretrekker jeg å ikke bruke rensebørste.

Jeg velger i stedet å bruke en skånsom syreeksfoliering èn gang i uka for å fjerne overskudd av døde hudceller etc., og bruker niacinamide i t-sonen for å balansere talgproduksjonen. Nå er jeg ikke plaget med uren hud, da, men har lett for å bli blank/oljete.

I tillegg bruker jeg fuktgivende serum, fuktighetskrem og solkrem om morgenen, og et styrkende serum samt krem og/eller oljeserum om kvelden. Retinol 2 ganger pr uke 

Endret av Roci
Gjest MuggenKanari
Skrevet (endret)

Hvis jeg har sminke på så bruker jeg sminkefjerner fra L'Oréal. Tror den heter noe så enkelts som eye and lip makeup remover. Og så dobbelt renser jeg med cerave Foaming cleanser etterpå. Når jeg ikke bruker sminke så renser jeg først med oljerensen til cerave og så med Foaming cleanseren etterpå. 

Får lett rød og  irritert hud så rensebørster er ikke huden min noen fan av. 

Endret av MuggenKanari
AnonymBruker
Skrevet

Jeg fjerner sminken med avene cleansing milk i dusjen. Tar på nattkrem etterpå og tar på en skikkelig fet krem når jeg legger meg. Er plaget med tørr og kløende hud i ansiktet.

Anonymkode: add80...0ba

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...