MissJ Skrevet 28. oktober 2005 #1 Skrevet 28. oktober 2005 Vi har vært prøvere nå i 1 1/2 år og har vært hos legen for å starte utredning. Jeg er ikke stresset eller blir knust hver gang jeg får mensen, men jeg må innrømme at det stikker hver gang en ny venninne kommer å forteller de er blitt gravide så og si på første forsøk... Og jammen er ikke et veldig nært familiemedlem blitt gravid innen en uke fra de bestemte seg for å prøve!!! Så nå kjenner jeg virkelig at det "ødela" dagen min, jeg er veldig veldig veldig glad på hennes veiene, men må innrømme at jeg ble veldig lei meg og misunnelig også. Og det får jeg jo dårlig samvittighet for! Hun hadde gruet seg til å fortelle det til meg, men selvfølgelig skal hun ikke det! Men det er første gang jeg faktisk har blitt på gråten av at noen blir gravide... Jeg vil jo ikke det!!! Ahhhh! Jaja, trengte bare å få det ut...
monja Skrevet 28. oktober 2005 #2 Skrevet 28. oktober 2005 Kan godt forstå at det er litt sårt for deg. Og det gjør sikkert godt å få det ut. Lykke til videre med prøvingen.
Gjest Gjest Skrevet 28. oktober 2005 #3 Skrevet 28. oktober 2005 Prøv å tenk på alle som prøver og prøver og prøver i tiden og evigheten og ikke sier noe om det! Er en gang sånn at alle som blir gravid fort har en tendens til å si litt mer om det enn de som har prøvd leeenge - vi er mange, blant annet meg og somboern, men vi har ikke sagt det til noen. Rundt 75 % av alle friske kvinner som forsøker å bli gravide vil bli det innen 1 år. Etter 2 år er tallet oppgradert til 90 %. Man setter ikke i gang større utredning av barnløshet før det har gått 1-1 1/2 år på grunn av dette. (Nylander 2002) Rundt 7 av 10 par vil lykkes innen tre måneder hvis de har sex hver dag, mens bare 1-2 par av 10 par vil lykkes om de bare har samleie en gang i uken. 10-15 % av alle par vil ha vansker med å bli gravide når de ønsker det. Kanskje så mye som 1 av 7 par. 1 av 7 par - det er ganske mange det, men det er ikke noe man prater om til alle man treffer og derfor er det lett å få inntrykk av at alle andre blir gravide med en eneste gang, men det er ikke slik... Og det er ikke "slemt" å være misunnelig så lenge man også er glad på andres vegne - jeg velger forøvrig å kalle det lengsel og savn på egne vegne for det er riktigere - jeg unner alle andre å få barn og er som deg glad på deres vegne, men jeg vil også så gjerne ha! Og det er ikke misunnelse
MissJ Skrevet 28. oktober 2005 Forfatter #4 Skrevet 28. oktober 2005 Prøv å tenk på alle som prøver og prøver og prøver i tiden og evigheten og ikke sier noe om det! Er en gang sånn at alle som blir gravid fort har en tendens til å si litt mer om det enn de som har prøvd leeenge - vi er mange, blant annet meg og somboern, men vi har ikke sagt det til noen. Rundt 75 % av alle friske kvinner som forsøker å bli gravide vil bli det innen 1 år. Etter 2 år er tallet oppgradert til 90 %. Man setter ikke i gang større utredning av barnløshet før det har gått 1-1 1/2 år på grunn av dette. (Nylander 2002) Rundt 7 av 10 par vil lykkes innen tre måneder hvis de har sex hver dag, mens bare 1-2 par av 10 par vil lykkes om de bare har samleie en gang i uken. 10-15 % av alle par vil ha vansker med å bli gravide når de ønsker det. Kanskje så mye som 1 av 7 par. 1 av 7 par - det er ganske mange det, men det er ikke noe man prater om til alle man treffer og derfor er det lett å få inntrykk av at alle andre blir gravide med en eneste gang, men det er ikke slik... Og det er ikke "slemt" å være misunnelig så lenge man også er glad på andres vegne - jeg velger forøvrig å kalle det lengsel og savn på egne vegne for det er riktigere - jeg unner alle andre å få barn og er som deg glad på deres vegne, men jeg vil også så gjerne ha! Og det er ikke misunnelse ← Ja, jeg vet det... og det er klart at nå som vi er prøvere og det tar tid før det skjer noe her i gården, så legger man også merke til alle som går rundt med barnevogner eller store mager. Så derfor er jeg ikke stressa eller sørgelig til vanlig, det vil jeg evnt bli den dagen man evnt får beskjed etter utredning omat man ikke kan få barn... så jeg vil ikke deppe enda:) Men av og til kan jeg miste motet litt, og kjenner at jeg veldig gjerne skulle ønske det var meg OG alle andre:) Lykke til dere også!!! Og takk for oppmuntringen:)
Gjest Bertine Skrevet 30. oktober 2005 #5 Skrevet 30. oktober 2005 7 av 10 blir gravide hvis de har sex HVER DAG???! Yaiks! Det må være romantisk!
Gjest Gjest Skrevet 31. oktober 2005 #6 Skrevet 31. oktober 2005 7 av 10 blir gravide hvis de har sex HVER DAG???! Yaiks! Det må være romantisk! ← Hæh????? Jeg og mannen hadde sex omtrent hver dag som prøvere, fordi det var det vi hadde pleid FØR vi begynte å prøve også. Hva i huleste er uromantisk med det??? Er kjempehappy for at vi etter ti år fortsatt er like tiltrukket av hverandre fysisk og nyter et godt og aktivt sexliv, og føler meg HELDIG!!! (Og, ja, vi ble gravide etter to måneder.) Beklager denne avsporingen, trådstarter, men ble litt oppgitt over dette innsiktsfulle innlegget...
Gjest Bertine Skrevet 31. oktober 2005 #7 Skrevet 31. oktober 2005 (endret) Sorry gjest, ble bare litt sjokka. For meg blir det litt vaskelig å ha sex hver dag for å bli gravide fortest mulig, det blir liksom "kom igjen, få utløsning så vi kan bli gravide". Vi har ikke sex hver dag, men andre kan jo ha hver dag. Men sex hver dag i 3 månder hadde jeg ikke hatt overskudd til. Var ikke meningen å støte noen! Endret 31. oktober 2005 av Bertine
BettyB Skrevet 1. november 2005 #8 Skrevet 1. november 2005 Er det ikke godt at vi alle er forskjellige Lykke til videre Miss J og alle andre prøvere!!!
Imax Skrevet 3. november 2005 #9 Skrevet 3. november 2005 Lykke til med prøvingen, og jeg vet hvordan du har det. "Alle" rundt oss har fått klaff på første forsøk, og da er det klart at folk gjerne "skryter" litt. Duste folk! Men de er kanskje overrasket selv også, og har selvfølgelig liten medfølelse og forståelse for at andre kanskje ikke har det sånn. Vi er/har vært mange i din båt, så du får bare tenke på at din mulige graviditet er uavhengig av hva alle andre gjør. Lykke til med prøvingen!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå